Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HITS-408 | İMAJ YÖNETİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 8 | 5,00 |
Lisans
Türkçe
Medya, reklam, halkla ilişkiler ve pazar kavramları çerçevesinde imaj oluşumu, imaj ve gerçeklik arasındaki ilişkiler ve bu ilişkilerin yönetimi konusunda bir perspektif kazanımı sağlamak
Doç. Dr. Ahsen YALIN
1 | İmaj yönetimine ilişkin genel kavramları öğrenerek, temel ve modelleri tanımlayabilir, birbirleriyle ilişkilendirir, halkla ilişkiler çalışma alanı ile bağdaştırır. |
2 | İmaj yönetimine ilişkin kuram ve uygulamaları, ulusal ve uluslar arası gelişmeleri değerlendirebilir, iş yaşamında elde ettiği bilgileri uygulayabilir. |
3 | İmaj yönetimine ilişkin sorunlarını tanımlar, analiz eder, çözümler, stratejik düşünme becerisini geliştirir ve fikirlerini bu çerçevede ifade edebilir. |
4 | İmaj yönetimine ilişkin öğrendiklerini iş ve sosyal ortamlarda etkin bir biçimde, etik ilkeler çerçevesinde, gündemi takip ederek kullanıp yönetebilir. |
5 | İmaj kavramının ülke, şehir, kişisel… boyutlarda kullanımını ve önemini anlar. |
Birinci Öğretim
yok
Yok
Ders kapsamında imaj yönetimi alt dalları olan kurum, marka ve kişisel imaj alt başlıkları ile ele alınmakta, ders içeriğinde söz konusu kavramlara değinilerek, uygulamalardan örnekler verilmektedir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Ders hakkında bilgi verilecek ve dersin işlenişi, yöntemi bilgisi öğrencilerle paylaşılacaktır. | ||
2 | İmaj Nedir? Sorusu üzerine tartışma | ||
3 | İmaj ve Ögeleri | ||
4 | İmaj, gerçeklik ve yapay zeka | ||
5 | Kurum imajı ve unsurları | ||
6 | Marka imajı ve unsurları | ||
7 | Profesyonel imaj, politika ve imaj | ||
8 | Ülke imajı | ||
9 | Şehir imajı | ||
10 | Ara Sınav | ||
11 | İmaj, Turizm ve Ekonomi | ||
12 | İmaj ve Halkla İlişkiler | ||
13 | Sunumlar | ||
14 | Sunumlar | ||
15 | Sunumlar |
Tuzla, Ramazan. 2018. Kurumsal İmaj Yönetimi Nobel Kitap. Vural, Z. Beril Akıncı ve Bat, Mikail.2013. Kurumsal İletişim, İletişim Yayınları. Özdemirci, Ata. 2012. Şirket ve Popüler Kültür Tüketim Psikolojisi ve İmaj Yönetimi, 3. Basım, Beta Yayınları. Ritzer, George. 2010. Büyüsü Bozulmuş Dünyayı Büyülemek, (Şen Süer Kaya, çev.), Ayrıntı Yayınları. Robins Kevin. 2013. İmaj, (Nurçay Türkoğlu, çev.), 2. Basım, Ayrıntı Yayınları Özipek, Nejat (Ed.) . 2018. İmaj ve Türleri. Eğitim Kitabevi Yayınları.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Tartışma | 14 | 2 | 28 |
Gözlem | 5 | 1 | 5 |
Beyin Fırtınası | 14 | 1 | 14 |
Rapor Hazırlama | 14 | 2 | 28 |
Rapor Sunma | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Okuma | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 151 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | PÇ 25 | PÇ 26 | PÇ 27 | PÇ 28 | PÇ 29 | PÇ 30 | PÇ 31 | PÇ 32 | PÇ 33 | PÇ 34 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 | 2 | 5 | 4 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 1 | 1 | 2 | 3 | 2 | 2 | 4 | 4 | 3 | 1 | 2 | 1 | 2 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 1 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 |
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 |
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 |