GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
HITS-408 İMAJ YÖNETİMİ Seçmeli Ders Grubu 4 8 5,00

Lisans


Türkçe


Medya, reklam, halkla ilişkiler ve pazar kavramları çerçevesinde imaj oluşumu, imaj ve gerçeklik arasındaki ilişkiler ve bu ilişkilerin yönetimi konusunda bir perspektif kazanımı sağlamak


Doç. Dr. Ahsen YALIN


1 İmaj yönetimine ilişkin genel kavramları öğrenerek, temel ve modelleri tanımlayabilir, birbirleriyle ilişkilendirir, halkla ilişkiler çalışma alanı ile bağdaştırır.
2 İmaj yönetimine ilişkin kuram ve uygulamaları, ulusal ve uluslar arası gelişmeleri değerlendirebilir, iş yaşamında elde ettiği bilgileri uygulayabilir.
3 İmaj yönetimine ilişkin sorunlarını tanımlar, analiz eder, çözümler, stratejik düşünme becerisini geliştirir ve fikirlerini bu çerçevede ifade edebilir.
4 İmaj yönetimine ilişkin öğrendiklerini iş ve sosyal ortamlarda etkin bir biçimde, etik ilkeler çerçevesinde, gündemi takip ederek kullanıp yönetebilir.
5 İmaj kavramının ülke, şehir, kişisel… boyutlarda kullanımını ve önemini anlar.

Birinci Öğretim


yok


Yok


Ders kapsamında imaj yönetimi alt dalları olan kurum, marka ve kişisel imaj alt başlıkları ile ele alınmakta, ders içeriğinde söz konusu kavramlara değinilerek, uygulamalardan örnekler verilmektedir.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Ders hakkında bilgi verilecek ve dersin işlenişi, yöntemi bilgisi öğrencilerle paylaşılacaktır.
2 İmaj Nedir? Sorusu üzerine tartışma
3 İmaj ve Ögeleri
4 İmaj, gerçeklik ve yapay zeka
5 Kurum imajı ve unsurları
6 Marka imajı ve unsurları
7 Profesyonel imaj, politika ve imaj
8 Ülke imajı
9 Şehir imajı
10 Ara Sınav
11 İmaj, Turizm ve Ekonomi
12 İmaj ve Halkla İlişkiler
13 Sunumlar
14 Sunumlar
15 Sunumlar

Tuzla, Ramazan. 2018. Kurumsal İmaj Yönetimi Nobel Kitap. Vural, Z. Beril Akıncı ve Bat, Mikail.2013. Kurumsal İletişim, İletişim Yayınları. Özdemirci, Ata. 2012. Şirket ve Popüler Kültür Tüketim Psikolojisi ve İmaj Yönetimi, 3. Basım, Beta Yayınları. Ritzer, George. 2010. Büyüsü Bozulmuş Dünyayı Büyülemek, (Şen Süer Kaya, çev.), Ayrıntı Yayınları. Robins Kevin. 2013. İmaj, (Nurçay Türkoğlu, çev.), 2. Basım, Ayrıntı Yayınları Özipek, Nejat (Ed.) . 2018. İmaj ve Türleri. Eğitim Kitabevi Yayınları.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 1 14
Tartışma 14 2 28
Gözlem 5 1 5
Beyin Fırtınası 14 1 14
Rapor Hazırlama 14 2 28
Rapor Sunma 1 1 1
Bireysel Çalışma 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 2 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 3 21
Okuma 10 1 10
Toplam İş Yükü (saat) 151

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21 PÇ 22 PÇ 23 PÇ 24 PÇ 25 PÇ 26 PÇ 27 PÇ 28 PÇ 29 PÇ 30 PÇ 31 PÇ 32 PÇ 33 PÇ 34
ÖÇ 1 5 4 1 1 3 2 1 2 5 4 2 1 2 1 2 4 3 3 3 2 1 2 2 1 2 2 2 2 2 2 3 3 3 3
ÖÇ 2 4 4 1 1 2 3 2 2 4 4 3 1 2 1 2 4 3 3 3 2 1 1 1 1 2 1 1 2 2 2 2 3 3 3
ÖÇ 3 3 3 1 1 1 2 2 2 3 3 3 1 2 1 2 3 2 3 3 2 2 1 1 2 2 1 2 2 1 1 2 2 2 2
ÖÇ 4 3 3 2 3 2 2 2 1 2 3 3 1 1 1 1 2 2 3 3 2 2 1 1 1 1 2 2 1 2 1 1 2 2 2
ÖÇ 5 4 4 3 3 5 2 1 1 1 2 2 1 2 2 1 1 2 3 3 2 2 1 1 2 2 1 1 2 2 1 1 2 2 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek