| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| GZTS-412 | MEDYAYA YENİ YAKLAŞIMLAR | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 8 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersi alan öğrencilerin iletişimin yeni teknolojileri ve formları konusunda bilgi ve anlayışa sahip olmaları, günümüz toplumlarında iletişim ve bilgi teknolojileriyle ilgili siyasi, kültürel ve sosyal dinamikleri eleştirel bir şekilde irdeleme becerisi kazanmaları beklenmektedir.
Dr.Öğr.Üyesi Nedim Serhat BİLECEN
| 1 | Medya alanına özgü güncel kavramları tanımlar. |
| 2 | Medyaya dair güncel tartışmalara hakim olur |
| 3 | Teknolojinin medyadaki değişim ve dönüşümdeki rolünü kavrar |
| 4 | Medyanın dönüşümü ile gündelik hayatın değişimi arasındaki bağlantıyı çözümler |
| 5 | Okuyucu/izleyici/dinleyici ekseninden kullanıcı eksenine geçişi değerlendirir |
Birinci Öğretim
Dersin ön koşulu yoktur
Yok
Ders kapsamında medyanın yaşadığı dönüşüm karşılaşılan yeni kavramlar ve güncel tartışmalar odağında aktarılarak öğrencilerin güncel konulara hakim olması sağlanacaktır.
| Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
|---|---|---|---|
| 1 | Tanışma ve dersin tanıtımı | ||
| 2 | Geleneksel medyadan yeni medyaya değişen iletişim ortamı | ||
| 3 | Teknoloji ve teknolojik belirlenimcilik tartışmaları | ||
| 4 | Yeni Medya/ Bilgi Toplumu tartışması | ||
| 5 | İletişim araştırmalarında değişen kavramsal tartışmalar | ||
| 6 | Kamusal alandan ağlaşmış kamulara | ||
| 7 | Kamusal alandan ağlaşmış kamulara | ||
| 8 | Ara Sınav | ||
| 9 | Denetimden gözetime geçiş | ||
| 10 | Kullanımlar ve doyumlardan bağımlılığa dönen alışkanlıklar | ||
| 11 | Siberkültür ve günlük yaşam | ||
| 12 | Siberkültür ve günlük yaşam | ||
| 13 | Dijital yayıncılık ve hikaye anlatıcılığından dijital hikaye anlatıcılığına | ||
| 14 | Dijital yayıncılık ve hikaye anlatıcılığından dijital hikaye anlatıcılığına | ||
| 15 | Genel Değerlendirme | ||
| 16 | Dönem Sonu Sınavı |
Macnamara, J 2010, The 21St Century Media (R)Evolution : Emergent Communication Practices, n.p.: New York : Peter Lang, 2010., Kadir Has University Information Center Catalog, EBSCOhost, viewed 2 February 2016. Yeni Medyaya Eleştirel Yaklaşımlar, Mukadder Çakır 2010, Doğu Kitabevi
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Staj zorunluluğu yoktur.
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
| Tartışma | 5 | 1 | 5 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
| Okuma | 8 | 1 | 8 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 85 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | PÇ 25 | PÇ 26 | PÇ 27 | PÇ 28 | PÇ 29 | PÇ 30 | PÇ 31 | PÇ 32 | |
| ÖÇ 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| ÖÇ 2 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| ÖÇ 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| ÖÇ 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| ÖÇ 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |