Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GZTS-224 | MEDYA OKURYAZARLIĞI | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 5,00 |
Lisans
Türkçe
Medyanın yapısını, işleyiş ve işlevlerini bilen, gerçeklik ve kurgusallığın farkında olan, medya ürünlerini eleştirel bakış açısına sahip olan ve toplum yararı için medya metinlerini üretebilen bireyler yetiştirmektir.
Dr. Öğretim Üyesi Barış YETKİN
1 | Öğrenciler, medyanın bir ideolojik ve mülkiyet yapısı olduğunu öğrenir; işleyişi ve işlevleri hakkında bilgi sahibi olurlar. |
2 | Öğrenciler, medya iletilerindeki gerçeklik ve kurgusallığın ayrımına varırlar. |
3 | Öğrenciler, medyanın işleyişi ve gramerini öğrenir; medya ürünlerine erişme, eleştirel çözümleme ve yorumlama becerisi kazanırlar. |
4 | Öğrenciler, medya metinleri üretip tasarlayabilme yeteneğine sahip olurlar. |
5 | Öğrenciler, yaşam boyu öğrenme yeteneği kazanarak bilinçli birer medya okuryazarı olurlar. |
6 | Öğrenciler, medya okuryazarlığının niye gerekli olduğunu kavrarlar. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Medyanın yapısı, işleyiş ve işlevleri hakkında tartışmalar yapmak, yalnızca geleceğin gazetecileri olarak değil, birey olarak medya metinlerini eleştirel olarak okuyabilme (çözümleme ve yorumlama) becerilerini kazanma çabalarını içermektedir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Tanışma ve dersin genel konuları, yararlanılacak kaynak eserleri, amacı ve alt amaçları, medya okuryazarlığı kavramına genel bir giriş | ||
2 | Medya okuryazarlığının kavramsal ve tarihsel gelişimi | ||
3 | Medya okuryazarlığının ortaya çıkış, tanımı, önemi | ||
4 | Medya okuryazarlığı becerileri | ||
5 | Medya okuryazarlığı nedir, ne değildir? | ||
6 | Çeşitli ülkelerde ve Türkiye’de medya okuryazarlığı uygulama ve deneyimleri | ||
7 | Medya okuryazarlığına yönelik yaklaşımlar: anaakım ve eleştirel yaklaşımlar | ||
8 | Ara SInav | ||
9 | Seminer/Sunum | ||
10 | Seminer/Sunum | ||
11 | Seminer/Sunum | ||
12 | Seminer/Sunum | ||
13 | Seminer/Sunum | ||
14 | Genel değerlendirme - Medya okuryazarlığında çağdaş gelişmeler |
- BİNARK, Mutlu. ve GENCEL BEK, Mine. (2007). Eleştirel Medya Okuryazarlığı. Kuramsal Yaklaşımlar ve Uygulamalar, İstanbul: Kalkedon. - İNAL, Kemal. (2009). Medya Okuryazarlığı. Elkitabı, Ankara: Ütopya. - JOLLS, Tessa ve THOMAN, Elizabeth (2008). 21. Yüzyıl Okuryazarlığı: Medya Okuryazarlığına Genel Bir Bakış ve Sınıf İçi Etkinlikler , (Çev.) Cevat Elma ve Alper Kesten, Ankara: Ekinoks Yyn.. - TAŞKIRAN, Nurdan Öncel. (2007).Medya Okuryazarlığına Giriş, İstanbul: Beta Yayın Dağıtım. - ŞAHİN, Abdurrahman. (2011). Eleştirel Medya Okuryazarlığı, Ankara: Anı Yayıncılık. - TÜRKOĞLU, Nurçay ve ŞİMŞEK, Melda Cinman (Editör). (2007). Medya Okuryazarlığı, İstanbul: Kalemus Yayınları.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 40 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 60 |
Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 7 | 98 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 10 | 10 |
Proje Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Seminer | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 146 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | PÇ 25 | PÇ 26 | PÇ 27 | PÇ 28 | PÇ 29 | PÇ 30 | PÇ 31 | PÇ 32 | |
ÖÇ 1 | 5 | |||||||||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | |||||||||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | |||||||||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 5 | 3 | 4 | ||||||||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 6 | 4 | 5 |