GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
GZTS-426 DİJİTAL OYUN KÜLTÜRÜ Seçmeli Ders Grubu 4 8 3,00

Lisans


Türkçe


Kültür endüstrisi ve yaratıcı endüstrilerin günümüzde en yaygın ve gelişmiş alanı olan dijital oyuna ilişkin ve onun ürettiği kültürel yapının temel bileşenleriyle ele alınması temel amaçtır.


Prof.Dr.Günseli Bayraktutan


1 Dijital oyunların gelişimine ilişkin tarihsel bilgi edinirler
2 Dijital oyun kültürünün temel bileşenlerine (endüstri, oyun ve oyuncu) dair bilgi.
3 Tür kavramına ilişkin bilgi.

Birinci Öğretim


Ön koşul yok.


Yok


Dijital Oyunların tarihçesi, üretim aşamaları ve koşulları, oyun türleri, oyuncular, oyun medyası vb. konular değerlendirilecektir.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Derse Giriş ve Tanıtım
2 Oyun Nedir? Oyunun Kültürel, Sosyal, Ekonomik ve Politik Kavranışı Dijital Oyun Nedir?
3 Endüstri
4 Üretim koşulları
5 Oyun stüdyoları
6 Değer Üretim Zinciri- Dünya ve Türkiye
7 Metin
8 Ara Sınav
9 Oyun türleri
10 Uyarlamalar
11 Ciddi Oyunlar
12 Oyuncu
13 Oyuncu türleri, e-spor ve benzeri örgütlenmeler
14 Kamusal politikalar, sivil toplum örgütleri
15 Genel Değerlendirme

Binark, M. ve Bayraktutan Sütcü, G. (2008) Kültür Endüstrisi Olarak Dijital Oyun. İstanbul: Kalkedon Yayınları. [ISBN:978- 9944–115–54–4] Binark, M, Bayraktutan-Sütcü, G. (2011) “Dijital Oyun Kültürü Haritasında Oyuncular: Dijital Oyuncuların Habitusları ve Kariyer Türevleri”, Katılımın E-Hali: Gençlerin Sanal Alemi içinde, derleyen Aslı Telli-Aydemir. İstanbul: Alternatif Bilişim Derneği Yayınları, 303-330. [ISBN: 978-605-62169-1-6] Bayraktutan Sütcü, G. (2010) “Dijital Oyunlarda Cinsiyetçilik”, Yeni Medyada Nefret Söylemi içinde, yayına hazırlayan Tuğrul Çomu. İstanbul: Kalkedon Yayınları, s. 181- 191. [ISBN: 978-605-5679-57-6] Binark, M, Bayraktutan Sütcü, G. Ve Fidaner, I.B. (Derleyenler) (2009) Dijital Oyun Rehberi-Oyun Tasarımı Türler ve Oyuncu. İstanbul: Kalkedon Yayınları. [ISBN:978-605-5679-03-3] Bayraktutan Sütcü, G. (2009) “Ciddi Oyunlar”, Dijital Oyun Rehberi-Oyun Tasarımı Türler ve Oyuncu içinde, derleyenler Binark, M, Bayraktutan Sütcü, G. Fidaner, I.B., İstanbul: Kalkedon Yayınları, s. 313- 322. [ISBN:978-605-5679-03-3] Bayraktutan Sütcü, G. (2009) “Dijital Oyun Çalışmalarında Yöntem: Genel Bir Bakış”, Dijital Oyun Rehberi-Oyun Tasarımı Türler ve Oyuncu içinde, derleyenler Binark, M, Bayraktutan Sütcü, G. Fidaner, I.B., İstanbul: Kalkedon Yayınları, s. 325- 348. [ISBN:978-605-5679-03-3] Binark, M., Bayraktutan Sütcü, G. ve Buçakçı, F.(2009) “Türkiye’de İnternet Kafelerde Dijital Oyuncular-Yeni Medya Okuryazarlığı Neden Gerekli?”, Dijital Oyun Rehberi-Oyun Tasarımı Türler ve Oyuncu içinde, derleyenler Binark, M, Bayraktutan Sütcü, G. Fidaner, I.B., İstanbul: Kalkedon Yayınları, s. 187- 224. [ISBN:978-605-5679-03-3]



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 40
Bütünleme Sınavı 1 60
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 60
Final Sınavı için Bireysel Çalışma 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Bütünleme Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Tartışma 8 3 24
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 5 5
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Okuma 10 6 60
Toplam İş Yükü (saat) 144

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21 PÇ 22 PÇ 23 PÇ 24 PÇ 25 PÇ 26 PÇ 27 PÇ 28 PÇ 29 PÇ 30 PÇ 31 PÇ 32
ÖÇ 1 3 4 4 2 4 3 3 4 2 3 3 3 2 3 3 3 4 4 3 3 2 3 3 3 2 2 3
ÖÇ 2 3 4 4 3 4 3 3 4 2 3 3 3 2 3 3 3 4 4 3 3 2 3 4 4 2 2 3
ÖÇ 3 3 4 4 3 4 3 3 4 2 3 3 3 2 3 3 3 4 4 3 3 2 3 3 3 2 2 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek