Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GSMÜZ-215 | ESTETİK | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 2,00 |
Lisans
Bu ders ile kuramsal sanat felsefesine giriş, sanat ve felsefe arasındaki sıkı işbirliğinin yorumlanması ve sanat, sanatta güzel kavramları ve onların metodolojik olarak irdelenmesi ile antik dönemden orta çağa, rönesanstan günümüze kadar olan düşünürlerin estetik ve güzel kavramına kuramsal, felsefik yaklaşımları ile günümüze yansımaları lisans düzeyinde kazandırılması amaçlanır.
1 | sanat felsefesinin temel kavram ve terimlerini öğrenir |
2 | çağlar boyunca sanat akımları ve dönemleri sanat eserlerine felsefik yaklaşımları öğrenir |
3 | günümüz sanatı ve estetiğin sorunlarını çözümleyebilir |
4 | almış olduğu bilgileri sanat eğitimi veren kurumlarda uygulayabilme yetisi kazanır |
Yok
Yok
Sanat felsefesine yönelik kavramların tanımlanarak, sanat felsefesi kapsamında yorumsal ve eleştirel bilgiye yönelik birikim kazanır. İçeriğe yönelik literatürün ve kaynakların tanıtımı. Antik dönemden günümüze düşünürlerin güzele yönelik felsefi yaklaşımları incelenir ve günümüz sanatına yönelik felsefi ve eleştirel bakış açısı kazandırılır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Ders tanıtımı, ders literatür ve kaynak önerisi.Sanat ve felsefe arasındaki diyaloğun kurulması | ||
2 | Sanat felsefesi dersinin amaçları ve genel hedefleri değerlendirilir. | ||
3 | Antik dönem Grek güzellik felsefesi kapsamında Platon ve Aristo incelenir. | ||
4 | Poesis, Mimesis ve Katharsis kavramlarının güzel ve sanatla ilişkilendirilmesi. | ||
5 | Yeni Platoncular kapsamında Ortaçağ Sanat Felsefesinin incelenmesi ve Antik dönemle karşılaştırılması. | ||
6 | Bu kapsamda Platinos, Augustinus’un güzellik felsefesi. | ||
7 | Skolastik dönem ve sonrası düşünürleri Tomaso, Croussaz ve Du Bos’un Sanat Felsefesi kapsamında yaklaşımları. | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | 18. Yy. Düşünürü İmmanuel KANT’ın Ortak Duyu Prensibi ile Dinamik/Matematik Yüce kavramlarının sanat felsefesi kapsamında değerlendirilmesi. | ||
10 | F. Schiller’in görüşleri ve Sanatta Oyun Güdüsü kuramının çözümlenmesi. | ||
11 | Hegel ve Hegel’in Klasik, Romantik ve Sembolik Sanat yaklaşımının incelenmesi. | ||
12 | Kısaca Croce, Tein ve Lalo’nun kuramları ve günümüze etkileri. | ||
13 | Günümüz Sanatı’na 12 hafta boyunca oluştururlan metodolojiyle felsefik bir bakış ve yorumlama. | ||
14 | Günümüz Sanatı’na 12 hafta boyunca oluştururlan metodolojiyle felsefik bir bakış ve yorumlama. | ||
15 | Günümüz Sanatı’na 12 hafta boyunca oluştururlan metodolojiyle felsefik bir bakış ve yorumlama. | ||
16 | Final Sınavı |
[1] Yetkin, Suut Kemal. Estetik ve Doktrinler, Bilgi Yayınları, Ankara. 1972 [2] Timuçin, Avşar. Estetik, BDS yayınları, İstanbul. 1993 [3] Kagan, Moeses. Estetik ve Sanat Dersleri, İmge Kitabevi, Ankara. 1993 [4] Tunalı, İsmail. Grek Estetiği ve Güzellik Felsefesi, Remzi Kitabevi, İstanbul. 1996 [5] Bozkurt, Nejat. Estetik, Sarmal Yayınevi, İstanbul. 1995 [6] Jimenez, Marc. Estetik Nedir?, Doruk Yayınları, İstanbul. 2008 [7] Townsend, Dabney. Estetiğe Giriş, İmge Kitabevi, Ankara. 2002 [8] Ziss, Avner. Gerçekliği Sanatsal Özümsemenin Bilimi Estetik, Hayalbaz Y.Evi.,İstanbul. 2009 [9] Cömert, Bedrettin. Estetik, De Ki Yayınları, Ankara. 2006 [10] Lukacs, Georg. Estetik I-II-III, Payel Yayınları, İstanbul. 1999 [11] Delauze - Guattari, Felsefe Nedir?, Y.K.Y., İstanbul. 2001 [12] Yılmaz, Mehmet. Sanatın Felsefesi-Felsefenin Sanatı, Ütopya Yayınları, Ankara. 2004 [13] Lenoir, Beatrice. Sanat Yapıtı, Y.K.Y., İstanbul. 2004
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Deney | 2 | 30 | 60 |
Toplam İş Yükü (saat) | 60 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | |||||||||
ÖÇ 2 | 3 | 5 | 4 | ||||||||
ÖÇ 3 | 3 | 4 | 4 | ||||||||
ÖÇ 4 |