Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GTBL-113 | TEMEL FOTOĞRAF | Ders | 1 | 1 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Fotoğraf teknolojisi ve kullanım metodlarına yönelik temel bilginin aktarılması, bir konsept bağlamında fayda sağlayacak biçimde etkin kullanılabilmeleri ve gerçekleştirilen uygulamalarla edinilecek sanatsal duruş ve mesleki tecrübeye katkı sağlaması amaçlanır. Fotoğrafın tarihsel süreç içerisinde geçirmiş olduğu teknolojik evrim anlatılır. Fotoğraf makinesi sistemlerinin çalışma ilkelerine değinilir. Fonksiyonları ve kullanım metodları anlatılır.
Doç. Seda Nur Atasoy
1 | Fotoğrafın tarihi hakkında bilgi edinme. |
2 | Fotoğraf makinelerinde var olan temel parçaları ve işlevlerini kavrama. |
3 | Objektifleri türlerine göre ayırabilme ve kullanım alanlarına göre ayırabilme. |
4 | Fotoğraf çekiminde yararlanılan ilkeleri kullanarak özgün fotoğraf çekimleri yapabilme. |
5 | Fotoğraf alanında isim yapmış sanatçıları eserleri ile birlikte tanımlayabilme. |
Birinci Öğretim
Bu dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Yok
Fotoğrafın bulunma sürecinden bugüne, fotoğrafın geçirdiği tüm süreçleri, öğrencinin öğrenmesini sağlamak. Camera obscuradan bugüne fotoğrafın geçirdiği tüm sürecin, tarih bilinci ışığında ele alınması. Fotoğraf tekniğindeki gelişmeler, film ve baskı malzemelerinin tanıtılması, kamera, objektifler ve kullanım alanları, ışık, diyafram, karşıtlık, denge ve kompozisyon bilgilerinin edinilmesi.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanımı, amacı ve uygulama süreci hakkında genel bilgi. Fotoğraf Nedir-Fotoğrafın tarihine giriş. | ||
2 | Fotoğraf Makineleri - Film/Algılayıcı Boyutları | ||
3 | Objektif türlerinin tanıtımı | ||
4 | Makineyi tutma ve taşıma biçimleri / Stüdyo yardımcı elemanlarının tanıtımı | ||
5 | Işık kaynaklarının türleri ve özellikleri | ||
6 | Fotoğraf çekiminde otomatik program modlarının kullanımı | Stüdyo | |
7 | Vize | ||
8 | Yarı otomatik pozlandırma modları, pozlandırma kontrolünü sağlamak | ||
9 | ASA/ISO değerinin fotoğrafa etkileri | Stüdyo | |
10 | Diyafram değerlerinin fotoğrafa etkisi / Alan derinliği çalışmaları. | ||
11 | Enstantane değerlerinin fotoğraf etkisi | ||
12 | Fotoğraf sanatçılarını eserleri ile birlikte tanıma | ||
13 | İç mekan ve dış mekan çekim teknikleri | ||
14 | Final |
A’dan Z’ye Fotoğraf-Özer KANBUROĞLU, Temel Fotoğraf ve Kompozisyon-Muzaffer Sütlüoğlu, Temel Fotoğraf Semineri Ders Notları- Ufuk Duygun ,Dünden Bugüne Fotoğraf- Güler Ertan, Fotoğrafta Pratik Kompozisyon-Faruk Akbaş
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 40 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Uygulama/Pratik | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Toplam İş Yükü (saat) | 87 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |