GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
INS-102 MÜHENDİSLİK JEOLOJİSİ Ders 1 2 4,00

Lisans


Türkçe


Ders, mühendislik yapılarını dikkate almak suretiyle yeryüzü ve yeraltı şartlarının belirlenmesini amaçlamaktadır.


Prof. Dr. Ahmet APAYDIN


1 Güneş Sistemi ve Dünyanın Oluşumu, Atmosferin Ve Yerin Katmanları, Kıtalar Ve Kıtaların Kayması (Plaka Tektoniği) hakkında temel bilgiye sahip olma
2 Jeolojik Zaman Ve Tarihsel Jeoloji, Jeoloji Biliminin Temel İlkeleri (Uniformitaryanizm, Süperpozisyon)nin kavranması
3 Kayaç ve Mineral, Kayaç Oluşum Süreçleri, Kayaçların Oluşumuna (Kökenine Göre) Jeolojik Sınıflandırılması ve Mühendislikteki Öneminin Kavranması
4 Kayaçlarda Süreksizlikler ve Tektonik Yapılar (Faylar, Kıvrımlar, Tabaka Yüzeyleri, Çatlak Ve Fissürler, Taneler Arası Boşluklar, Erime Boşlukları) ve bunların mühendislik yapılarındaki öneminin kavranması
5 Kayaçların mühendislik özellikleri ve mühendislik sınıflaması konusunda yeterli bilgiye sahip olma
6 Yeraltısularının inşaat mühendisliği uygulamalarına etkisinin kavranması
7 Her türlü mühendislik işlerinde yamaç (şev) stabilitesi hakkında bilgi sahibi olma, zemin mekaniği, kaya mekaniği ve su kaynakları dersleri için yeterli bilgi donanımına sahip olma

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Jeoloji ve mühendislik jeolojisinin tanımı, inşaat mühendisliğindeki yeri ve önemi, yeryuvarının tanımı, yerkabuğu ve yeriçi, litosfer, astenosfer ve çekirdek, levha ve levha hareketleri, yerkabuğunun bileşimi, kristal ve mineral kavramı, minerallerin tanımlayıcı özellikleri, kayaç oluşturan önemli mineraller, kayaçların tanımı, oluşumuna göre sınıflandırılması, yapısal jeolojinin temel kavramları, stratigrafi ve tarihsel jeoloji, jeoloji haritaları ve mühendislik jeolojisi haritaları, kaya ve zeminlerin mühendislik özellikleri, mühendislik sınıflaması, kütle hareketleri (heyelanlar), tünel jeolojisi, baraj jeolojisi, kent ve yerleşim alanlarının belirlenmesinde mühendislik jeolojisi parametreleri.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Tanışma, Ders İçeriği ve İşleniş Şekli, Sınavlar-Ödevler ve Değerlendirmeler Hakkında Bilgilendirme, Güneş Sistemi ve Dünyanın Oluşumuna Giriş
2 Güneş Sistemi ve Dünyanın Oluşumu, Atmosferin Ve Yerin Katmanları, Kıtalar Ve Kıtaların Kayması (Plaka Tektoniği)
3 Jeolojik Zaman Ve Tarihsel Jeoloji, Jeoloji Biliminin Temel İlkeleri (Uniformitaryanizm, Süperpozisyon)
4 Kayaç ve Mineral, Kayaç Oluşum Süreçleri, Kayaçların Oluşumuna (Kökenine Göre) Jeolojik Sınıflandırılması ve Mühendislikteki Önemi
5 Kayaç ve Mineral, Kayaç Oluşum Süreçleri, Kayaçların Oluşumuna (Kökenine Göre) Jeolojik Sınıflandırılması ve Mühendislikteki Önemi
6 Kayaç ve Mineral, Kayaç Oluşum Süreçleri, Kayaçların Oluşumuna (Kökenine Göre) Jeolojik Sınıflandırılması ve Mühendislikteki Önemi
7 Kayaçlarda Süreksizlikler Ve Tektonik Yapılar (Faylar, Kıvrımlar, Tabaka Yüzeyleri, Çatlak Ve Fissürler, Taneler Arası Boşluklar, Erime Boşlukları)
8 Ara sınav
9 Kayaçlarda Süreksizlikler Ve Tektonik Yapılar (Faylar, Kıvrımlar, Tabaka Yüzeyleri, Çatlak Ve Fissürler, Taneler Arası Boşluklar, Erime Boşlukları)
10 Kayaçların mühendislik özellikleri
11 Kayaçların mühendislik özellikleri
12 Kayaçların mühendislik sınıflaması
13 Yeraltısuları ve mühendislik projelerine etkisi
14 Kütle hareketleri (heyelanlar)
15 Kütle hareketleri (heyelanlar), bazı önemli mühendislik projelerinde jeolojik-jeoteknik problemler ve çözüm yöntemleri
16 Yıl sonu sınav

Mühendislik Jeolojisi, Kemal Erguvanlı, JMO yayını, 2016 İnşaat Jeolojisi, Prof. Dr. Mahir VARDAR, İTÜ Yayını, 1991 Kaya Kütlelerinin Mühendislik Özellikleri, Prof. Dr. Reşat ULUSAY ve Harun SÖNMEZ, TMMOB Jeo. Müh. Odası Yayınları: 60, (2002) Active Tectonics, Earthquakes, Uplift, and Landscape, KELLER, E.A., PINTER, N., Pearson Education, , 2002. Understanding Earth (IV. Edition), SİEVER, R., GROTZINGER, J., JORDAN, T.H., W.H. Freeman and Company, New York, 2004. Çözümlü Problemlerle Tünel/Galerilerin-Sismik Analizi, ARIOĞLU, E., YILMAZ, A. O., TMMOB Maden Mühendisleri Odası İstanbul Şubesi Yayın No: 111, 2006.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 2 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 3 3
Derse Katılım 14 3 42
Bireysel Çalışma 2 4 8
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 4 28
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 5 35
Toplam İş Yükü (saat) 118

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1 1 1 1 2 1 1
ÖÇ 2 1 1 1 2 1 1
ÖÇ 3 2 1 3 3 1 1
ÖÇ 4 2 1 3 4 2 1
ÖÇ 5 3 3 4 4 3 3
ÖÇ 6 3 3 4 5 3 3
ÖÇ 7 3 3 4 5 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek