Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TIP609 | KARDİYOLOJİ | Ders | 6 | 11 | 3,00 |
Lisans
Kardiyovasküler sistem ile ilgili medikal veya cerrahi/girişimsel tedavi gerektiren sorunu olan hastaya yaklaşım, öykü alma, fizik inceleme yapma ve uygun tetkikleri isteme ve yorumlama; birinci basamakta çözülemeyecek hastalıklar için hastaları doğru zamanda ve doğru yere yönlendirme; kardiyovasküler sistem hastalıklarından korunma; kardiyovasküler hastalıklarda acil durumları ayırt edebilme, ilk müdahaleyi yapma ve uygun bir merkeze sevk edebilme için gerekli bilgi, beceri ve tutumları kazandırmaktır.
Prof. Dr. Turgay IŞIK, Prof. Dr. Zeki Yüksel GÜNAYDIN, Doç. Dr. Emre YILMAZ, Doç. Dr. Sencer ÇAMCI. Doç. Dr. Aslı VURAL, Dr. Öğr. Üyesi Devrim KURT, Dr. Öğr. Üyesi Ertan AYDIN
1 | Kardiyovasküler sistemle ilgili semptomların fizyopatolojisi, nedenleri ve diğer sistemlerle ilişkilerini açıklar. |
2 | Koroner arter hastalığı, kalp yetersizliği, hipertansiyon, atriyal fibrilasyon hastalıkların sık rastlanan klinik, laboratuvar ve patolojik bulgularını açıklar ve yorumlar. |
3 | Koroner arter hastalığı, kalp yetersizliği, hipertansiyon, atryal fibrilasyon, akut romatizmal ateş, venöz emboli ve tromboz ile ilgili genel epidemiyolojik özellikler ve koruyucu hekimlik uygulamalarını açıklar. |
4 | Kalp kapak hastalıkları, aritmiler, endokardit, miyokardit, kardiyomyopatiler, pulmoner embolizm, pulmoner hipertansiyon, perikardiyal efüzyon ve aort anevrizma ve disseksiyonu hastalıklarını anamnez, fizik muayene bulguları ile ön tanı olarak akıl eder ve gerektiğinde ileri tetkik ve tedavi için uzmanına yönlendirir. |
5 | Kalp yetersizliği, koroner arter hastalığı ve hipertansiyon tanı testlerinin sonuçlarını yorumlayarak tanı koyar, risk faktörlerini açıklayarak danışmanlık ve izlemini yapar ve sıklıklarının azaltılmasına yönelik önlemleri açıklar. |
6 | Yaşamı tehdit eden akut koroner sendrom, akut kalp yetersizliği, hipertansif acil, pulmoner embolizm, ventriküler malin aritmiler, AV tam blok gibi bradiaritmiler, aort disseksiyonu gibi hastalıkların klinik özelliklerini açıklar; acil tedavisini planlar; ileri tetkik ve sevk kriterlerini sıralar. |
7 | Kardiyovasküler sistem muayenesini yapar. |
Birinci Öğretim
yok
Yok
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Kardiyolojide hasta hazırlama ve sunma Lab. Bulgularının hasta dosyalarına işlenmesi ve yorumlanması Anjiografi sonrası hasta takibi nasıl yapılır? Nelere dikkat edilir? Akut koroner sendrom nedir, nasıl tanı konulur? Kronik kalp yetersizliği tedavisinde kullanılan ilaçlar, 1. Basamak hekimi kalp yetersizliği hasta takibinde nelerden sorumludur, nelere dikkat etmelidir Bradiaritmiler ve EKG yorumları Koroner arter hastalığı(KAH) nedir, nasıl tanı konulur? Kalıcı kalp pili, CD, CRT hakkında 1. Basamak hekiminin bilmesi gerekenler | Kardiyoloji kliniğinin tanıtılması, işleyiş hakkında bilgi verilmesi Hasta başı eğitim-Kardiyovasküler sistem muayenesi Vizit-hasta sunumu Hasta başı eğitim - EKG çekme ve yorumlama Hasta başı eğitim - Göğüs ağrısı olan hastada acil serviste ayırıcı tanı Akut koroner sendrom nedir, nasıl tanı konulur? Hasta monitörizasyonu | |
2 | Akut kalp yetersizliği ve Akciğer ödeminin acil müdahalesinde neler yapılır, kullanılan ilaçlar ve etkileri Kapak hastalığı ya da protez kapağı olan hastada 1. Basamak hekimi nelere dikkat etmelidir? Atriyal fibrilasyonu tanıyabilirle ,AF li hastayla birinci basamakta karşılaşıldığında dikkat edilmesi gereken noktalar Antikoagulan ilaçlar,antikoagulan kullanan hastada l.basamak hekiminin dikkat edeceği durumlar Dar QRS li taşikardiler ve tedavileri Geniş QRS li taşikardiler ve tedavileri | Vizit-hasta sunumu Hasta başı eğitim - Akut kalp yetersizliği tanısı hastaya yaklaşım Telekardiyografi yorumlanması Hasta başı eğitim - Kronik kalp yet. olan hastaya yaklaşım Hasta başı eğitim - Kapak hastalığı olan hastaya yaklaşım Hasta başı eğitim - AF' li hastaya yaklaşım Hasta başı eğitim - Dar QRS'li taşikardisi olan hastaya yaklaşım Hasta başı eğitim - Geniş QRS'li taşikardisi olan hastaya yaklaşım |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Gözlem | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 100 |
DÖNEM VI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Uygulama/Pratik | 40 | 1 | 40 |
Gözlem | 20 | 1 | 20 |
Seminer | 2 | 1 | 2 |
Bireysel Çalışma | 28 | 1 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 90 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | PÇ 25 | PÇ 26 | PÇ 27 | PÇ 28 | PÇ 29 | PÇ 30 | PÇ 31 | PÇ 32 | PÇ 33 | |
ÖÇ 1 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 6 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 7 | 5 |