Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TIP5005 | ÜROLOJİ | Ders | 5 | 9 | 5,00 |
Lisans
Türkçe
Erkek ve kadın üriner sistemi ile erkek genital sistemi ilgili sağlık problemlerini tanıma, tedavi yöntemlerini açıklama ve acil ürolojik sorunlara yaklaşım için gereklibilgi, beceri ve tutumları kazandırmaktır.
Prof. Dr. Ural OĞUZ, Doç. Dr. Ercan ÖĞREDEN, Doç. Dr. Erhan DEMİRELLİ, Dr.Öğr.Üyesi Doğan Sabri TOK
1 | Erkek ve kadın üriner sistem ve erkek genital sistem ile ilgili sorunların/hastalıkların oluşum mekanizmalarını açıklar. |
2 | Sık görülen ürogenital sistem sorunlarının/hastalıklarının epidemiyolojisini açıklar. |
3 | Ürogenital sistem ile ilgili temel hastalıkların klinik özelliklerini ve klinik yaklaşım ilkelerini (tanı, tedavi ve korunma) açıklar. |
4 | Hastanın sağlık problemleri, öz ve soygeçmişi ve ürogenital sisteme ilişkin bilgilerini alır ve düzenler. |
5 | Ürogenital sistem için fizik muayene tekniklerini/becerilerini uygular. |
6 | Ürogenital sistem yakınmaları ile gelen hastada anamnez ve fizik muayene bulgularını değerlendirerek, tanı ve tedaviye yönlendirecek tanısal yöntemleri uygun sırada seçer. |
7 | Ürogenital sistem hastalıklarının teşhisinde kullanılan temel tanı yöntemlerini ve işlemlerini açıklar ve sonuçlarını yorumlar. |
8 | Ürogenital sistem yakınmaları ile gelen hastada anamnez, fizik muayene ve tanısal test sonuçlarını değerlendirerek ayırıcı tanı yapar ve ön tanı/tanı koyar. |
9 | Erkek ve kadın üriner sistem ve erkek genital sistem hastalıkları için birinci basamak düzeyinde tanıya uygun tedavi planlar ve sevk kriterlerini açıklar. |
10 | Ürogenital sistem acil durumlarını, bu durumlara yaklaşım ilkelerini açıklar. |
11 | Ürogenital sisteme yönelik temel tıbbi girişimleri (sonda takma vb) uygular. |
12 | Bilimsel kaynaklara ulaşır, amaca uygun bilgiyi alır, organize eder ve sunar |
Birinci Öğretim
Yok
Yeterlik / Eğitim Alanları Öğrenme Yöntemleri Hekimlik uygulamalarına yönelik eğitim 1. Klinik beceri laboratuvarları ve simüle hasta merkezlerinde gerçekleştirilen yapılandırılmış öğrenme etkinlikleri 2. Mültidisiplin laboratuvar uygulamaları 3. Hastabaşı eğitimler, vizitler, yapılandırılmış odaklı hasta viziti; servis ve poliklinik deneyimleri 4. İş başında öğrenme ve değerlendirme 5. Yapılandırılmış olgu tartışması Bilgiye yönelik eğitim 1. Sınıf dersi/sunum: Düz anlatım, eğitici sunumu, etkileşimli amfi / sınıf dersleri 2. Disiplinler arası öğrenme etkinlikleri (toplantılar, paneller, grup tartışmaları) 3. Küçük gruplarla yürütülen olguya / probleme dayalı etkileşimli öğrenme etkinlikleri (probleme dayalı öğrenme, olgu tartışması, klinik tutoryaller vb) 4. Bağımsız öğrenme 5. Mültidisiplin laboratuvar uygulamaları 6. Projeye / araştırmaya dayalı öğrenme Profesyonelliğe yönelik eğitim 1. Disiplinler arası öğrenme etkinlikleri (toplantılar, paneller, forumlar, grup tartışmaları) 2. Kritik durum tartışmaları 3. Refleksiyon oturumları 4. Oyunlaştırma, psikodrama 5. Yazılı görsel metin/eser okumaları, yorumlamalar 6. Öğrenci gelişim dosyası (portfolio) uygulaması 7. İş başında öğrenme ve değerlendirme
ÜROLOJİ STAJI HASTALIKLAR / KLİNİK PROBLEMLER LİSTESİ Cinsel yolla bulaşan enfeksiyonlar TT-K Üriner sistem enfeksiyonları TT-K Genital enfeksiyonlar T-K Obstrüktif üropati T-A Üriner sistem taş hastalığı T-A Fimosis ve parafimosis T Hidrosel T Hipospadiasis, epispadiasis T Mesane kanseri ÖnT-K Prostat kanseri ÖnT-K Testis tümörü ÖnT-K Benign prostat hiperplazi (BPH) ÖnT Böbreğin kistik hastalıkları ÖnT Böbrek anomalileri ÖnT Böbrek tümörleri ÖnT Cinsel işlev bozuklukları ÖnT İşeme bozuklukları (Enürezis, inkontinans vs) ÖnT Varikosel ÖnT Wilms tümörü ÖnT Genito‐üriner sistem travması A Testis torsiyonu ve ürolojik aciller A ÖĞRENME DÜZEYİ AÇIKLAMA A Acil durumu tanıyarak acil tedavisini yapabilmeli, gerektiğinde uzmana yönlendirebilmeli. ÖnT Ön tanı koyarak gerekli ön işlemleri yapıp uzmana yönlendirebilmeli. T Tanı koyabilmeli ve tedavi hakkında bilgi sahibi olmalı, gerekli ön işlemleri yaparak uzmana yönlendirmeli. TT Tanı koyabilmeli, tedavi edebilmeli. İ Birinci basamak koşullarında uzun süreli izlem ve kontrolünü yapabilmeli. K Korunma önlemlerini (birincil, ikincil, üçüncül korunmadan uygun olan/ olanları) uygulayabilmeli.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Üriner sistem anatomisi Ürogenital muayene Ürolojik enstrümentasyon Erkek infertilitesi Ürogenital sist. Konj. Anomalileri Genito-üriner travmalı hastaya yaklaşım Genito-üriner sistem acilleri Böbrek Tümörleri Obstruktif Üropati Seminer/Literatür Seminer/Literatür/Konsey/Multidisipliner Toplantıı Üriner inkontinanslı hastaya yaklaşım ve ürodinami | Pratik eğitim (Ameliyathane, poliklinik, endoskopi) Hasta başı vizit | |
2 | Üriner enfeksiyonlar ve cinsel yolla bulaşan enfeksiyonlar BPH Anürik hastaya yaklaşım Çocuklarda işeme bozuklukları ve enürezis Prostat Ca Üriner sistem taş hastalığı Skrotum kapsamı hastalıklar Seminer/Literatür Seminer/Literatür/Konsey/Multidisipliner Toplantı Testis tm | Pratik eğitim (Ameliyathane, poliklinik, endoskopi) Hasta başı vizit Beceri uygulaması (Üretral sonda uygulaması) Beceri uygulaması (Suprapubik ponksiyon) | |
3 | Mesane kanseri Erkekte cinsel işlev bozuklukları | Pratik eğitim (Ameliyathane, poliklinik, endoskopi) Hasta başı vizit Olgu Tartışmaları Renal kolikli hastaya yaklaşım Hematüri ve üretroraji |
1. Temel Üroloji. Kadri Anafarta, Nihat Arıkan, Yaşar Bedük (Editörler); Güneş Tıp Kitabevi. 2. Campbell-Walsh Üroloji. Önder Yaman (Çeviri editörü); Güneş Tıp Kitabevi. 3. European Association of Urology Guidelines (http://uroweb.org). 4. UpToDate (http://www.uptodate.com) 5. Öğretim Üyelerinin Ders Notları
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 40 |
Gözlem | 1 | 10 |
Sözlü Sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 100 |
Staj sonunda teorik ve sözlü sınav yapılacaktır. Öğrencinin staj süresince teorik ve uygulama derslerine olan ilgisine ve yaklaşımına, kendisine verilen görevi yerine getirmesine, klinik içi çalışmalara ve bilimsel aktivitelere katılmasına göre kanaat notu verilecektir. Staj karnesi üzerinden alınan puanın %10’u alınacaktır. Geri kalan %90’lık puan kısmı ise teorik ve sözlü sınavdan elde edilecektir. Teorik sınavın %40’si ve sözlü sınavın %50’si alınarak hesaplanacaktır. Toplamda 100 puan üzerinden Üroloji Staj notu belirlenecektir. Bu toplam 100 puan üzerinden 60 ve üzeri alan öğrenci staj sonu sınavdan başarılı sayılacaktır.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Derse Katılım | 42 | 1 | 42 |
Uygulama/Pratik | 61 | 1 | 61 |
Bireysel Çalışma | 15 | 2 | 30 |
Sözlü Sınav | 1 | 2 | 2 |
Performans | 8 | 1 | 8 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | PÇ 25 | PÇ 26 | PÇ 27 | PÇ 28 | PÇ 29 | PÇ 30 | PÇ 31 | PÇ 32 | PÇ 33 | |
ÖÇ 1 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 6 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 7 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 8 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 9 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 10 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 11 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 12 | 5 |