GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
4000001112014 DÖNEM 3 DERS BLOĞU Ders 3 5 58,00

Lisans


Türkçe


Enfeksiyon kaynaklı hastalıkların etkenlerinin özelliklerini, etki mekanizmalarını, dokuda meydana getirdiği morfolojik değişiklikleri,immünolojik kavramları patolojik yönleri hakkında bilgi sahibi olmak. Hastalıkların biyolojik temellerini, mikroorganizmaların enfeksiyonlarında kulanılan ilaçların farmakokinetik ve farmakodinamiğinin öğrenilmesi. Enfeksiyon hastalıklarına uygun hasta olguları üzerinden klinik tabloları temel biyokimya mekanizmalarına yönelik verilerle ilişkilendirerek, bu amaca uygun tanıda ve tedavi takibinde kullanılan laboratuvar testlerinin yorumlanabilmesi. Çocuk hastada öykü alma becerisini öğrenmek. Neoplazi ile ilgili temel kavramları öğrenip, tümörleri tanımlamak vepatogenezisini kavramak. Hastalıkların biyolojik temellerini, antineoplastik ilaçların ilaçların farmakokinetik ve farmakodinamik özelliklerinin öğretilmesi Neoplazili hasta olguları üzerinden klinik tabloları temel biyokimya mekanizmalarına yönelik verilerle ilişkilendirerek, bu amaca uygun tanıda ve tedavi takibinde kullanılan laboratuvar testlerinin yorumlanabilmeleri. Solunum ve dolaşım sistemi hastalıklarının nedenlerini, nasıl olduğunu ve dokulardaki morfolojik sonuçlarını öğrenmek. Kan ve kan ürünleri ve solunum yolu ile bulaşan enfeksiyon etkenlerinin ve bu sistemlere ait örneklerin nasıl alınması gerektiğinin öğrenmek.Solunum yolu enfeksiyonları, yol açan etkenler ve bulaş yollarını öğrenmek. Solunum ve Dolaşım sistemleri kökenli hastalıklara acil yaklaşımı,radyolojisi ve görüntüleme yöntemlerini öğrenmek. Çocuk hastada solunum ve dolaşım sistemi muayenesi yapabilmek ve hastalıkların patolojik bulgularını öğrenmek. Kulak hastalıkları, Burun ve paranazal sinüs hastalıkları, larenks, farenks oral kavite hastalıklarında anamnez ve değerlendirme, görüntüleme yöntemleri, ayırıcı tanı yöntemlerinin öğrenilmesi. Kalp ve damar hastalıklarının tanı, tedavi ve cerrahi yöntemlerinin öğrenilmesi. Erişkin ve çocukların solunum ve dolaşım sistemi hastalıklarının tedavisinde kullanılan ilaçların farmakolojik özelliklerinin öğrenilmesi Pulmoner ve vasküler hasta olguları üzerinden klinik tabloları temel biyokimya mekanizmalarına yönelik verilerle ilişkilendirerek, bu amaca uygun tanıda ve tedavi takibinde kullanılan laboratuvar testlerinin yorumlanabilmeleri. Gastrointestinal ve hematolojik hastalıkların kliniğini, nedenlerini, dokularda ve kandaki morfoloji sonuçlarını yorumlayabilmek ve tedavisinde kullanılan ilaçların farmakolojik özelliklerini öğrenmek. Ayrıca gastrointestinal sistem radyolojisi ve görüntüleme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak. Su ve besinlerle salgın yapan enfeksiyon etkenlerinive salgın durumunda yapılması gerekenleri öğrenmek. Çocuk hastada gastrointestinal sistem muayenesini yababilme becerisini edinmek ve gastrointestinal hastalıkların semptom ve patolojilerini öğrenmek Gastrointestinal ve hematopoetik hasta olguları üzerinden klinik tabloları temel biyokimya mekanizmalarına yönelik verilerle ilişkilendirerek, bu amaca uygun tanıda ve tedavi takibinde kullanılan laboratuvar testlerinin yorumlanabilmeleri. Gastrointestinal sistem ve hematopoetik sistem enfeksiyonları, yol açan etkenler ve bulaş yolları öğrenilmesi. Endokrin sistem ve ürogenital sistem,meme hastalıklarının kliniğini, nedenlerini, nasıl olduğunu ve dokulardaki morfolojik sonuçlarını yorumlayabilmek. Çocuk ve erişkinde genitoüriner sistem hastalıklarının;fizyoloji ve fizyopatolojisinin; üriner sistem infeksiyonlarda, kanserlerinde ve konjenitalanomalilerindesemptomatolojinin öğrenilmesi.Ürogenital sistem enfeksiyonları, yol açan etkenler ve bulaş yollarının öğrenilmesi. Jinekolojik anatomi, fizyoloji, hormonal denge ile ilgili bilgi sahibi olma ve riskli gebelikler ve doğum hakkında bilgi sahibi olmak. Endokrin ve ürogenital sistem hastalıklarının tedavisinde kullanılan ilaçların farmakolojik özelliklerinin öğrenilmek,ve busistemlerinradyolojisi ve görüntüleme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak. Endokrin ve ürogenital sistem hastalıkları ile ilişkili hasta olguları üzerinden klinik tabloları temel biyokimya mekanizmalarına yönelik verilerle ilişkilendirerek, bu amaca uygun tanıda ve tedavi takibinde kullanılan laboratuvar testlerini yorumlayabilmek Sinir, kas, iskelet sistemi ve psikiyatrik hastalıklarının tedavisinde kullanılan ilaçların farmakolojik özelliklerini öğrenmek; bu hastalıklarınnedenlerini, nasıl geliştiğini ve dokulardaki morfolojik sonuçlarını yorumlayabilmek.Sinir ve kas-iskelet sistemi radyolojisi ve görüntüleme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak. Sinir sistemi, kas iskelet sistemenfeksiyonları, yol açan etkenler ve bulaş yollarını öğrenmek Çocuk hastada nörolojik muayene yapabilme becerisini kazanmak. Sinir, kas-iskelet sistemi hastalıkları ile ilişkili hasta olguları üzerinden klinik tabloların tanımlanması, temel biyokimya mekanizmalarına yönelik verilerle ilişkilendirerek, amaca uygun tanı ve tedavi takibinde kullanılan laboratuvar testlerinin yorumlanabilmesi hedeflenmektedir. Aile hekimliğinde çocuk hastaya genel yaklaşımı öğretmek. Zehirlenmiş ve çoklu travmaya maruz kalmış hastalarda acil yaklaşımı öğrenmek. Birinci basamakta gebe ve menopoz takibi bilgisini edinme. Reçete nasıl yazılır, reçete yazılırken akılcı ilaç seçimi, ilaç etkileşmeleri, terapötik eşdeğerlik açısından dikkat edilecek hususların öğretilmesi Primer sağlık hizmeti, koruyucu hekimliğin tanımını, sağlık eğitimi, sağlık hizmetleri ve sağlık sigortası uygulamalarının ilkelerini; aile hekimliğinin temel özelliklerini, birinci basamaktaki çalışma kriterlerini kavramak.Halk sağlığının temel ilke ve hedeflerini kavramak. Halk sağlığının uğraşı alanlarını, bu alanlardaki uygulamaları ve başlıca sorunları tanımak, önemli hastalık kavramını öğrenmek, sağlığı iyileştirmek ve geliştirme ve muhafaza etmek için ilgili komponentler hakkında bilgi edinmek. Adli tıp ile ilgili temel bilgiler, hekimin yasal sorumlulukları ve adli rapor yazım kuralları ile adli olgularda hekimlerin görevlerini öğrenmek. Çocuk hastada muayene yapabilme becerisini ve acil hastaya yaklaşımı öğrenmek.Obstetrik ve jinekolojik aciller hakkında bilgi sahibi olmak, belli başlı jinekolojik ve obstetrik hastalıklar hakkında temel bilgileri edinmek. Ürolojik terminoloji ve ürolojik anatomi; ürolojide semptomlar, anamnez ve fizik muayenenin öğrenilmesi. İdrar muayenesinin önemi ve ürolojideki temel aletlerin tanınması. Ürolojik aciller, ürolojik radyolojiye ve üriner sistem obstruksiyonlarına yaklaşımın öğrenilmesi. Nöroşirürji hastasının muayenesi ve nöroşirürjikal aciller hakkında bilgiler edinmek. Göz hastalıklarında muayene teknikleri, cihazların tanıtımı ve karşılaşılabilecek acil göz hastalıkları takip ve tedavisi hakkında bilgi sahibi olmak. Kardiyak muayene, koroner arter ve kalp kapak hastalıklarında tanısal yaklaşımlar ve kardiyak acillerin değerlendirilmesi. Kulak Burun Boğaz Hastalıklarında uygulanan muayene yöntemlerinin öğrenilmesi. KBB acillerinde tanı ve tedavi yaklaşımlarının öğrenilmesi


Fakülte Anabilim Dallarınca belirlenen ilgili Öğretim Üyeleri


1 Klinik bilimlere giriş için gerekli temel bilgileri edinmek
2 Klinik farmakoloji, patoloji, genetik,biyokimya ve mikrobiyoloji temel eğitimini tamamlamak

Birinci Öğretim


Yok


Yok


https://tip.giresun.edu.tr/sites/default/files/ders_programlari/2018-2019_d%C3%B6nem3_akademik_takvim.docx


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Hastalıkların Biyolojik Temelleri – 1 ve Enfeksiyon Hastalıkları
2 Hastalıkların Biyolojik Temelleri – 1 ve Enfeksiyon Hastalıkları
3 Hastalıkların Biyolojik Temelleri – 1 ve Enfeksiyon Hastalıkları
4 Hastalıkların Biyolojik Temelleri – 1 ve Enfeksiyon Hastalıkları
5 Hastalıkların Biyolojik Temelleri – 1 ve Enfeksiyon Hastalıkları
6 Hastalıkların Biyolojik Temelleri – 1 ve Enfeksiyon Hastalıkları
7 Hastalıkların Biyolojik Temelleri – 2 ve Neoplazi
8 Hastalıkların Biyolojik Temelleri – 2 ve Neoplazi
9 Hastalıkların Biyolojik Temelleri – 2 ve Neoplazi
10 Hastalıkların Biyolojik Temelleri – 2 ve Neoplazi
11 Hastalıkların Biyolojik Temelleri – 2 ve Neoplazi
12 Solunum ve Dolaşım Sistemleri
13 Solunum ve Dolaşım Sistemleri
14 Solunum ve Dolaşım Sistemleri
15 Solunum ve Dolaşım Sistemleri
16 Solunum ve Dolaşım Sistemleri
17 Solunum ve Dolaşım Sistemleri
18 Gastrointestinal Sistem – Hematopoetik Sistemv
19 Gastrointestinal Sistem – Hematopoetik Sistem
20 Gastrointestinal Sistem – Hematopoetik Sistem
21 Gastrointestinal Sistem – Hematopoetik Sistem
22 Endokrin Sistem – Ürogenital Sistem
23 Endokrin Sistem – Ürogenital Sistem
24 Endokrin Sistem – Ürogenital Sistem
25 Endokrin Sistem – Ürogenital Sistem
26 Endokrin Sistem – Ürogenital Sistem
27 Endokrin Sistem – Ürogenital Sistem
28 Endokrin Sistem – Ürogenital Sistem
29 Sinir, Kas, İskelet Sistemi - Psikiyatri
30 Sinir, Kas, İskelet Sistemi - Psikiyatri
31 Sinir, Kas, İskelet Sistemi - Psikiyatri
32 Sinir, Kas, İskelet Sistemi - Psikiyatri
33 Sinir, Kas, İskelet Sistemi - Psikiyatri
34 Halk Sağlığı - Aile Hekimliği - Adli Tıp - İlkyardım
35 Halk Sağlığı - Aile Hekimliği - Adli Tıp - İlkyardım
36 Halk Sağlığı - Aile Hekimliği - Adli Tıp - İlkyardım
37 Halk Sağlığı - Aile Hekimliği - Adli Tıp - İlkyardım
38 Halk Sağlığı - Aile Hekimliği - Adli Tıp - İlkyardım
39 Halk Sağlığı - Aile Hekimliği - Adli Tıp - İlkyardım
40 Klinik Bilimlere Giriş
41 Klinik Bilimlere Giriş
42 Klinik Bilimlere Giriş

Anabilim Dallarınca önerilen ders notları, sunular, kaynak kitaplar. Hastalığın Patolojik Temeli (Robbins ve Cotran)



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 8 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 8 3 24
Final Sınavı 1 3 3
Derse Katılım 775 1 775
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 250 3 750
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 250 1 250
Toplam İş Yükü (saat) 1802

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21 PÇ 22 PÇ 23 PÇ 24 PÇ 25 PÇ 26 PÇ 27 PÇ 28 PÇ 29 PÇ 30 PÇ 31 PÇ 32 PÇ 33
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek