GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TIPSEÇ103 BİLİNÇLİ FARKINDALIK (MINDFULNESS) Seçmeli Ders Grubu 2 3 4,00

Lisans



Mindfulness/Bilinçli farkındalık eğitiminin tıp öğrencilerinin beden, duygu ve düşünce farkındalığının yanı sıra stresle ve tükenmişlikle baş etme, yaşam kalitesi, öz şefkat, psikolojik dayanıklılık, empati ve iletişim becerilerini geliştirmesi amaçlanmaktadır



1 Tanışma, Mindfulness/bilinçli farkındalık nedir?
2 Mindful beden duyumları
3 Farkındalığın önündeki engeller

Birinci Öğretim



Mindfulness pratiklerine dayalı deneyimler, grup etkileşimi ve paylaşımlar, eğitmenin rol model olması ve yaşanan deneyimin teorik yönüyle ilgili öğrencilere bilgilendirme yapılması kullanılacak öğretim yöntemleridir


Ders mindfulness uygulamaları ve teorik anlatımlardan oluşmaktadır. Mindfulness uygulamaları; beden taraması, nefes farkındalığı, görme-işitme meditasyonu, mindful hareket, mindful yemek yeme gibi standart mindfulness uygulamaları kapsamaktadır


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 1 Tanışma, Mindfulness/bilinçli farkındalık nedir? 2 Otomatik pilot 3 Mindful beden duyumları 4 Farkındalığın önündeki engeller 5 Nefes ve beden farkındalığı 6 Hoşa giden anları keşfetmek 7 Hoşa gitmeyen anları keşfetmek 8 Düşünceler sadece düşüncedir 9 Stres, tepkisellik ve uyumsuz başa çıkma stratejilerine bakmak



Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 100


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Takım/Grup Çalışması 30 1 30
Gözlem 30 1 30
Bireysel Çalışma 30 1 30
Performans 30 1 30
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21 PÇ 22 PÇ 23 PÇ 24 PÇ 25 PÇ 26 PÇ 27 PÇ 28 PÇ 29 PÇ 30 PÇ 31 PÇ 32 PÇ 33
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2 5
ÖÇ 3 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek