Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SBK-261 | GÜNDELİK HAYAT VE TOPLUM | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Gündelik hayat pratikleri ile toplumsal rollerin tatbikini konu alan bu ders, toplumu oluşturan farklı kesimlerin birbirleri ile olan temasları üzerinden toplumsal uzamda meydana gelen kimi değişimleri incelemekte; bu yönüyle toplum kavramını, ilişkisel bir biçimde yeniden ele almayı hedeflemektedir.
Dr. Öğretim Üyesi Mertcan Öztürk
1 | Toplumsal uzam ve katmanlarının öğrenilmesi. |
2 | Toplum kuramlarındaki yeni yaklaşımların bilinmesi. |
3 | Toplumsal kimlik ve rollerin öğrenilmesi. |
4 | Kamusal alanda ilişkiler ve etkileşim ritüellerine dair kuramsal yaklaşımların bilinmesi. |
5 | Toplumsal norm ve beklentilerin değişiminde rol oynayan dinamiklerin öğrenilmesi. |
Birinci Öğretim
YOK
YOK
Toplumu meydana getiren ögelerin neler olduğu ile bu ögelerin hangi parametrelere göre birbirlerinden ayrılabileceklerine yönelik kuramsal yaklaşımlardan hareketle, toplumsal kesimler arasındaki farkların gündelik hayatta karşılık bulduğu temsillerin inceleneceği bu derste, toplumsal aktörlerce sergilenen davranışların nedenleri, taraflar üzerinde bırakabileceği etki ve söz konusu durumun toplumsal normlar ile olan ilişkisi incelenecektir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin Genel İşleyişi, Kapsamı ve Amacı: Öğrenme Çıktıları, Haftalık Ders İçeriği, Değerlendirme, İş Yükü Hesaplaması, Program ve Öğrenme Çıktısı Matrisleri | YOK | YOK |
2 | Sermaye Türleri: Ekonomik, Kültürel ve Sosyal | YOK | YOK |
3 | Sembolik/Simgesel Sermaye | YOK | YOK |
4 | Sembolik/Simgesel Tahakküm | YOK | YOK |
5 | Normal/İdeal Olanın Belirlenmesinde Toplumsal Damgaların Rolü | YOK | YOK |
6 | Gündelik Hayatta Karşılaşmalar ve Toplumsal Roller | YOK | YOK |
7 | "Yanlış Tanıma" Kavramı | YOK | YOK |
8 | Ara Sınav | YOK | YOK |
9 | Ferdi-Ben/Sosyal-Ben | YOK | YOK |
10 | Tanınma Uğruna Mücadele | YOK | YOK |
11 | Damgaların Kabulü ve Reddi | YOK | YOK |
12 | Tanınma Uğruna Mücadeleyi Çerçevelendirmek: Literatürde Alt/Karşı-Kültür, Sınıf-Altı ve Sosyal/Mekansal Dışlanma Tartışmaları | YOK | YOK |
13 | Gündelik Hayatta Uzlaşma ve Çatışma | YOK | YOK |
14 | Toplum ve Toplumsal Uzamı Yeniden Düşünmek | YOK | YOK |
15 | Güncel Tartışmalar ve Genel Değerlendirme | ||
16 | Yarıyıl Sonu Sınavı |
• Bourdieu, Pierre (2015). Ayrım: Beğeni Yargısının Toplumsal Eleştirisi. Heretik: Ankara • Goffman, Erving (2014). Damga: Örselenmiş Kimliğin İdare Edilişi Üzerine Notlar. Heretik: Ankara • Honneth, Axel (2016). Tanınma Mücadeleleri: Sosyal Çatışmaların Ahlaki Grameri Üzerine. İthaki: İstanbul • Sennett, Richard & Cobb, Jonathan (2017). Sınıfın Gizli Yaraları. Heretik: Ankara
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 40 |
Tartışma | 1 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 |
Okuma | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 60 |
Rapor Sunma | 1 | 20 |
Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
YOK
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Rapor Hazırlama | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 88 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 |