GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
IIF--102 KUR'AN OKUMA VE TECVİD II Ders 1 2 5,00

Lisans


Türkçe


Kur´an okuyabilme ve bazı pasajları ezberleme yeteneğinin geliştirilmesi.


Dr. Öğr. Üyesi Cafer YILDIZ


1 Okunuş ile ilgili bazı harf ve işaretlere dikkat ederek Kur’an’ı Kerim'i okuyabilme.
2 Sûre ve duaları doğru bir şekilde okuyabilme.
3 Öğrendiği tecvid kurallarını sureler üzerinde uygulamalı olarak gösterebilme.
4 Kur’an’ı anlayarak okumanın önemini kavrayabilme.
5 Bazı sûre ve ayetleri kurallarına uygun olarak ezbere okuyabilme.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Kutsal metni kendine özgü kurallar çerçevesinde ve kendi fonetik özelliklerini esas alan bir tarzda okumak


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersle ilgili genel bilgiler ve kaynakların tanıtımı.
2 Ezber: Nâs-Fîl arası sûreler; tecvid: Ra harfinin okunuş şekilleri; yüzünden okuma: sayfa 77-82.
3 Ezber: Hümeze ; tecvid: Allah lafzının okunuşu; yüzünden okuma: 83- 88.
4 Ezber: Tekâsür; tecvid: İdğâm-ı mütecaniseyn; yüzünden okuma: 89- 96.
5 Ezber: Âdiyât; tecvid: İdğâm-ı mütekaribeyn; yüzünden okuma: 97- 105.
6 Ezber: Asr ve Kâria ; tecvid: İdğâm-ı bilâ gunne; yüzünden okuma: 106-112.
7 Ezber: Zilzâl ;tecvid: Vakıf işaretleri; yüzünden okuma: 113-120
8 Ara Sınav
9 Ezber: Beyyine; tecvid: Sekte; yüzünden okuma: 121-126.
10 Ezber: Kadir; tecvid: ha-i sekte; yüzünden okuma: 127-135.
11 Ezber: Alak; tecvid: Meharic-i huruf; yüzünden okuma: 136-143.
12 Ezber: Tîn; tecvid: Sıfatul- huruf; yüzünden okuma: 144-150.
13 Ezber: İnşirâh; tecvid: Meharic-i huruf; yüzünden okuma: 151-156.
14 Ezber: Bakara: 255; tecvid: İdgam-ı şemsiye; Yüzünden okuma: 157- 162.
15 Ezber: Bakara: 255; tecvid: İdgam-ı şemsiye; Yüzünden okuma: 163- 170.

Abdurrahman Çetin, Kur'an Okuma Esasları, Bursa, 2012. İsmail Karaçam, Kur'an-ı Kerim'in Faziletleri ve Okunma Kaideleri, İFAV. İstanbul, 2012.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Sözlü Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Sözlü Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 4 56
Bireysel Çalışma 14 4 56
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Sözlü Sınav 1 1 1
Toplam İş Yükü (saat) 145

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 2 2 3 3 3 3 3 3 2 3 2 3 2 4 3 3
ÖÇ 2 1 3 2 4 5 4 3 4 3 3 3 3 3 2 2 3
ÖÇ 3 1 2 2 2 2 3 3 3 4 3 4 4 3 3 3 4
ÖÇ 4 1 1 2 3 3 1 3 3 3 3 4 2 3 4 2 2
ÖÇ 5 1 3 2 3 2 2 3 3 2 2 3 3 3 3 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek