Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EGT-440 | REHBERLİK | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin genel amacı, okullarda rehberlik sürecini ve özel eğitimi ana hatlarıyla tanıtmak olup başlıca konular: Eğitimde rehberlik hizmetlerinin yeri; rehberliğin kısa tarihçesi; rehberlikle ilgili model ve yaklaşımlar; gelişimsel rehberlik modelinin felsefesi, amacı, ilkeleri ve programı (kapsamlı gelişimsel rehberlik programı); rehberlik türleri (eğitsel, mesleki ve kişisel rehberlik); öğretmenin sınıf rehberliğindeki rol ve işlevi; özel eğitimle ilgili temel kavramlar; özel eğitimin ilkeleri ve tarihsel gelişimi; özel eğitimle ilgili yasal düzenlemeler; özel eğitimde tarama, yönlendirme, tanı ve değerlendirme; öğretimin bireyselleştirilmesi; kaynaştırma ve destek özel eğitim hizmetleri; ailenin özel eğitime katılımı ve işbirliği; rehberlik ve özel eğitimde etik ilkeler.
Dr. Öğr. Üyesi İlhan TETİK
1 | Çağdaş eğitim sürecinde okul rehberlik hizmetlerinin önemini açıklar. |
2 | Okullardaki mevcut rehberlik hizmetlerine ilişkin uygulamaları ve yasal düzenlemeleri açıklar. |
3 | Etkili okul rehberlik hizmetleri için gerekli planlamaları ve uygulamaları gerçekleştirebilir. |
4 | Farklı okul kademeleri için eğitsel, mesleki ve kişisel-sosyal yönlerden okul rehberlik hizmetleri gerçekleştirir. |
5 | Farklı okul kademeleri için çeşitli test ve test dışı teknik uygulamaları gerçekleştirir. |
6 | Okul rehberlik hizmetlerinin etkililiğine yönelik öneriler geliştirir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Öğrenci kişilik hizmetleri, rehberliğin bu hizmetler içerisindeki yeri, rehberliğin ilkeleri ve gelişimi, rehberliğin çeşitleri, rehberlik servisleri (hizmetleri), bireyi tanıma teknikleri, özel eğitim ve rehberlik, okul rehberlik programının geliştirilmesi, rehberlikte örgüt ve personel, öğretmenin yapacağı rehberlik görevleri, rehberlik uygulamalarında etik ilkeler.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Ders içeriğinin tanıtılması -Tanışma, isimlerin öğrenilmesi | ||
2 | Çağdaş Eğitimde Öğrenci Kişilik Hizmetlerinin Yeri ve Önemi | ||
3 | Eğitim sürecinde rehberlik hizmetleri | ||
4 | Gelişimsel rehberlik yaklaşımı ve kapsamlı gelişimsel rehberlik programları | ||
5 | Kişisel Rehberlik (1. Kısım) | ||
6 | Kişisel Rehberlik (2. Kısım) | ||
7 | Eğitsel Rehberlik (1. Kısım) | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Eğitsel Rehberlik (2. Kısım) | ||
10 | Mesleki Rehberlik (1. Kısım) | ||
11 | Mesleki Rehberlik (2. Kısım) | ||
12 | Mesleki Rehberlik (3. Kısım) | ||
13 | Bireyi Tanıma Teknikleri (1. Kısım) | ||
14 | Bireyi Tanıma Teknikleri (2. Kısım) | ||
15 | Rehberlik Hizmetlerinin Örgütlenmesi ve Değerlendirilmesi | ||
16 | Final Sınavı |
Binnur Yeşilyaprak, Eğitimde Rehberlik Hizmetleri, Nobel Yayınları. Hasan Tan, Psikolojik Danışma ve Rehberlik, Alkım Yayınları. Yıldız Kuzgun, Rehberlik ve Psikolojik Danışma, Nobel Yayınları. MEB Rehberlik Hizmetleri Yönetmeliği. MEB İlköğretimde Yöneltme Yönergesi.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 88 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | |||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | |||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | |||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | |||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | |||||||
ÖÇ 6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |