GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EGT-440 REHBERLİK Seçmeli Ders Grubu 4 7 3,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin genel amacı, okullarda rehberlik sürecini ve özel eğitimi ana hatlarıyla tanıtmak olup başlıca konular: Eğitimde rehberlik hizmetlerinin yeri; rehberliğin kısa tarihçesi; rehberlikle ilgili model ve yaklaşımlar; gelişimsel rehberlik modelinin felsefesi, amacı, ilkeleri ve programı (kapsamlı gelişimsel rehberlik programı); rehberlik türleri (eğitsel, mesleki ve kişisel rehberlik); öğretmenin sınıf rehberliğindeki rol ve işlevi; özel eğitimle ilgili temel kavramlar; özel eğitimin ilkeleri ve tarihsel gelişimi; özel eğitimle ilgili yasal düzenlemeler; özel eğitimde tarama, yönlendirme, tanı ve değerlendirme; öğretimin bireyselleştirilmesi; kaynaştırma ve destek özel eğitim hizmetleri; ailenin özel eğitime katılımı ve işbirliği; rehberlik ve özel eğitimde etik ilkeler.


Dr. Öğr. Üyesi İlhan TETİK


1 Çağdaş eğitim sürecinde okul rehberlik hizmetlerinin önemini açıklar.
2 Okullardaki mevcut rehberlik hizmetlerine ilişkin uygulamaları ve yasal düzenlemeleri açıklar.
3 Etkili okul rehberlik hizmetleri için gerekli planlamaları ve uygulamaları gerçekleştirebilir.
4 Farklı okul kademeleri için eğitsel, mesleki ve kişisel-sosyal yönlerden okul rehberlik hizmetleri gerçekleştirir.
5 Farklı okul kademeleri için çeşitli test ve test dışı teknik uygulamaları gerçekleştirir.
6 Okul rehberlik hizmetlerinin etkililiğine yönelik öneriler geliştirir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Öğrenci kişilik hizmetleri, rehberliğin bu hizmetler içerisindeki yeri, rehberliğin ilkeleri ve gelişimi, rehberliğin çeşitleri, rehberlik servisleri (hizmetleri), bireyi tanıma teknikleri, özel eğitim ve rehberlik, okul rehberlik programının geliştirilmesi, rehberlikte örgüt ve personel, öğretmenin yapacağı rehberlik görevleri, rehberlik uygulamalarında etik ilkeler.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Ders içeriğinin tanıtılması -Tanışma, isimlerin öğrenilmesi
2 Çağdaş Eğitimde Öğrenci Kişilik Hizmetlerinin Yeri ve Önemi
3 Eğitim sürecinde rehberlik hizmetleri
4 Gelişimsel rehberlik yaklaşımı ve kapsamlı gelişimsel rehberlik programları
5 Kişisel Rehberlik (1. Kısım)
6 Kişisel Rehberlik (2. Kısım)
7 Eğitsel Rehberlik (1. Kısım)
8 Ara Sınav
9 Eğitsel Rehberlik (2. Kısım)
10 Mesleki Rehberlik (1. Kısım)
11 Mesleki Rehberlik (2. Kısım)
12 Mesleki Rehberlik (3. Kısım)
13 Bireyi Tanıma Teknikleri (1. Kısım)
14 Bireyi Tanıma Teknikleri (2. Kısım)
15 Rehberlik Hizmetlerinin Örgütlenmesi ve Değerlendirilmesi
16 Final Sınavı

Binnur Yeşilyaprak, Eğitimde Rehberlik Hizmetleri, Nobel Yayınları. Hasan Tan, Psikolojik Danışma ve Rehberlik, Alkım Yayınları. Yıldız Kuzgun, Rehberlik ve Psikolojik Danışma, Nobel Yayınları. MEB Rehberlik Hizmetleri Yönetmeliği. MEB İlköğretimde Yöneltme Yönergesi.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 14 3 42
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 3 42
Toplam İş Yükü (saat) 88

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 5 5 5 5 5 4 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 5 5 5 4 5 5 5
ÖÇ 3 5 5 5 5 5 4 5 5 5
ÖÇ 4 5 5 5 5 5 4 5 5 5
ÖÇ 5 5 5 5 5 5 4 5 5 5
ÖÇ 6 5 5 5 5 5 4 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek