GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
AEBEÖ-105 HAREKET EĞİTİMİ Ders 1 1 3,00

Lisans


Türkçe


Temel hareket becerilerinin öğrenilmesini sağlamaktır.


Dr. Öğr. Üyesi Halil ÇOLAK


1 Hareket becerileri ile ilgili kavram ve ilkeleri açıklayabilme
2 Yer değiştirme hareketlerini artan çeviklikle, vücut-alan farkındalığında ve hareket ilişkilerini kullanarak yapabilme.
3 Nesne kontrolü gerektiren hareketleri vücut, alan farkındalığı ve hareket ilişkilerini kullanarak yapabilme.
4 Dengeleme hareketlerini vücut, alan farkındalığı ve hareket ilişkilerini kullanarak yapabilme.
5 Temel birleştirilmiş hareket becerilerini etkili ve özenle kullanabilme.
6 Çeşitli strateji ve taktikler kullanarak birleştirilmiş hareket becerilerini geliştirebilme.

Birinci Öğretim



Yok


Bu ders hareket yetkinliğinin tanımını, çeşitli becerileri öğrenmelerini ve geliştirmelerini sağlamak için vücut, alan, efor, hareket ilişkileri kavramlarını birleştirerek dengeleme hareketlerini, yer değiştirme hareketlerini, nesne kontrolünü gerektiren birleştirilmiş hareketlerin temel becerilerini ve öğretimini kapsamaktadır.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Ders izlencesinin tanıtımı ve ders planının aktarılması
2 Hareket eğitimi kavramları (vücut farkındalığı)
3 Hareket eğitimi kavramları ( efor farkındalığı)
4 Hareket eğitimi kavramları (alan farkındalığı)
5 Hareket eğitimi kavramları (hareket ilişkileri farkındalığı)
6 Temel hareket beceri uygulamaları (yer değiştirme hareketleri)
7 Temel hareket beceri uygulamaları (yer değiştirme -nesne kontrolü hareketleri)
8 Ara sınav
9 Temel hareket beceri uygulamaları (dengeleme hareketleri)
10 Temel hareket beceri uygulamaları (dengeleme hareketleri)
11 Temel hareket beceri uygulamaları (nesne kontrolü hareketleri)
12 Temel hareket beceri uygulamaları (yer değiştirme -nesne kontrolü hareketleri)
13 Temel hareket beceri uygulamaları (dengeleme yer değiştirme hareketleri)
14 Ders öğretiminde kullanılabilecek farklı öğretim strateji ve taktikler
15 Ders öğretiminde kullanılabilecek farklı öğretim strateji ve taktikler
16 Dönem sonu sınavı



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 4 28
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 4 28
Toplam İş Yükü (saat) 88

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 4 5 4 3 2 1 1 1 1 2 4 3 2 1 1 1
ÖÇ 2 1 5 3 1 1 1 1 1 1 4 4 3 1 1 1 1
ÖÇ 3 1 5 3 1 1 1 1 1 1 3 4 3 1 1 1 1
ÖÇ 4 1 5 3 1 1 1 1 1 1 2 4 3 1 1 1 1
ÖÇ 5 1 5 3 1 1 1 1 1 1 1 4 3 1 1 1 1
ÖÇ 6 3 5 4 2 3 1 1 1 1 4 4 5 4 1 1 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek