Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MBSEC-03 | DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğunun (DEHB) tarihçesi, nedenleri, sınıflaması ile tanı, özellikleri ve yetersizlikleri ile ilgili bilgi sahibi olmak ve DEHB olan çocuklar için eğitsel müdahaleler ile akran ilişkileri hakkında öğretmen adaylarını bilgilendirmektir.
Dr. Öğr. Üyesi Ekrem AKBUĞA
1 | Dikkat eksikliği ve hiperaktivitenin tanıya yönelik davranış ölçütlerini bilme |
2 | Dikkat eksikliği ile hiperaktif davranışları birbirinden ayırabilecek davranış ölçütlerini bilme |
3 | Kapsam içindeki öğrencilerin velileriyle iletişime girip öğrencileri daha iyi tanıyabilme ve eğitimlerinde aile işbirliğinin önem ve anlamını bilme |
4 | DEHB olan çocuklar için geliştirilen davranışsal yaklaşımları bilme ve açıklayabilme |
5 | DEHB olan çocukların ailelerinin özelliklerini bilme ve onlara nasıl destek olabileceğini açıklayabilme |
Birinci Öğretim
Yok
DEHB tarihçesi, nedenleri, sınıflandırılması; DEHB olan çocukların tanıları, özellikleri ve yetersizlikleri; DEHB olan çocuklar için geliştirilen eğitsel yaklaşımlar (müdahaleye tepki yaklaşımı); DEHB olan çocuklar için geliştirilen davranışsal yaklaşımlar; DEHB olan çocuklar ve okul öncesinde kaynaştırma; DEHB olan çocukların ailelerinin özellikleri ve ailelerle işbirliği; DEHB olan çocukların akran ilişkilerini geliştirme; DEHB çocuklarla çalışan öğretmen-uzman işbirliği
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Ders izlencelerinin tanıtımı ve ders planının aktarılması | ||
2 | DEHB tarihçesi ve DEHB açıklayan kuramlar | ||
3 | DEHB nedenleri, sıklığı ve sınıflandırılması | ||
4 | DEHB olan çocukların tanı ölçütleri ve özellikleri | ||
5 | DEHB çocukların akademik yetersizlikleri ve üst düzey bilişsel işlevleri | ||
6 | DEHB çocukların diğer yetersizlikleri | ||
7 | DEHB çocukların değerlendirilmesi | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | DEHB olan çocuklar için geliştirilen eğitsel yaklaşımlar (müdahaleye tepki yaklaşımı ve çok aşamalı destek) | ||
10 | DEHB olan çocuklar için davranışsal yaklaşımlar (olumlu pekiştirme, olumsuz davranışların azaltılması, bilişsel davranışsal müdahaleler) | ||
11 | DEHB olan çocuklar ve kaynaştırma | ||
12 | DEHB olan çocukların ailelerinin özellikleri ve ailelerle işbirliği | ||
13 | DEHB olan çocukların akran ilişkilerini geliştirme | ||
14 | DEHB çocuklarla çalışan öğretmen-uzman işbirliği | ||
15 | Örnek eğitim programları | ||
16 | Dönem Sonu Sınavı |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 4 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 4 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 116 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 3 | 5 | 4 | 2 | 3 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 4 | 5 | 2 | 5 | 4 |
ÖÇ 2 | 3 | 5 | 4 | 2 | 3 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 4 | 5 | 2 | 5 | 4 |
ÖÇ 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 |
ÖÇ 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 4 | 4 | 2 | 5 | 4 |
ÖÇ 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 2 | 1 | 1 | 3 | 1 | 2 | 2 | 3 | 4 | 3 | 5 | 4 |