GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MBSEC-03 DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU Seçmeli Ders Grubu 3 5 4,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğunun (DEHB) tarihçesi, nedenleri, sınıflaması ile tanı, özellikleri ve yetersizlikleri ile ilgili bilgi sahibi olmak ve DEHB olan çocuklar için eğitsel müdahaleler ile akran ilişkileri hakkında öğretmen adaylarını bilgilendirmektir.


Dr. Öğr. Üyesi Ekrem AKBUĞA


1 Dikkat eksikliği ve hiperaktivitenin tanıya yönelik davranış ölçütlerini bilme
2 Dikkat eksikliği ile hiperaktif davranışları birbirinden ayırabilecek davranış ölçütlerini bilme
3 Kapsam içindeki öğrencilerin velileriyle iletişime girip öğrencileri daha iyi tanıyabilme ve eğitimlerinde aile işbirliğinin önem ve anlamını bilme
4 DEHB olan çocuklar için geliştirilen davranışsal yaklaşımları bilme ve açıklayabilme
5 DEHB olan çocukların ailelerinin özelliklerini bilme ve onlara nasıl destek olabileceğini açıklayabilme

Birinci Öğretim



Yok


DEHB tarihçesi, nedenleri, sınıflandırılması; DEHB olan çocukların tanıları, özellikleri ve yetersizlikleri; DEHB olan çocuklar için geliştirilen eğitsel yaklaşımlar (müdahaleye tepki yaklaşımı); DEHB olan çocuklar için geliştirilen davranışsal yaklaşımlar; DEHB olan çocuklar ve okul öncesinde kaynaştırma; DEHB olan çocukların ailelerinin özellikleri ve ailelerle işbirliği; DEHB olan çocukların akran ilişkilerini geliştirme; DEHB çocuklarla çalışan öğretmen-uzman işbirliği


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Ders izlencelerinin tanıtımı ve ders planının aktarılması
2 DEHB tarihçesi ve DEHB açıklayan kuramlar
3 DEHB nedenleri, sıklığı ve sınıflandırılması
4 DEHB olan çocukların tanı ölçütleri ve özellikleri
5 DEHB çocukların akademik yetersizlikleri ve üst düzey bilişsel işlevleri
6 DEHB çocukların diğer yetersizlikleri
7 DEHB çocukların değerlendirilmesi
8 Ara Sınav
9 DEHB olan çocuklar için geliştirilen eğitsel yaklaşımlar (müdahaleye tepki yaklaşımı ve çok aşamalı destek)
10 DEHB olan çocuklar için davranışsal yaklaşımlar (olumlu pekiştirme, olumsuz davranışların azaltılması, bilişsel davranışsal müdahaleler)
11 DEHB olan çocuklar ve kaynaştırma
12 DEHB olan çocukların ailelerinin özellikleri ve ailelerle işbirliği
13 DEHB olan çocukların akran ilişkilerini geliştirme
14 DEHB çocuklarla çalışan öğretmen-uzman işbirliği
15 Örnek eğitim programları
16 Dönem Sonu Sınavı



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Bireysel Çalışma 14 4 56
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 4 28
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 4 28
Toplam İş Yükü (saat) 116

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 3 5 4 2 3 1 1 2 1 2 1 4 5 2 5 4
ÖÇ 2 3 5 4 2 3 1 1 2 1 2 1 4 5 2 5 4
ÖÇ 3 4 3 3 3 1 1 1 3 1 2 2 3 3 3 5 4
ÖÇ 4 3 4 4 4 2 1 1 2 1 2 1 4 4 2 5 4
ÖÇ 5 4 3 3 4 2 1 1 3 1 2 2 3 4 3 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek