Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MBSEC-05 | EĞİTİM ANTROPOLOJİSİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilere antropolojinin konusunun, temel ilkelerinin, yaklaşımlarının ve yöntemlerinin neler olduğunu öğretmek ve öğrencilerin kültürel değerlere karşı farklı bir bakış açısı geliştirmesini sağlamaktır.
1 | Antropolojinin temel konularını, kapsamını, ilkelerini ve yaklaşımını tanımlayabilme |
2 | Antropolojinin tarihçesini özetleyebilme |
3 | Antropolojinin alt disiplinlerini ayırt edebilme |
4 | Antropolojinin yöntemlerini açıklayabilme |
5 | İnsanın biyolojik ve kültürel evrimiyle ilgili kuramları anlatabilme |
6 | Kültür kavramının tanımı ve kapsamını açıklayabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Antropolojinin konusu, temel kavramları, tarihçesi ve yöntemi; sosyal-kültürel antropolojide temel yaklaşımlar; antropolojik yönden eğitim ve eğitim antropolojisinin temel kavramları: Kültür, kültürleşme, kültürlenme, uyarlama, alt kültür, karşıt kültür, ortak kültür vd.; eğitimin kültürel temelleri ve işlevleri; kültürler arası farklılaşma, eğitim ve öğrenme; bir yaşama alanı olarak okul, okul kültürleri ve etnografileri; medya, kitle iletişim araçları, popüler kültür ve eğitim; küreselleşme, kültürel etkileşim, kültürel okuryazarlık ve eğitim; Türk kültür ve medeniyet tarihinde sözlü ve yazılı edebi eserlerde eğitim; Türk aile yapısında ebeveyn ve çocukların rolleri.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Ders izlencelerinin tanıtımı ve ders planının aktarılması | ||
2 | Antropolojinin Tanımı, Yaklaşımı ve İlkeleri | ||
3 | Kültür Kavramı; Kültürün Özellikleri; Kültürel Süreçler I | ||
4 | Kültür Kavramı; Kültürün Özellikleri; Kültürel Süreçler II | ||
5 | Temel Antropoloji Kuramları | ||
6 | Evrim Düşüncesi ve İnsanın Evrimi | ||
7 | İnsanın Canlılar Dünyasındaki Yeri ve Biyolojik Çeşitliliği | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Sanayi Öncesi Uyarlanma ve Yaşam Tarzları | ||
10 | Kent, Devlet ve Endüstri | ||
11 | Akrabalık ve Toplumsal Cinsiyet I | ||
12 | Akrabalık ve Toplumsal Cinsiyet II | ||
13 | Din ve Kutsal | ||
14 | Dil ve İletişim | ||
15 | Genel Tekrar ve Konuların Analizi | ||
16 | Dönem Sonu Sınavı |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 4 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 4 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 116 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 2 | 4 | 2 | 1 | 2 | 4 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 2 | 1 | 4 | 2 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 3 | 2 | 4 | 2 | 2 | 2 | 5 | 1 | 1 | 1 | 4 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 1 | 1 | 1 | 4 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 5 | 2 | 4 | 2 | 3 | 1 | 4 | 2 | 1 | 1 | 5 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 6 | 2 | 4 | 2 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 |