Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MBSEC-10 | EĞİTİMDE PROJE HAZIRLAMA | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı bir problem veya bir hedef doğrultusunda çözüm yolları geliştiren, eleştirel bakabilen, insan haklarına saygılı, sosyal konulara ve sosyal çevrelere duyarlı, sorumluluk alabilen, iş birliği yapabilen bireyler yetiştirmektir. Bunun yanında bireylerin; proje hazırlayabilme ve hazır projelerde (Tübitak, AB, Ulusal Ajans vd. yer alan projelerde) görevli, paydaş, katılımcı olarak katılabileceğinin farkında olabilmesi de amaçlanmaktadır.
1 | Proje kavramını tanımlayabilme ve proje oluşturma aşamalarını kavrayarak sırasıyla uygulayabilme |
2 | Proje programlarını, proje tabanlı öğrenmeyi kavrayabilme |
3 | Problem çözme yeteneğinin gelişmesi, soru sorma, gözlem yapma, ve bilimsel düşünme becerisini kazanabilme |
4 | Konular arasında ilişki kurarak; keşfedici, yapıcı ve eleştirel düşünme becerisini kazanabilme |
5 | Toplanan verileri yorumlama, karşılaştırma, eleştirme becerisi ile verileri doğru ve amaca uygun olarak değerlendirebilme becerisi kazanabilme |
6 | Akademik dürüstlük ilkelerine uygun davranabilme ve bunu alışkanlık haline getirebilme |
Birinci Öğretim
Yok
Proje kavramı ve proje türleri; öğretim programları ve proje tabanlı öğrenme; okullarda proje programları (TÜBİTAK, AB ve diğerleri); proje için konu seçimi; literatür taraması; projede mantıksal çerçeve; projenin planlanması ve yönetimi; projede bilimsel yöntemin uygulanması; proje raporu hazırlama ve geliştirme; proje raporunu sonuçlandırma; proje değerlendirme ve iyi örneklerin incelenmesi; proje sunumları, poster ve broşür tasarlama teknikleri.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Ders izlencelerinin tanıtımı ve ders planının aktarılması | ||
2 | Proje Kavramı ve Proje Türleri | ||
3 | Öğretim Programları ve Proje Tabanlı Öğrenme; Okullarda Proje Programları (TÜBİTAK, AB ve diğerleri) | ||
4 | Projede mantıksal çerçevenin tanıtımı, Projede Bilimsel Yöntemin Uygulanması | ||
5 | Bilimsel Yöntemin Uygulanması ve Literatür taraması. Proje için konu seçimi | ||
6 | Projeye Yönelik İyi Örneklerin İncelenmesi ve Proje Raporu ve İlgili Ek Tutanakların Tanıtımı | ||
7 | Proje Raporu Hazırlama ve Geliştirme | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Proje Raporu Hazırlama ve Geliştirme | ||
10 | Projenin Planlanması ve Yönetimi | ||
11 | Projenin Planlanması ve Yönetimi | ||
12 | Proje Afişleri Tasarlama, Proje Ortakları İle İşbirliği (Protokoller hazırlama ve toplantılar yapma), Proje Kaynakları (Sponsor bulma, finansal sorunlarını çözme) | ||
13 | Proje Afişleri Tasarlama, Proje Ortakları İle İşbirliği (Protokoller hazırlama ve toplantılar yapma), Proje Kaynakları (Sponsor bulma, finansal sorunlarını çözme) | ||
14 | Proje Raporlarını Hazırlama | ||
15 | Proje Raporlarını Sunma | ||
16 | Dönem Sonu Sınavı |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Proje Hazırlama | 14 | 4 | 56 |
Proje Sunma | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 4 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 4 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 118 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 4 | 3 | 3 | 2 | 5 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 4 | 3 | 5 | 5 | 2 | 3 |
ÖÇ 2 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 4 | 3 | 5 | 5 | 2 | 2 |
ÖÇ 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 5 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 2 | 3 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 5 | 2 | 4 | 2 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 2 | 3 |
ÖÇ 5 | 4 | 3 | 3 | 2 | 5 | 2 | 5 | 2 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 4 |
ÖÇ 6 | 4 | 3 | 3 | 3 | 5 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 4 | 4 | 5 | 5 | 2 | 5 |