GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MBSEC-11 ELEŞTİREL VE ANALİTİK DÜŞÜNME Seçmeli Ders Grubu 2 3 4,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı öğretmen adaylarının eleştirel ve analitik düşünme becerilerini geliştirme yollarını öğrenmelerini sağlamak ve bu yolları kişisel düşünme süreçlerine ve mesleki yaşamlarında uygulamalarda kullanarak öğrencilerine katkıda bulunmalarını sağlamaktır.



1 Düşünme eylemini kavrayabilme ve açıklayabilme
2 Düşünmenin biçimlerini bilebilme ve gruplandırabilme
3 Eleştirel ve analitik düşünmenin özelliklerini kavrayabilme
4 Eleştirel ve analitik düşünmeyi geliştirme tekniklerini uygulayabilme
5 Eleştirel ve analitik okuma, yazma dinleme etkinlikleri düzenleyebilme

Birinci Öğretim



Yok


Temel kavramlar ve tanımlar; düşünme organı olarak beyin, düşünme biçimleri ve düşünmenin gruplandırılması; istemsiz düşünme ve özellikleri; istemli düşünme ve özellikleri; istemli düşünmenin yöntemleri; eleştirel ve analitik düşünme; eleştirel ve analitik düşünmenin temel özellikleri ve kriterleri, eleştirel ve analitik düşünmenin aşamaları; eleştirel ve analitik düşünmeyi etkileyen faktörler; eleştirel ve analitik düşünmenin kapsamı; eleştirel ve analitik okuma; eleştirel ve analitik dinleme; eleştirel ve analitik yazma.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Ders izlencelerinin tanıtımı ve ders planının aktarılması
2 Eleştirel ve analitik düşünmede temel kavramlar ve tanımlar
3 Düşünme organı olarak beyin
4 Düşünme biçimleri ve düşünmenin gruplandırılması
5 İstemsiz düşünme ve özellikleri
6 İstemli düşünme ve özellikleri
7 İstemli düşünmenin yöntemleri
8 Ara Sınav
9 Eleştirel ve analitik düşünme
10 Eleştirel ve analitik düşünmenin temel özellikleri ve kriterleri
11 Eleştirel ve analitik düşünmenin aşamaları
12 Eleştirel ve analitik düşünmeyi etkileyen faktörler
13 Eleştirel ve analitik düşünmenin kapsamı
14 Eleştirel ve analitik okuma
15 Eleştirel ve akademik dinleme-yazma
16 Dönem Sonu Sınavı



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Bireysel Çalışma 14 4 56
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 4 28
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 4 28
Toplam İş Yükü (saat) 116

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 4 4 2 1 5 3 2 2 2 2 1 2 5 3 1 1
ÖÇ 2 4 4 2 1 5 3 1 1 1 2 1 2 5 3 1 1
ÖÇ 3 4 4 2 1 5 3 1 1 1 2 1 3 5 3 1 1
ÖÇ 4 4 4 3 1 5 3 3 2 1 3 2 5 5 3 1 1
ÖÇ 5 4 4 3 1 5 3 1 2 2 2 2 5 5 3 1 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek