Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MBSEC-11 | ELEŞTİREL VE ANALİTİK DÜŞÜNME | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğretmen adaylarının eleştirel ve analitik düşünme becerilerini geliştirme yollarını öğrenmelerini sağlamak ve bu yolları kişisel düşünme süreçlerine ve mesleki yaşamlarında uygulamalarda kullanarak öğrencilerine katkıda bulunmalarını sağlamaktır.
1 | Düşünme eylemini kavrayabilme ve açıklayabilme |
2 | Düşünmenin biçimlerini bilebilme ve gruplandırabilme |
3 | Eleştirel ve analitik düşünmenin özelliklerini kavrayabilme |
4 | Eleştirel ve analitik düşünmeyi geliştirme tekniklerini uygulayabilme |
5 | Eleştirel ve analitik okuma, yazma dinleme etkinlikleri düzenleyebilme |
Birinci Öğretim
Yok
Temel kavramlar ve tanımlar; düşünme organı olarak beyin, düşünme biçimleri ve düşünmenin gruplandırılması; istemsiz düşünme ve özellikleri; istemli düşünme ve özellikleri; istemli düşünmenin yöntemleri; eleştirel ve analitik düşünme; eleştirel ve analitik düşünmenin temel özellikleri ve kriterleri, eleştirel ve analitik düşünmenin aşamaları; eleştirel ve analitik düşünmeyi etkileyen faktörler; eleştirel ve analitik düşünmenin kapsamı; eleştirel ve analitik okuma; eleştirel ve analitik dinleme; eleştirel ve analitik yazma.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Ders izlencelerinin tanıtımı ve ders planının aktarılması | ||
2 | Eleştirel ve analitik düşünmede temel kavramlar ve tanımlar | ||
3 | Düşünme organı olarak beyin | ||
4 | Düşünme biçimleri ve düşünmenin gruplandırılması | ||
5 | İstemsiz düşünme ve özellikleri | ||
6 | İstemli düşünme ve özellikleri | ||
7 | İstemli düşünmenin yöntemleri | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Eleştirel ve analitik düşünme | ||
10 | Eleştirel ve analitik düşünmenin temel özellikleri ve kriterleri | ||
11 | Eleştirel ve analitik düşünmenin aşamaları | ||
12 | Eleştirel ve analitik düşünmeyi etkileyen faktörler | ||
13 | Eleştirel ve analitik düşünmenin kapsamı | ||
14 | Eleştirel ve analitik okuma | ||
15 | Eleştirel ve akademik dinleme-yazma | ||
16 | Dönem Sonu Sınavı |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 4 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 4 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 116 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 2 | 1 | 5 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 5 | 3 | 1 | 1 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 2 | 1 | 5 | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 5 | 3 | 1 | 1 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 2 | 1 | 5 | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 3 | 5 | 3 | 1 | 1 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 3 | 1 | 5 | 3 | 3 | 2 | 1 | 3 | 2 | 5 | 5 | 3 | 1 | 1 |
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 3 | 1 | 5 | 3 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 5 | 5 | 3 | 1 | 1 |