Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MBSEC-14 | KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğretmen adaylarının karakter ve değer eğitimi ile ilgili temel kavramları, ilkeleri, sınıflandırmaları, yaklaşım ve modelleri bilerek değer öğretim etkinlikleri planlamalarını, uygulamalarını ve değerlendirmelerini sağlamaktır.
1 | Karakter ve değer eğitimi ile ilgili temel kavramları ve değer kavramı hakkında bilgi sahibi olabilme |
2 | Değerleri sınıflandırabilme |
3 | Karakter ve değer eğitim yaklaşımlarını ve modellerini ve ahlak gelişimi kuramlarını tanıyabilme |
4 | Değer öğretiminde örtük programın etkisini açıklayabilme |
5 | Farklı değer öğretim programlarını inceleyip değer öğretiminde kullanılabilecek öğretim yöntem, teknik ve değerlendirme yaklaşımlarına örnekler verebilme |
6 | Farklı değer öğretim yaklaşımlarını temele alarak değer öğretim etkinlikleri hazırlayabilme, uygulayabilme ve değerlendirebilme |
Birinci Öğretim
Yok
Kavramsal çerçeve: Karakter, kişilik/şahsiyet, değer, erdem, ahlak, huy, mizaç vd.; karakter gelişimi ve eğitimi; karakter gelişiminde ve eğitiminde aile, çevre ve okul; değerlerin tanımı ve sınıflandırılması; değerlerin kaynakları ve bireysel, toplumsal, kültürel, dini, ahlaki temelleri; karakter ve değer eğitimi yaklaşım ve uygulamaları; karakter ve değer eğitiminde kültürlerarası farklılaşma ve birlikte yaşama kültürü; eğitim felsefesi ve hedefleri yönünden karakter ve değer eğitimi; karakter/değer eğitiminde öğretim yöntemleri ve teknikleri; modern ve çok kültürlü toplumlarda değerler krizi ve eğitim; insani-kültürel kalkınma sürecinde değer eğitimi; Türk eğitim ve kültür tarihinden değer eğitimiyle ilgili örnekler, Türkiye’de değerler eğitimi uygulamaları ve araştırmaları; karakter ve değer eğitiminde rol model olarak öğretmen.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Ders izlencelerinin tanıtımı ve ders planının aktarılması | ||
2 | Karakter ve değer eğitimi ile ilgili temel kavramlar | ||
3 | Değer kavramı, Değerlerin sınıflandırılması | ||
4 | Ahlâk gelişimi kuramları | ||
5 | Değerlerin öğretimi, değerler krizi, değer öğretiminde yaşanan problemler | ||
6 | Karakter ve değer eğitiminde yaklaşımlar | ||
7 | Karakter ve değer öğretiminde modeller | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Değer öğretiminde örtük programın etkisi | ||
10 | Değer ve karakter eğitimi ile ilgili araştırmaların incelenmesi | ||
11 | Farklı değer öğretim programlarının incelenmesi | ||
12 | Değer öğretiminde kullanılabilecek öğretim yöntem ve teknikleri ve değerlendirme yaklaşımları | ||
13 | Hazırlanan değer öğretim etkinliklerinin sunulması ve değerlendirilmesi | ||
14 | Hazırlanan değer öğretim etkinliklerinin sunulması ve değerlendirilmesi | ||
15 | Hazırlanan değer öğretim etkinliklerinin sunulması ve değerlendirilmesi | ||
16 | Dönem Sonu Sınavı |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 4 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 4 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 116 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 5 | 2 | 5 | 1 | 3 | 1 | 3 | 1 | 1 | 2 | 5 |
ÖÇ 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 5 | 2 | 4 | 1 | 2 | 1 | 3 | 1 | 1 | 2 | 5 |
ÖÇ 3 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 5 | 2 | 4 | 1 | 3 | 1 | 4 | 1 | 1 | 2 | 5 |
ÖÇ 4 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 5 | 2 | 4 | 1 | 3 | 1 | 3 | 1 | 1 | 2 | 5 |
ÖÇ 5 | 1 | 2 | 2 | 1 | 3 | 5 | 2 | 4 | 1 | 2 | 1 | 4 | 1 | 1 | 2 | 5 |
ÖÇ 6 | 1 | 3 | 2 | 1 | 2 | 5 | 2 | 4 | 1 | 2 | 2 | 4 | 1 | 1 | 2 | 5 |