GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MBSEC-14 KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİ Seçmeli Ders Grubu 3 6 4,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı öğretmen adaylarının karakter ve değer eğitimi ile ilgili temel kavramları, ilkeleri, sınıflandırmaları, yaklaşım ve modelleri bilerek değer öğretim etkinlikleri planlamalarını, uygulamalarını ve değerlendirmelerini sağlamaktır.



1 Karakter ve değer eğitimi ile ilgili temel kavramları ve değer kavramı hakkında bilgi sahibi olabilme
2 Değerleri sınıflandırabilme
3 Karakter ve değer eğitim yaklaşımlarını ve modellerini ve ahlak gelişimi kuramlarını tanıyabilme
4 Değer öğretiminde örtük programın etkisini açıklayabilme
5 Farklı değer öğretim programlarını inceleyip değer öğretiminde kullanılabilecek öğretim yöntem, teknik ve değerlendirme yaklaşımlarına örnekler verebilme
6 Farklı değer öğretim yaklaşımlarını temele alarak değer öğretim etkinlikleri hazırlayabilme, uygulayabilme ve değerlendirebilme

Birinci Öğretim



Yok


Kavramsal çerçeve: Karakter, kişilik/şahsiyet, değer, erdem, ahlak, huy, mizaç vd.; karakter gelişimi ve eğitimi; karakter gelişiminde ve eğitiminde aile, çevre ve okul; değerlerin tanımı ve sınıflandırılması; değerlerin kaynakları ve bireysel, toplumsal, kültürel, dini, ahlaki temelleri; karakter ve değer eğitimi yaklaşım ve uygulamaları; karakter ve değer eğitiminde kültürlerarası farklılaşma ve birlikte yaşama kültürü; eğitim felsefesi ve hedefleri yönünden karakter ve değer eğitimi; karakter/değer eğitiminde öğretim yöntemleri ve teknikleri; modern ve çok kültürlü toplumlarda değerler krizi ve eğitim; insani-kültürel kalkınma sürecinde değer eğitimi; Türk eğitim ve kültür tarihinden değer eğitimiyle ilgili örnekler, Türkiye’de değerler eğitimi uygulamaları ve araştırmaları; karakter ve değer eğitiminde rol model olarak öğretmen.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Ders izlencelerinin tanıtımı ve ders planının aktarılması
2 Karakter ve değer eğitimi ile ilgili temel kavramlar
3 Değer kavramı, Değerlerin sınıflandırılması
4 Ahlâk gelişimi kuramları
5 Değerlerin öğretimi, değerler krizi, değer öğretiminde yaşanan problemler
6 Karakter ve değer eğitiminde yaklaşımlar
7 Karakter ve değer öğretiminde modeller
8 Ara Sınav
9 Değer öğretiminde örtük programın etkisi
10 Değer ve karakter eğitimi ile ilgili araştırmaların incelenmesi
11 Farklı değer öğretim programlarının incelenmesi
12 Değer öğretiminde kullanılabilecek öğretim yöntem ve teknikleri ve değerlendirme yaklaşımları
13 Hazırlanan değer öğretim etkinliklerinin sunulması ve değerlendirilmesi
14 Hazırlanan değer öğretim etkinliklerinin sunulması ve değerlendirilmesi
15 Hazırlanan değer öğretim etkinliklerinin sunulması ve değerlendirilmesi
16 Dönem Sonu Sınavı



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Bireysel Çalışma 14 4 56
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 4 28
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 4 28
Toplam İş Yükü (saat) 116

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 1 3 1 1 1 5 2 5 1 3 1 3 1 1 2 5
ÖÇ 2 1 2 1 1 1 5 2 4 1 2 1 3 1 1 2 5
ÖÇ 3 1 2 2 1 1 5 2 4 1 3 1 4 1 1 2 5
ÖÇ 4 1 3 2 1 1 5 2 4 1 3 1 3 1 1 2 5
ÖÇ 5 1 2 2 1 3 5 2 4 1 2 1 4 1 1 2 5
ÖÇ 6 1 3 2 1 2 5 2 4 1 2 2 4 1 1 2 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek