Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MBSEC-16 | MİKRO ÖĞRETİM | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Beden eğitimi öğretmen adaylarının hazırladıkları ders planlarını, çalışma yapraklarını ve ders uygulamaları incelemek, bu incelemeler sonucunda hem kendisi eleştirerek hem de diğer adaylardan geri bildirim alarak, hazırlanan etkinliklerin ve ders anlatımlarının geliştirerek, dersi tekrar planlamayı amaçlamaktadır.
1 | Etkili öğretim ve öğrenmeyle ilgili temel kavramlar ve ilkeleri kavrayabilme |
2 | Öğretmenlerin mesleki yeterlik, tutum, rol ve davranışlarını kavrayabilme |
3 | Mikro öğretim tekniğinin kapsamı, yararları ve sınırlılıklarını kavrayabilme |
4 | Konuya uygun aktif öğrenme etkinlikleri hazırlayabilme |
5 | Farklı öğretim yöntemleri ile ilgili ders anlatımlarını analiz edip, değerlendirip geliştirerek tekrar uygulayabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Etkili öğretim ve öğrenmeyle ilgili temel kavramlar ve ilkeler; öğretmenlerin mesleki yeterlik, tutum, rol ve davranışları; ders planı hazırlama; mikro öğretim yönteminin kapsamı, yararları ve sınırlılıkları; Beden Eğitimi dersine yönelik ders planı, çalışma yaprakları hazırlama, hazırlanmış planları inceleme, farklı öğretim yöntemlerinin kullanıldığı ders uygulamaları ile ilgili videolar izlenmesi, kayıtlardan yararlanarak ders analiz edilerek dersin değerlendirilmesi; hazırlanan etkinliklerin ve ders anlatımlarının geliştirilmesi.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Ders izlencesinin tanıtımı ve ders planının aktarılması | ||
2 | Etkili Öğretim ve Öğrenmeyle İlgili Temel Kavramlar ve İlkeler | ||
3 | Öğretmenlerin Mesleki Yeterlik, Tutum, Rol ve Davranışları | ||
4 | Mikro Öğretim Tekniğinin Kapsamı, Yararları ve Sınırlılıkları | ||
5 | Konuya Uygun Aktif Öğrenme Etkinlikleri Hazırlama | ||
6 | Ders Sunum Videolarının Analizlerinde Dikkat Edilecek Hususlar | ||
7 | Komut Stiline (A) Yönelik Ders Videosunun Analizi ve Değerlendirilmesi | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Alıştırma Stiline (B) Yönelik Ders Videosunun Analizi ve Değerlendirilmesi | ||
10 | İşbirliğine Dayalı Eşli Çalışma (C) Stiline Yönelik Ders Videosunun Analizi ve Değerlendirilmesi | ||
11 | (D) Stiline Yönelik Ders Videosunun Analizi ve Değerlendirilmesi | ||
12 | Katılım (E) Stiline Yönelik Ders Videosunun Analizi ve Değerlendirilmesi | ||
13 | Karma Yöntemler Kullanılarak Geliştirilen Ders Anlatımlarının Uygulaması | ||
14 | Karma Yöntemler Kullanılarak Geliştirilen Ders Anlatımlarının Uygulaması | ||
15 | Karma Yöntemler Kullanılarak Geliştirilen Ders Anlatımlarının Uygulaması | ||
16 | Dönem Sonu Sınavı |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 4 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 4 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 116 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 3 | 2 | 5 | 2 | 1 | 2 | 5 |
ÖÇ 2 | 4 | 3 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 3 | 2 | 5 | 2 | 1 | 2 | 5 |
ÖÇ 3 | 4 | 3 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 3 | 2 | 5 | 2 | 1 | 2 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 1 | 4 | 4 | 5 | 4 | 1 | 2 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 3 | 2 | 2 | 4 | 2 | 3 | 2 | 1 | 4 | 4 | 5 | 3 | 1 | 2 | 5 |