GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MBSEC-16 MİKRO ÖĞRETİM Seçmeli Ders Grubu 2 4 4,00

Lisans


Türkçe


Beden eğitimi öğretmen adaylarının hazırladıkları ders planlarını, çalışma yapraklarını ve ders uygulamaları incelemek, bu incelemeler sonucunda hem kendisi eleştirerek hem de diğer adaylardan geri bildirim alarak, hazırlanan etkinliklerin ve ders anlatımlarının geliştirerek, dersi tekrar planlamayı amaçlamaktadır.



1 Etkili öğretim ve öğrenmeyle ilgili temel kavramlar ve ilkeleri kavrayabilme
2 Öğretmenlerin mesleki yeterlik, tutum, rol ve davranışlarını kavrayabilme
3 Mikro öğretim tekniğinin kapsamı, yararları ve sınırlılıklarını kavrayabilme
4 Konuya uygun aktif öğrenme etkinlikleri hazırlayabilme
5 Farklı öğretim yöntemleri ile ilgili ders anlatımlarını analiz edip, değerlendirip geliştirerek tekrar uygulayabilme

Birinci Öğretim



Yok


Etkili öğretim ve öğrenmeyle ilgili temel kavramlar ve ilkeler; öğretmenlerin mesleki yeterlik, tutum, rol ve davranışları; ders planı hazırlama; mikro öğretim yönteminin kapsamı, yararları ve sınırlılıkları; Beden Eğitimi dersine yönelik ders planı, çalışma yaprakları hazırlama, hazırlanmış planları inceleme, farklı öğretim yöntemlerinin kullanıldığı ders uygulamaları ile ilgili videolar izlenmesi, kayıtlardan yararlanarak ders analiz edilerek dersin değerlendirilmesi; hazırlanan etkinliklerin ve ders anlatımlarının geliştirilmesi.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Ders izlencesinin tanıtımı ve ders planının aktarılması
2 Etkili Öğretim ve Öğrenmeyle İlgili Temel Kavramlar ve İlkeler
3 Öğretmenlerin Mesleki Yeterlik, Tutum, Rol ve Davranışları
4 Mikro Öğretim Tekniğinin Kapsamı, Yararları ve Sınırlılıkları
5 Konuya Uygun Aktif Öğrenme Etkinlikleri Hazırlama
6 Ders Sunum Videolarının Analizlerinde Dikkat Edilecek Hususlar
7 Komut Stiline (A) Yönelik Ders Videosunun Analizi ve Değerlendirilmesi
8 Ara Sınav
9 Alıştırma Stiline (B) Yönelik Ders Videosunun Analizi ve Değerlendirilmesi
10 İşbirliğine Dayalı Eşli Çalışma (C) Stiline Yönelik Ders Videosunun Analizi ve Değerlendirilmesi
11 (D) Stiline Yönelik Ders Videosunun Analizi ve Değerlendirilmesi
12 Katılım (E) Stiline Yönelik Ders Videosunun Analizi ve Değerlendirilmesi
13 Karma Yöntemler Kullanılarak Geliştirilen Ders Anlatımlarının Uygulaması
14 Karma Yöntemler Kullanılarak Geliştirilen Ders Anlatımlarının Uygulaması
15 Karma Yöntemler Kullanılarak Geliştirilen Ders Anlatımlarının Uygulaması
16 Dönem Sonu Sınavı



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Bireysel Çalışma 14 4 56
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 4 28
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 4 28
Toplam İş Yükü (saat) 116

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 4 4 2 1 2 2 2 2 1 3 2 5 2 1 2 5
ÖÇ 2 4 3 2 1 2 2 2 2 1 3 2 5 2 1 2 5
ÖÇ 3 4 3 2 1 2 2 2 2 1 3 2 5 2 1 2 5
ÖÇ 4 5 3 2 2 3 2 3 2 1 4 4 5 4 1 2 5
ÖÇ 5 5 3 2 2 4 2 3 2 1 4 4 5 3 1 2 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek