Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MBSEC-19 | ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilerin öğrenme güçlükleri kategorisine ilişkin temel kavramları anlayabilmelerini, öğrenme güçlüğü gözlenen bireylerdeki davranış özelliklerini tanımlayabilmelerini, öğrenme güçlüğü gözlenen bireylerin ayırt edilmesinde ve değerlendirilmesinde kullanılan yöntemler hakkında bilgi sahibi olmamalarını ve bu kategorideki bireylerin eğitimleri ve alınacak önlemler hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
1 | Özel eğitimin temel ilkelerini bilebilme |
2 | Öğrenme güçlüklerine ilişkin temel kavramları anlayabilme |
3 | Öğrenme güçlüğü çeken bireylerin ayırt edilmesi, değerlendirilmesi ve eğitilmesindeki strateji-teknik ve yöntemleri kavrayabilme |
4 | Psikomotor etkinliklere dayalı bir öğretimi bu alanda kullanabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Öğrenme güçlüklerinin tanımlanmasındaki yaklaşımlar, öğrenme güçlüklerinin değerlendirilmesi ve öğrenme güçlüğündeki eğitim yaklaşımları
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Ders izlencesinin tanıtımı ve ders planının aktarılması | ||
2 | Öğrenme güçlüğü kavramı: Tanımı, tarihçesi, sınıflama, görülme sıklığı, cinsiyet farklılıkları, nedenleri | ||
3 | Öğrenme güçlüklerini açıklayan yaklaşımlar: Klinik yaklaşım, gelişim geriliğini temel alan yaklaşım | ||
4 | Niteliksiz çevre modeli, ekolojik yaklaşım | ||
5 | Öğrenme güçlüklerinin değerlendirilmesi: Öğrenme güçlüğü öğrencileri belirlemede ayırıcı koşullar, okul başarısızlığı | ||
6 | Yetenek ve akademik başarı arasındaki ilişki | ||
7 | Öğrenme güçlüğü öğrencilerin gelişim alanlarında gözlenen davranış özellikleri: Dil ve konuşma güçlükleri -Algısal ve algısal-motor güçlükleri -Bilişsel süreçlerde güçlükler | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Davranışsal ve toplumsal uyum güçlükleri değerlendirme boyutları: Klinik değerlendirme ve Eğitsel değerlendirme | ||
10 | Eğitim yaklaşımları: Yetenek öğretimi, Beceri, Öğrenme stratejileri öğretimi | ||
11 | Etkili davranış yönetimi ve Bilişsel davranış değiştirme | ||
12 | Özel öğrenme güçlüğü destek eğitim programı: Programın düzeyi ve amaçları | ||
13 | Program ile ilgili açıklamalar: Programın yapısı ve Öğrenme - öğretme süreci | ||
14 | Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı | ||
15 | Öğretim, yöntem, teknik ve yaklaşımları: Eğitim ortamlarının düzenlenmesi | ||
16 | Dönem Sonu Sınavı |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 4 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 4 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 116 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 3 | 1 | 3 | 2 | 4 | 3 | 2 | 5 | 3 |
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 3 | 1 | 3 | 2 | 4 | 3 | 2 | 5 | 3 |
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 5 | 2 | 3 | 2 | 1 | 3 | 1 | 3 | 3 | 5 | 4 | 3 | 5 | 3 |
ÖÇ 4 | 4 | 5 | 4 | 2 | 2 | 2 | 1 | 3 | 1 | 3 | 3 | 5 | 4 | 3 | 5 | 3 |