GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MBSEC-19 ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ Seçmeli Ders Grubu 3 6 4,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı öğrencilerin öğrenme güçlükleri kategorisine ilişkin temel kavramları anlayabilmelerini, öğrenme güçlüğü gözlenen bireylerdeki davranış özelliklerini tanımlayabilmelerini, öğrenme güçlüğü gözlenen bireylerin ayırt edilmesinde ve değerlendirilmesinde kullanılan yöntemler hakkında bilgi sahibi olmamalarını ve bu kategorideki bireylerin eğitimleri ve alınacak önlemler hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.



1 Özel eğitimin temel ilkelerini bilebilme
2 Öğrenme güçlüklerine ilişkin temel kavramları anlayabilme
3 Öğrenme güçlüğü çeken bireylerin ayırt edilmesi, değerlendirilmesi ve eğitilmesindeki strateji-teknik ve yöntemleri kavrayabilme
4 Psikomotor etkinliklere dayalı bir öğretimi bu alanda kullanabilme

Birinci Öğretim



Yok


Öğrenme güçlüklerinin tanımlanmasındaki yaklaşımlar, öğrenme güçlüklerinin değerlendirilmesi ve öğrenme güçlüğündeki eğitim yaklaşımları


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Ders izlencesinin tanıtımı ve ders planının aktarılması
2 Öğrenme güçlüğü kavramı: Tanımı, tarihçesi, sınıflama, görülme sıklığı, cinsiyet farklılıkları, nedenleri
3 Öğrenme güçlüklerini açıklayan yaklaşımlar: Klinik yaklaşım, gelişim geriliğini temel alan yaklaşım
4 Niteliksiz çevre modeli, ekolojik yaklaşım
5 Öğrenme güçlüklerinin değerlendirilmesi: Öğrenme güçlüğü öğrencileri belirlemede ayırıcı koşullar, okul başarısızlığı
6 Yetenek ve akademik başarı arasındaki ilişki
7 Öğrenme güçlüğü öğrencilerin gelişim alanlarında gözlenen davranış özellikleri: Dil ve konuşma güçlükleri -Algısal ve algısal-motor güçlükleri -Bilişsel süreçlerde güçlükler
8 Ara sınav
9 Davranışsal ve toplumsal uyum güçlükleri değerlendirme boyutları: Klinik değerlendirme ve Eğitsel değerlendirme
10 Eğitim yaklaşımları: Yetenek öğretimi, Beceri, Öğrenme stratejileri öğretimi
11 Etkili davranış yönetimi ve Bilişsel davranış değiştirme
12 Özel öğrenme güçlüğü destek eğitim programı: Programın düzeyi ve amaçları
13 Program ile ilgili açıklamalar: Programın yapısı ve Öğrenme - öğretme süreci
14 Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı
15 Öğretim, yöntem, teknik ve yaklaşımları: Eğitim ortamlarının düzenlenmesi
16 Dönem Sonu Sınavı



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Bireysel Çalışma 14 4 56
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 4 28
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 4 28
Toplam İş Yükü (saat) 116

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 5 4 3 2 2 2 1 3 1 3 2 4 3 2 5 3
ÖÇ 2 5 4 3 2 2 2 1 3 1 3 2 4 3 2 5 3
ÖÇ 3 5 4 5 2 3 2 1 3 1 3 3 5 4 3 5 3
ÖÇ 4 4 5 4 2 2 2 1 3 1 3 3 5 4 3 5 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek