GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MBSEC-20 ÖĞRETİMİ BİREYSELLEŞTİRME VE UYARLAMA Seçmeli Ders Grubu 4 7 4,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı öğrencilerin özel gereksinimli çocuklar ve özel eğitim alanına ilişkin temel bilgileri kazanmalarını sağlamaktır



1 Bireylerin özelliklerine uygun eğitimi, eğitimin kapsamını, öğrenme ve öğretme yöntemlerini bilebilme
2 Özel eğitimde değerlendirme sürecinin adımlarını/amaçlarını ve özelliklerini açıklayabilme
3 Bireysel kısıtlılıklardan kaynaklanabilecek öğrenme engellerini ortadan kaldırmaya yönelik uyarlamaları yapabilme
4 Çocuğun gelişim alanlarını ve bu alanlardaki düzeylerini bilip ona uygun uyarlamalar yapabilme
5 Bireysel eğitim programı hazırlanmasında iş birliği ve ekip çalışmasının önemini açıklayabilme

Birinci Öğretim



Yok


Özel gereksinimi olan çocuklar ve özel eğitim, gelişimsel yetersizlikler, zihinsel yetersizlik ve otistik bozukluklar, öğrenme güçlükleri, işitme yetersizlikleri, dil ve konuşma bozuklukları, duygu ve davranış bozuklukları, görme yetersizlikleri, bedensel yetersizlikler, üstün zeka, kaynaştırma, özel eğitim uygulamaları.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Ders izlencesinin tanıtımı ve ders planının aktarılması
2 Bireyselleştirme kavramı ve eğitimdeki önemi
3 Gelişim alanları ve bireysel farklılıklar
4 Gelişim alanlarının örüntülenmesi ve bireysel farklılıklar
5 Eğitimde değerlendirmenin önemi ve süreç odaklı değerlendirme
6 Eğitimde değerlendirmenin önemi ve süreç odaklı değerlendirme
7 Eğitimde değerlendirmenin önemi ve süreç odaklı değerlendirme
8 Çevresel düzenleme ve uyarlama
9 Süreç değerlendirmede kısa ve uzun dönemlik hedefler
10 Gelişim hedeflerine ilişkin davranış kazanımları ve süreç ilişkisi
11 Gelişim hedeflerine ilişkin davranış kazanımları ve süreç ilişkisi
12 Bireysel eğitim uygulama yaklaşımları ve kısmi kaynaştırma
13 Katılım yöntemi uygulamasının sınıf ortamlarında eğitimin bireyselleşmesine katkıları
14 Öz ve akran değerlendirme uygulamalarının eğitimin bireyselleşmesine katkıları
15 Eşli, küçük grup, büyük grup öğretim yöntem uygulamalarının çeşitlendirilmesi
16 Dönem Sonu Sınavı



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Proje Sunma 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Bireysel Çalışma 14 4 56
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 4 28
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 4 28
Toplam İş Yükü (saat) 116

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 2 4 2 1 2 3 1 3 1 2 3 5 3 2 5 3
ÖÇ 2 2 4 2 1 2 3 1 3 1 2 3 5 3 2 5 3
ÖÇ 3 2 4 2 1 2 3 1 3 1 2 4 5 4 3 5 3
ÖÇ 4 2 4 2 1 2 3 1 3 1 2 4 5 4 3 5 3
ÖÇ 5 2 4 2 1 2 3 1 3 1 2 5 5 3 2 5 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek