Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MBSEC-20 | ÖĞRETİMİ BİREYSELLEŞTİRME VE UYARLAMA | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilerin özel gereksinimli çocuklar ve özel eğitim alanına ilişkin temel bilgileri kazanmalarını sağlamaktır
1 | Bireylerin özelliklerine uygun eğitimi, eğitimin kapsamını, öğrenme ve öğretme yöntemlerini bilebilme |
2 | Özel eğitimde değerlendirme sürecinin adımlarını/amaçlarını ve özelliklerini açıklayabilme |
3 | Bireysel kısıtlılıklardan kaynaklanabilecek öğrenme engellerini ortadan kaldırmaya yönelik uyarlamaları yapabilme |
4 | Çocuğun gelişim alanlarını ve bu alanlardaki düzeylerini bilip ona uygun uyarlamalar yapabilme |
5 | Bireysel eğitim programı hazırlanmasında iş birliği ve ekip çalışmasının önemini açıklayabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Özel gereksinimi olan çocuklar ve özel eğitim, gelişimsel yetersizlikler, zihinsel yetersizlik ve otistik bozukluklar, öğrenme güçlükleri, işitme yetersizlikleri, dil ve konuşma bozuklukları, duygu ve davranış bozuklukları, görme yetersizlikleri, bedensel yetersizlikler, üstün zeka, kaynaştırma, özel eğitim uygulamaları.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Ders izlencesinin tanıtımı ve ders planının aktarılması | ||
2 | Bireyselleştirme kavramı ve eğitimdeki önemi | ||
3 | Gelişim alanları ve bireysel farklılıklar | ||
4 | Gelişim alanlarının örüntülenmesi ve bireysel farklılıklar | ||
5 | Eğitimde değerlendirmenin önemi ve süreç odaklı değerlendirme | ||
6 | Eğitimde değerlendirmenin önemi ve süreç odaklı değerlendirme | ||
7 | Eğitimde değerlendirmenin önemi ve süreç odaklı değerlendirme | ||
8 | Çevresel düzenleme ve uyarlama | ||
9 | Süreç değerlendirmede kısa ve uzun dönemlik hedefler | ||
10 | Gelişim hedeflerine ilişkin davranış kazanımları ve süreç ilişkisi | ||
11 | Gelişim hedeflerine ilişkin davranış kazanımları ve süreç ilişkisi | ||
12 | Bireysel eğitim uygulama yaklaşımları ve kısmi kaynaştırma | ||
13 | Katılım yöntemi uygulamasının sınıf ortamlarında eğitimin bireyselleşmesine katkıları | ||
14 | Öz ve akran değerlendirme uygulamalarının eğitimin bireyselleşmesine katkıları | ||
15 | Eşli, küçük grup, büyük grup öğretim yöntem uygulamalarının çeşitlendirilmesi | ||
16 | Dönem Sonu Sınavı |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Proje Sunma | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 4 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 4 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 116 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 2 | 4 | 2 | 1 | 2 | 3 | 1 | 3 | 1 | 2 | 3 | 5 | 3 | 2 | 5 | 3 |
ÖÇ 2 | 2 | 4 | 2 | 1 | 2 | 3 | 1 | 3 | 1 | 2 | 3 | 5 | 3 | 2 | 5 | 3 |
ÖÇ 3 | 2 | 4 | 2 | 1 | 2 | 3 | 1 | 3 | 1 | 2 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 3 |
ÖÇ 4 | 2 | 4 | 2 | 1 | 2 | 3 | 1 | 3 | 1 | 2 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 3 |
ÖÇ 5 | 2 | 4 | 2 | 1 | 2 | 3 | 1 | 3 | 1 | 2 | 5 | 5 | 3 | 2 | 5 | 3 |