Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MBSEC-22 | YETİŞKİN EĞİTİMİ VE HAYAT BOYU ÖĞRENME | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı yetişkin eğitiminin tanım ve kapsamını, yetişkin bireylerin öğrenme özelliklerini, yetişkin eğitimiyle ilgili ilke, yaklaşım ve modellerini, hayat boyu öğrenmenin amaç ve kapsamını açıklamak ve hayat boyu öğrenen birey olma ve bu bireyleri yetiştirebilme hususunda farkındalık yaratmaktır.
1 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini açıklayabilme |
2 | Yaşam boyu öğrenme etkinliklerini açıklayabilme |
3 | Yetişkin eğitiminin temellerini tarihsel gelişim süreci içinde analiz edebilme |
4 | Yetişkinlerin öğrenme özelliklerini ve eğitim modellerini tartışabilme |
5 | Mesleki gelişimin gerekliliğini tartışabilme |
6 | Mesleki gelişim amaçlı etkinliklerin özelliklerini analiz edebilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yetişkin eğitiminin tanımı ve kapsamı; yetişkin eğitimiyle ilişkili kavramlar (sürekli eğitim, halk eğitimi, yaygın eğitim, mesleki eğitim vd.); Türkiye’de yetişkin eğitiminin tarihsel gelişimi; yetişkin eğitimiyle ilgili yaklaşım ve modeller; yetişkinler ve öğrenme; hayat boyu öğrenmenin amacı, kapsamı ve tarihsel gelişim; Türk eğitim sisteminde hayat boyu öğrenme uygulamaları.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Ders izlencesinin tanıtımı ve ders planının aktarılması | ||
2 | Yaşam boyu öğrenmenin kapsamı | ||
3 | Yaşam boyu öğrenmenin tarihsel gelişimi | ||
4 | Yaşam boyu öğrenmenin tarihsel gelişimi | ||
5 | Yetişkin eğitiminin tanımı ve kapsamı | ||
6 | Yetişkin eğitiminin tarihsel gelişimi | ||
7 | Yetişkinlerin öğrenme özellikleri | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Yetişkin eğitimi modelleri | ||
10 | Yetişkinlerin mesleki gelişimi | ||
11 | Mesleki gelişim modelleri - Bireysel güdümlü mesleki gelişim modeli | ||
12 | Mesleki gelişim modelleri - Eylem araştırması, gözlem değerlendirme | ||
13 | Araştırma ve eğitim modeli | ||
14 | Mesleki gelişim etkinlik türleri | ||
15 | Mesleki gelişim etkinliklerinin planlanması ve uygulanması | ||
16 | Dönem Sonu Sınavı |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 4 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 4 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 116 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 4 | 4 | 2 | 1 | 5 | 2 | 4 | 2 | 3 | 3 | 4 |
ÖÇ 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 4 | 4 | 2 | 1 | 5 | 2 | 4 | 2 | 3 | 3 | 4 |
ÖÇ 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 4 | 4 | 2 | 1 | 5 | 2 | 4 | 2 | 3 | 3 | 4 |
ÖÇ 4 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 4 | 4 | 2 | 1 | 5 | 3 | 5 | 2 | 4 | 3 | 4 |
ÖÇ 5 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 4 | 4 | 2 | 1 | 5 | 3 | 5 | 2 | 4 | 3 | 4 |
ÖÇ 6 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 4 | 4 | 2 | 1 | 5 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 4 |