Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GKSEC-06 | GELENEKSEL TÜRK EL SANATLARI | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı Geleneksel Türk El Sanatları kültürünün kapsamını, çalışma yöntemini; Türk El Sanatı ürünlerini yapı ve işlev bakımından öğrencilere öğretmek ve üretim sürecini tanıtmaktır.
1 | Türk el sanatlarının tarihi gelişimini kavrayabilme |
2 | Türk el sanatları çalışmalarının kapsamı, konusu, yöntemi ve temel kavramlarını açıklayabilme |
3 | Türk el sanatı ürünlerini analiz edebilme |
4 | Türk el sanatları ürünlerinin yapısal, tematik ve işlevsel özelliklerini bilebilme ve yorumlayabilme |
5 | Türk el sanatçısını ve onun yetişme koşullarını tanıyabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Geleneksel Türk sanatlarıyla ilgili terim ve kavramlar; geleneksel Türk sanatlarının önemi; birey, toplum ve ülke ekonomisine katkıları; Geleneksel Türk sanatlarının tarihi gelişimi (Hunlar, Göktürkler, Uygurlar, Selçuklular, Beylikler ve Osmanlı Dönemi); Ahilik ve Lonca Teşkilatı; Cumhuriyet dönemi Türk sanatlarıyla ilgili kurum ve kuruluşlar; geleneksel sanatların hammadde ve yapım tekniklerine göre sınıflandırılması; geleneksel dokuma (halı-kilim, kumaş vb.), baskı, örgü, keçe, cam (vitray, zücaciye, boncuk vb.) sanatları; metal (demir, bakır, gümüş ve altın vb.) sanatları; ağaç (kündekari, oyma ve sedef kakma) sanatları; çini-seramik ve taş işlemeciliği sanatları; geleneksel Türk sanatlarının eğitimi, üretimi ve pazarlanması.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Ders izlencesinin tanıtımı ve ders planının aktarılması | ||
2 | Geleneksel Türk sanatlarıyla ilgili terim ve kavramlar | ||
3 | Geleneksel Türk sanatlarının önemi | ||
4 | Birey, toplum ve ülke ekonomisine katkıları | ||
5 | Geleneksel Türk sanatlarının tarihi gelişimi (Hunlar, Göktürkler, Uygurlar, Selçuklular, Beylikler ve Osmanlı Dönemi) | ||
6 | Cumhuriyet dönemi Türk sanatlarıyla ilgili kurum ve kuruluşlar | ||
7 | Geleneksel sanatların hammadde ve yapım tekniklerine göre sınıflandırılması | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Metal (demir, bakır, gümüş ve altın vb.) sanatları | ||
10 | Ağaç (kündekari, oyma ve sedef kakma) sanatları | ||
11 | Çini-seramik ve taş işlemeciliği sanatları | ||
12 | Geleneksel dokuma (halı-kilim, kumaş vb.) | ||
13 | Baskı, örgü, keçe, cam (vitray, zücaciye, boncuk vb.) sanatları | ||
14 | Geleneksel Türk sanatlarının eğitimi, üretimi ve pazarlanması. | ||
15 | Geleneksel Türk sanatlarının eğitimi, üretimi ve pazarlanması. | ||
16 | Dönem Sonu Sınavı |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 4 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 4 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 88 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 2 | 1 | 5 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 5 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 3 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 2 | 1 | 5 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 4 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 2 | 1 | 5 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 5 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 |