Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GKSEC-13 | SANAT VE ESTETİK | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 3,00 |
Lisans
Bu dersin amacı sanat ve estetik duyarlılığını geliştirme, sanat ve estetiğin yaşamdaki yeri ve önemini kavrama, çocuklarda sanat, estetik ve yaratıcılığı destekleyen eğitim programı ve eğitim ortamlarının özelliklerinin farkında olmanın öğrencilere kazandırılmasıdır.
1 | Sanat, sanat alanları, estetik, sanat ve estetik eğitimi kavramlarının farkına varabilme |
2 | Yaratıcılık kavramını, yaratıcı bireyin özelliklerini ve yaratıcılık ile sanatın ilişkisini açıklayabilme |
3 | Bireysel ve mesleki gelişiminde sanatın öneminin farkında olabilme |
4 | Sanat ve estetik ile ilgili farklı bakış açılarını değerlendirebilme |
Birinci Öğretim
Yok
Sanat ve estetik konusunda temel kavramlar; kişilerin zihinsel, duygusal ve devinimsel gelişiminde sanatın ve sanat eğitiminin yeri ve önemi; yaratıcılık, sanat ve estetik duyarlılık, eğitimle sanat arasındaki ilişki, dünyada ve Türkiye’de sanatın gelişimi, sanatın kültürle ilişkileri, sanat eğitiminde tarihi mekanların kullanımı ve müzelerin önemi.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Ders izlencesinin tanıtımı ve ders planının aktarılması | ||
2 | Sanat ve Estetik Konusunda Temel Kavramlar: Sanat Nedir? Sanat dünyasındaki üç unsurun tanımı(Sanat Eseri-Sanatçı- Sanat Alıcısı), Sanatın Doğuşu (İlk Sanatsal Örnekler), Sanatın Sınıflandırılması | ||
3 | Sanat ve Estetik Konusunda Temel Kavramlar: Sanatın İşlevi Nedir?, Sanat ve Estetik Toplum ve İnsan için Neden Gereklidir? Estetik Nedir?, Estetik Değer ve Estetik Yargı | ||
4 | Sanat Kuramları: Yansıtmacı Sanat Kuramı- İlkçağ Sanat Felsefesi | ||
5 | Sanat Kuramları: Yansıtmacı Sanat Kuramı- Ortaçağ Sanat Felsefesi, Rönesans Sanat Felsefesi, | ||
6 | Sanat Kuramları: Anlatımcı Sanat Kuramı, Biçimci Sanat Kuramı, İşlevsel Sanat Kuramı | ||
7 | Sanatın Dili: Bir Sanat Eseri Üzerinden Felsefi Değerlendirme Çalışması Sanatın Kültürle İlişkisi | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Sanatta Yaratıcılık: Yaratıcılıkla İlgili Araştırmalar, Sanatsal Yaratma Süreci | ||
10 | Sanatta Yaratıcılık: Çocukta Yaratıcılık Özellikleri, Yaratıcı Tipler | ||
11 | Okul Öncesinde Sanat Eğitimi: Sanat Eğitiminin Çocuğun Zihinsel, Devinimsel, Duygusal ve Sosyal Gelişimine Katkısı | ||
12 | Çocuğun Sanatsal Gelişimi: Çocuk Resmi ve Özellikleri, Çocuğun Resimsel Gelişim Evreleri, Çocuğun Estetik Gelişim Evreleri | ||
13 | Çocuğun Sanatsal Gelişimi: Okul Öncesi Çocukların Sanatsal Yönelimleri ve Sanatı Öğrenme Biçimleri Sanat Eğitiminde Öğretim Alanları, Sanat Etkinlikleri Yapılandırma | ||
14 | Okul Öncesinde Sanat Eğitimi: Sanat eğitiminde tarihi mekânların kullanımı ve müzelerin önemi. | ||
15 | Okul Öncesinde Sanat Eğitimi: Sanat eğitiminde tarihi mekânların kullanımı ve müzelerin önemi. | ||
16 | Dönem Sonu Sınavı |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 4 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 4 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 88 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 3 | 2 | 5 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 |
ÖÇ 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 2 | 2 | 5 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 |
ÖÇ 3 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 3 | 1 | 5 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 |
ÖÇ 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 2 | 1 | 5 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 |