Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GKSEC-15 | TÜRK İŞARET DİLİ | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı dersi alan öğrencilere işitme engelli bireylerin kullandığı Türk İşaret Dili ve temel bilgilerini öğretmek ve sosyal yaşam içerisinde gerektiğinde bu dili kullanma becerisi kazandırmaktır.
1 | Türk işaret dilini tanımlayabilme ve kavrayabilme |
2 | Türk İşaret Dili vasıtasıyla iletişime geçebilme |
3 | Okuduğu bir metni Türk işaret dili ile anlatabilme |
4 | İşaret dilini kullanarak alanında edindiği bilgi ve yetenekleri disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Türkçe çeviri dili, el ve beden şekilleri, ellerin beden durumu, mimiklerin fonksiyonu, TİD dizi işitme engelli bireyle iletişim kurma, işareti anlamlandırma, özgün anlatım, duygu ve görüşler aktarma
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Ders izlencesinin tanıtımı ve ders planının aktarılması | ||
2 | Türkçe işaret dili (TİD)in tanımı | ||
3 | El ve parmak şekilleri, Ellerin vücuda göre konumu, Mimiklerin fonksiyonu | ||
4 | Tek ve çift el kullanım, İşaretlerin Türkçeyle ilişkisi | ||
5 | İşareti anlamlandırma, özgün anlatım biçimi | ||
6 | El-beden uyumu, yüz ifadesi-mesaj uyumu | ||
7 | Selamlaşma, hal hatır sorma | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | İşaret dili ve sözlü dili bir arada kullanma | ||
10 | TİD kullanarak işitme engelli bireyle iletişim kurma | ||
11 | TİD kullanarak işitme engelli bireyle iletişim kurma | ||
12 | Duygu ve düşünceleri aktarma | ||
13 | Duygu ve düşünceleri aktarma | ||
14 | Karşı tarafı anlama | ||
15 | Karşı tarafı anlama | ||
16 | Dönem Sonu Sınavı |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 4 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 4 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 88 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 5 | 1 | 2 | 5 | 5 | 1 | 4 | 2 | 1 | 5 | 3 |
ÖÇ 2 | 1 | 2 | 3 | 1 | 1 | 5 | 1 | 2 | 5 | 5 | 2 | 5 | 2 | 1 | 5 | 3 |
ÖÇ 3 | 1 | 3 | 3 | 1 | 1 | 5 | 1 | 2 | 5 | 5 | 2 | 5 | 2 | 1 | 5 | 3 |
ÖÇ 4 | 1 | 4 | 2 | 1 | 1 | 5 | 1 | 2 | 5 | 5 | 3 | 3 | 2 | 1 | 5 | 3 |