Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GKSEC-18 | TÜRK SANATI TARİHİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı Türk sanatının başlangıcından cumhuriyetin ilk yıllarına kadar olan süreci tarihsel gelişimini, kavramlarını, tasarım ve teknik özelliklerini, estetik değerlerinin öğretilmesi; sanat ürünlerinin dönemin kültür-sanat ortamı ve sanatçı ilişkisi içinde değerlendirmesini sağlamaktır.
1 | Sanatta geçmiş ve gelecek ilişkisini kurabilme |
2 | Sanat ürünlerinin dönemin kültür ve sanat ortamı ve sanatçı ilişkisini gözlemleyebilme |
3 | Türk sanatını ulusal ve evrensel yönleriyle tanıyabilme |
4 | Türk sanatının mimarlık ve diğer sanat eserlerine ilişkin temel kavramlar ile tasarım ve teknik özelliklerini, estetik değerlerini bilebilme |
5 | Türk sanatının cumhuriyete mirasını bilebilmek, ulusal kültürel mirasın vatan kabul edilen topraklar üzerindeki tapuları olduğunu kavrayabilme |
Birinci Öğretim
Yok
İslam'dan önce Türklerde sanat, İslam'dan sonra Türklerde sanat, Karahanlı, Gazneli, Büyük Selçuklu sanatı, Anadolu'ya yerleşim ve sanattaki dönüşüm, beylikler sanatı, Osmanlı Sanatı ve cumhuriyete miras
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Ders izlencesinin tanıtımı ve ders planının aktarılması | ||
2 | Orta Asyadaki eski kültürler (Anav, Afanasiyevo, Andronovo, Tagar, Karasuk) | ||
3 | İskit(Saka) ve Hun Sanatı, Süsleme ve estetik değerler. Kurganlar, Balballar, Göçebe hayat ve üretim | ||
4 | Köktürk Sanatı ve Uygur Sanatı: Strüktür, malzeme, süsleme, estetik değerler, Uygurlarla gelen değişim, Uygurlarda mimari, resim ve dekoratif süslemeler | ||
5 | İslamiyet ile gelen değişim. İslam sonrası Karahanlı ve Gazneli sanatı. Mimari eserler, özellikleri, malzeme, süsleme ve etki alanları, dekoratif sanatlar | ||
6 | Büyük Selçuklularda sanat; mimarlık ve bezeme, dönem özellikleri, sanatta etkileşim alanları, çini, keramik, resim, minyatür, hat ve dokuma sanatlarında tasarım, biçim, desen ve estetik değerler | ||
7 | Anadolu'nun fethi, Türk sanatının Anadolu tecrübesi; Orta Asya, çevre ve yerel kültürlerin katkıları | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Anadolu Selçukluları döneminde siyasi merkezler ve sanat merkezleri, mimarlık ve mimarlığa bağlı bezeme, çinicilik, malzeme ve estetik değerler, biçim, renk ve teknik özellikler. | ||
10 | Osmanlı sanatında erken dönem; mimarlık, süsleme ve el sanatlarında geleneksel uygulamalar ve yeni arayışlar, sentezler | ||
11 | Osmanlı'nın sanatta klasik dönemi; Mimar Sinan öncesi ve Mimar Sinan ve eserleri, Klasik dönemde mimari, süsleme ve el sanatlarında genel dönem özellikleri, etki alanları | ||
12 | Osmanlı Sanatında Klasik dönem sonrası, 18. yüzyıl Batı ile kültürel ve sanatsal etkileşim. 19. yy Batıya öykünme ve modernleşme çabaları, Sanatta Barok, Rokoko, Ampir ve Eklektik dönemler. | ||
13 | İmparatorluğun son yıllarında ortaya çıkan Milli Mimarlık ve cumhuriyete mirası… Cumhuriyet döneminde sanatta Batılılaşma olgusu | ||
14 | Kitap Sanatları (Hat, Tezhip, Minyatür, Cilt) | ||
15 | El Sanatları (Halı, Çini) | ||
16 | Dönem Sonu Sınavı |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 4 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 4 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 88 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 5 | 2 | 1 | 1 | 5 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 |
ÖÇ 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 5 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 |
ÖÇ 3 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 5 | 2 | 1 | 2 | 5 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 |
ÖÇ 4 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 2 | 5 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 |
ÖÇ 5 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 2 | 5 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 |