| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| RKY-321 | GRUP DİNAMİĞİ ve LİDERLİK | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Yönetimde stratejik bir öneme sahip olan lider davranışını çeşitli teori ve yaklaşımlar çerçevesinde irdelenerek, liderlik davranışına ilişkin konuları kavrayabilme ve yorumlayabilme
Doç. Dr. Bayram KANCA
| 1 | Liderlik kavramını, özelliklerini, becerilerini ve yetkinliklerini tanımlar ve bu nitelikleri geliştirmek için stratejiler önerir. |
| 2 | Liderlik becerileri konusunda bilinçlenir. |
| 3 | Liderlik kuramlarını ve yaklaşımlarını karşılaştırır. |
| 4 | Farklı liderlik stillerini tanır ve çeşitli durumlara uygun liderlik tarzını seçer. |
| 5 | Grup performansını artırmak için stratejiler oluşturur, grup içi iletişim ve çatışma yönetimi becerilerini geliştirir. |
| 6 | Grup içi çatışma durumlarını tespit eder ve uygun çözüm yöntemlerini önerir. |
Birinci Öğretim
yok
yok
Liderlik kavramının tanımı, lider yönetici ilişkisi, etkin liderin özellikleri, takım lideri, liderlikte özellikler yaklaşımı, davranışsal yaklaşımlar, durumsal yaklaşımlar ve modern liderlik yaklaşımları bu dersin konuları arasındadır
| Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
|---|---|---|---|
| 1 | Ders İzlencesinin Tanıtımı | ||
| 2 | Liderlik kavramı | ||
| 3 | Liderlik ve Yöneticilik Arasındaki Farklar | ||
| 4 | Etkin Liderlerin Özellikleri | ||
| 5 | Davranışsal Liderlik Yaklaşımları(Ohio State, Michigan, Blake ve Mouton’un Yönetim Matrisi) | ||
| 6 | Davranışsal Liderlik Yaklaşımları(Kurt Lewin, Sistem 4 Yaklaşımı, McGregor’un X-Y Teorisi)/ | ||
| 7 | Durumsal Liderlik Yaklaşımları(Fiedler, Amaç-Yol Teorisi) | ||
| 8 | Durumsal Liderlik Yaklaşımları(Vroom-Yetton) | ||
| 9 | Çağdaş Liderlik Yaklaşımları(Değişimci liderlik, Dönüşümcü liderlik) | ||
| 10 | Çağdaş Liderlik Yaklaşımları(Karizmatik liderlik, Kültürel liderlik) | ||
| 11 | Çağdaş Liderlik Yaklaşımları(Karizmatik liderlik, Kültürel liderlik) | ||
| 12 | Çağdaş Liderlik Yaklaşımları(Şeffaf liderlik, Etik liderlik) | ||
| 13 | Çağdaş Liderlik Yaklaşımları(Kendi kendine liderlik, Lider-üye değişimi) | ||
| 14 | Çağdaş Liderlik Yaklaşımları(Kendi kendine liderlik, Lider-üye değişimi) |
Öğretim elemanı ders notları Salih Güney, Liderlik. Ankara: Nobel Yayınevi. 2012. Prens- Niccolò Machiavelli Savaş Sanatı - Sun Tzu Liderlik - Ercan Yavuz
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 50 |
| Uygulama/Pratik | 1 | 50 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
staj yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
| Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 90 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | |
| ÖÇ 1 | 3 | ||||||||||||||||||||||
| ÖÇ 2 | 3 | ||||||||||||||||||||||
| ÖÇ 3 | 3 | ||||||||||||||||||||||
| ÖÇ 4 | 4 | ||||||||||||||||||||||
| ÖÇ 5 | 3 | ||||||||||||||||||||||
| ÖÇ 6 | 4 |