GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
AEB-145 FUTBOL Seçmeli Ders Grubu 1 2 4,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı öğrencilerin, Türk Futbol Tarihi ve Dünya Futbol Tarihi ile ilgili gelişimini kavramasını, oyun kurallarını anlamasını, futbolda kullanılan temel teknik becerileri öğrenmesidir.



1 Türk Futbol Tarihi ve Dünya Futbol Tarihinin gelişimini kavrayabilme
2 Futbolda sistemleri inceleyebilme
3 Temel teknik eğitimi konusunda gerekli genel ve özel öğretim yöntemlerini kullanabilme
4 Futbolda oyun kurallarını anlar ve öğrenir.

Birinci Öğretim



Yok


Futbol tarihi ve oyun kuralları konusunda gerekli bilgi donanımın sağlanması, genel ve özel öğretim yöntemlerinin verilmesi, oyun sistemleri konusunda bilgilendirilmesi, futbolda kullanılan temel teknik becerilerinin uygulanması ve öğretebilme becerilerinin kazandırılması.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Genel ve özel öğretim yöntemleri Top kontrolleri
2 Dünya Futbol tarihi Top sürme
3 Türk Futbol tarihi Üst vuruş tekniği
4 Futbol oyun kuralları İç üst vuruş
5 Futbol oyun kuralları Ayak içi vuruş
6 Futbol oyun kuralları Ayak dış vuruş
7 Maç ve antrenman analizi teknikleri(teorik) Kafa vuruşu
8 Ara Sınav
9 Maç analiz örnekleri (teorik) Çalım teknikleri
10 Oyun Sistemleri Çalım teknikleri
11 Oyun Sistemleri topa müdahale teknikleri
12 Davetli antrenör ile söyleşi Taç atışı, kaleci tekniği
13 Teknik ve Taktik Prensipler
14 Bireysel, Grup, Takım Çalışmaları
15 Futbolda Sistem ve Dizilişler
16 Dönem Sonu Sınavı

Başyazıcıoğlu M., Futbolda teknik alıştırmalar ve alan uygulamaları, 1997, Ankara 2-Topkaya İ., Atatekin T., Futbol Eğitim Öğretimi, 1998, İzmir 3-Balyan M., Vural F., Oyunlar İle Futbol Eğitimi,2006, Ankara 4-Luxbacher J., Soccer Steps tu Success, 1991, ABD 5-Weın H., Developing Youth Soccer Players, 2001, ABD 6-Apaydın A., Futbolda teknik ve teknik Antrenman uygulamaları, 1999, Bursa Aksoy F. 2008. Altyapıda saha içi uygulamalar Aksoy F. 2018. Futbol Öğretim Programı Eniseler N. Bilimin Işığında Futbol Antrenmanı. 2. Baskı, Birleşik Matbaacılık, Manisa, 2010.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Gösterme 5 5 25
Proje Hazırlama 2 2 4
Proje Sunma 5 1 5
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 10 3 30
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 10 3 30
Performans 10 2 20
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1 3 4 3
ÖÇ 2 5 4 5
ÖÇ 3 5 4 5 3 4
ÖÇ 4 1 4 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek