GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MBSEÇ-14 KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİ Seçmeli Ders Grubu 2 4 4,00

Lisans


Türkçe


Bu derste öğrenciler, karakter ve değerler eğitiminin temel kavramlarını, karakter ve değerler eğitiminde etkili olan faktörleri açıklayabilecek, değerlerle ilgili sınıflandırmaların farkında olacak, karakter ve değerler eğitimi ile ilgili araştırmaları analiz edebilecek, hazırlayacak ve karakter ve değerler eğitimi yaklaşım, yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı etkinlikleri uygular.


Dr. Özge METİN/ Dr. Yüksel BÜLBÜL/ Dr. Tuğrul KÜLÜNKOĞLU/ Öğr. Gör. Recep YAĞCI


1 Karakter ve değerler eğitimi ile ilgili temel kavramları açıklar.
2 Karakter ve değerler eğitiminde etkili olan faktörleri açıklar.
3 Değerlerin sınıflandırılma biçimlerini tanır.
4 Karakter ve değerler eğitimi ile ilgili araştırmaları analiz eder.
5 Karakter ve değerler eğitimi ile ilgili yaklaşım, yöntem ve teknikleri kullanarak etkinlikler hazırlar.
6 Karakter ve değerler eğitimi ile ilgili yaklaşım, yöntem ve teknikleri kullanarak hazırladığı etkinlikleri uygular.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Karakter, kişilik/şahsiyet, değer, erdem, ahlak, huy, mizaç vd.; karakter gelişimi ve eğitimi; karakter gelişiminde ve eğitiminde aile, çevre ve okul; değerlerin tanımı ve sınıflandırılması; değerlerin kaynakları ve bireysel, toplumsal, kültürel, dini, ahlaki temelleri; karakter ve değer eğitimi yaklaşım ve uygulamaları; karakter ve değer eğitiminde kültürlerarası farklılaşma ve birlikte yaşama kültürü; eğitim felsefesi ve hedefleri yönünden karakter ve değer eğitimi; karakter/değer eğitiminde öğretim yöntemleri ve teknikleri; modern ve çok kültürlü toplumlarda değerler krizi ve eğitim; insani-kültürel kalkınma sürecinde değer eğitimi; Türk eğitim ve kültür tarihinden değer eğitimiyle ilgili örnekler, Türkiye’de değerler eğitimi uygulamaları ve araştırmaları; karakter ve değer eğitiminde rol model olarak öğretmen.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin ve ders izlencesinin tanıtımı
2 Kavramsal Çerçeve: Karakter, Kişilik/Şahsiyet, Değer, Erdem, Ahlak, Huy, Mizaç vd.
3 Karakter Gelişimi ve Eğitimi; Karakter Gelişiminde ve Eğitiminde Aile, Çevre ve Okul
4 Karakter Gelişimi ve Eğitimi; Karakter Gelişiminde ve Eğitiminde Aile, Çevre ve Okul
5 Değerlerin Tanımı ve Sınıflandırılması
6 Değerlerin Kaynakları ile Değerlerin Bireysel, Toplumsal, Kültürel, Dini, Ahlaki Temelleri
7 Karakter ve Değer Eğitimi Yaklaşım ve Uygulamaları
8 Ara Sınav
9 Eğitim Felsefesi ve Hedefleri Yönünden Karakter ve Değer Eğitimi
10 Karakter ve Değer Eğitiminde Rol Model Olarak Öğretmen
11 Karakter/Değer Eğitiminde Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri
12 Modern ve Çok Kültürlü Toplumlarda Değerler Krizi ve Eğitim
13 İnsani-Kültürel Kalkınma Sürecinde Değer Eğitimi
14 Türk Eğitim ve Kültür Tarihinden Değer Eğitimiyle İlgili Örnekler
15 Türkiye’de Değerler Eğitimi Uygulamaları ve Araştırmaları
16 Dönem Sonu Sınavı

Karakter ve Değerler Eğitimi- A.Figen Ersoy, Perihan Ünüvar- Anı Yayıncılık Karakter Değerler ve Ahlak Eğitimi- Kadir Ulusoy, Pegem Akademi Karakter ve Değer Eğitimi (Farklı Bakışlar-Örnek Etkinlikler)- S.Zeki Genç, Adem Beldağ-Pegem Akademi Karakter ve Değer Eğitimi- Vedat Aktepe, Mevlüt Gündüz-Pegem Akademi Farklı Yönleriyle Değerler Eğitimi- Refik Turan, Kadir Ulusoy-Pegem Akademi



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Bütünleme Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 1 28 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 30 30
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 60 60
Toplam İş Yükü (saat) 121

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18
ÖÇ 1 3
ÖÇ 2 3
ÖÇ 3 3
ÖÇ 4 3
ÖÇ 5 4
ÖÇ 6 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek