GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MBSEÇ-21 SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA VE EĞİTİM Seçmeli Ders Grubu 2 4 4,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin temel amacı öğretmen yetiştirme programlarında öğrenim gören öğretmen adaylarının “sürdürülebilir kalkınma” kavramına ilişkin farkındalık kazanmalarına; bilgi, beceri, tutum ve davranış geliştirmelerine yardımcı olmaktır. Bu bağlamda öğretmen adaylarından, sürdürülebilir kalkınma ve eğitim arasındaki ilişkiyi kavramaları ve böylelikle kavramın farklı disiplinlerde öğretimine yönelik bakış açısı geliştirmeleri beklenmektedir.


Dr. Bahar YILMAZ YENDİ Dr. Büşra TUNCAY YÜKSEL


1 Sürdürülebilir kalkınma kavramının ekonomik, sosyal ve çevresel boyutlarını tartışabilir
2 Sürdürülebilir kalkınma ve eğitim arasındaki ilişkiyi kavrar
3 Yoksulluk ve toplumsal eşitsizlik konularında bilgi sahibi olur
4 Toplumsal eşitsizlik ve eğitim arasındaki ilişkiyi analiz eder
5 Küresel çevre sorunları konusunda farkındalık geliştirir
6 Teknolojik gelişmeler ve tüketim alışkanlıklarının sürdürülebilir kalkınmaya etkilerini değerlendirir
7 Ülkemizdeki sürdürülebilir kalkınma sürecini örnekler vererek değerlendirir
8 Sürdürülebilir kalkınma kavramını ve bu kavramla ilişkili durumları fen öğretimi ile bütünleştirecek uygulamalar yapabilir

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Ekonomik Büyüme, Ekonomik Kalkınma, Gayri Safi Milli Hasıla (GSMH), Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları, Eğitim ve Kalkınma İlişkisi, Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim İlişkisi, Eğitimde Eşitsizlikler, Yoksulluk, Açlık, Eşitsizlik ve Sürdürülebilirlik, Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Teknolojik Gelişmeler, Sorumlu Üretim ve Tüketim Alışkanlıkları, Ekolojik Ayak İzi, Karbon ve Su Ayak İzimiz, Küresel Çevre Sorunları ve Sürdürülebilirlik, İklim Eylemi, Erişilebilir ve Temiz Enerji Sorunu.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin ve Ders İzlencesinin Tanıtımı
2 Temel Kavramlar: Ekonomik Büyüme, Ekonomik Kalkınma, Gayri Safi Milli Hasıla (GSMH), Sürdürülebilir Kalkınma
3 Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları, Eğitim ve Kalkınma İlişkisi
4 Sürdürülebilir Kalkınma için Eğitim İlişkisi ve Eğitimde Eşitsizlikler
5 Yoksulluk, Açlık, Eşitsizlik ve Sürdürülebilirlik
6 Toplumsal Cinsiyet Eşitliği
7 Teknolojik Gelişmeler; Sorumlu Üretim ve Tüketim Alışkanlıkları
8 Ara Sınav Haftası
9 Ekolojik Ayak İzi; Karbon ve Su Ayak İzimiz
10 Küresel Çevre Sorunları, İklim Eylemi ve Sürdürülebilirlik
11 Erişilebilir ve Temiz Enerji Sorunu
12 Sürdürülebilir Kalkınma Eğitiminde Kullanılan Öğretim Yöntemleri
13 Ders Planları Sunumu
14 Ders Planları Sunumu
15 Dersin Genel Değerlendirmesi
16 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Özgen, N. & Kahyaoğlu Mustafa ((2019). Sürdürülebilir Kalkınma. Pegem Akademi. Hastürk, H. G. (2019). Çevre Eğitimi. Anı Yayıncılık. Öznacar M. D., Güllaç, E. T. & Gülay, H. (2010). Güncel Çevre Sorunlarıyla İlgili Eğitsel Etkinlikler. Anı Yayıncılık.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 40
Proje Hazırlama 1 30
Proje Sunma 1 30
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Rapor Hazırlama 1 4 4
Rapor Sunma 1 2 2
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 4 28
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 4 56
Toplam İş Yükü (saat) 122

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18
ÖÇ 1 4
ÖÇ 2 4
ÖÇ 3 4
ÖÇ 4 4
ÖÇ 5 4
ÖÇ 6 4
ÖÇ 7 4
ÖÇ 8 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek