GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
INGEGT-102 OKUMA BECERİLERİ-II Ders 1 2 2,00

Lisans


İngilizce


Bu dersin amacı öğrencilerin daha uzun okuma parçaları kullanarak ileri okuma teknikleri geliştirmelerini sağlamak, sözcük dağarcıklarını geliştirmelerine olanak sağlamak, farklı edebi metin türleri ve bu türlerde kullanılan faklı bakış açılarını anlamalarına yardımcı olmaktır.


Dr. Öğretim Üyesi Hatice ÖZATA


1 Bu dersin sonunda öğrenciler akademik okuma ile ilgili daha detaylı kavramları açıklayabilecektir.
2 Bu dersin sonunda öğrenciler karşılaştırma, sebep sonuç, sorun çözüm gibi bağlamlarda geliştirilmiş metinleri analiz edebilecektir.
3 Bu dersin sonunda öğrenciler farklı okuma tekniklerini (satır aralarını okuma gibi) ayırt edip bu teknikleri uygun zamanda kullanabilecektir.
4 Bu dersin sonunda öğrenciler verilen okuma konuları ile ilgili eleştirisel düşünebilecektir.
5 Bu dersin sonunda öğrenciler temel düzeyde edebi metin türlerinin taşıdığı özelliklerin farkına varabilecektir

Birinci Öğretim


Akademik Okuma Becerileri-1


Yok


Bu dersin kapsamında öğrencilere farklı tür metinler içindeki karmaşık organizasyon yapılarını analiz edebilecekleri örnekler sunularak öğrencilerin okuma konusundaki üst düzey becerilerini gelişimi sağlanır. Sınıf içinde ve dışında okuma becerilerini geliştirmek için fırsatlar yaratılır. Tümdengelim ve tümevarım yöntemleri kullanarak çıkarım yapma ve satır aralarını okumaya odaklanma pratikleri yapılır. Bu, okuma metinlerindeki bilgileri inceleyerek, doğrudan ve dolaylı anlatım biçimlerini, metoforik ve edebi anlamları anlayarak yapılır. Bir okuma metni hakkında yazılı ve sözlü görüş ifadesi pratikleri yapılır ve yazarın amaçlanan anlamının ve okuyucunun ortaya çıkardığı anlamın farklı türlerde farklı olabileceğini gösteren örnekler incelenir. Sözcük kullanımının farklı açılarını vurgulayan okuma çalışmaları yapılır.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin amacı, içeriği ve öğrencilerden beklentiler açıklanacaktır; dersin değerlendirme şekli ile ilgili bilgi verilecektir; dersin nasıl işleneceği ve kullanılacak malzemelerle ilgili bilgi verilecektir; öğrencilerin bu derse nasıl çalışacakları ve nasıl hazırlanacakları açıklanacaktır.
2 Bire bir karşılaştırma öğelerini kullanarak oluşturulmuş karşılaştırma metinlerinin okunup incelenmesi.
3 Bütün noktaları kapsayarak oluşturulmuş karşılaştırma metinlerinin okunup incelenmesi
4 Benzerlik ve farklılık öğeleri içeren karşılaştırma metinlerinin incelenip tartışılması.
5 Sebep odaklı sebep-sonuç kalıbıyla oluşturulmuş metinlerin incelenip tartışılması.
6 Sonuç odaklı sebep-sonuç kalıbıyla oluşturulmuş metinlerin incelenip tartışılması.
7 Hem sebep hem de sonuç noktalarının yer aldığı sebep-sonuç metinlerinin okunup incelenmesi. Sorun odaklı sorun-çözüm metinlerinin incelenmesi ve tartışılması.
8 Ara Sınav
9 Çözüm odaklı sorun-çözüm metinlerinin incelenmesi ve tartışılması.
10 Metin içindeki yeni sözcüklere yaklaşma stratejilerinin tartışılması ve metinler üzerinde pratik yapılması.
11 Edebi metinlerin genel özellikleri hakkında bilgi verilmesi, içinde yer alan unsurların açıklanması (Metafor, benzetme ve diğer retorik araçların tanıtımı).
12 Edebi metin örnekleri inceleme
13 Edebi metin örnekleri inceleme
14 Edebi metin örnekleri inceleme
15 Edebi metin örnekleri inceleme
16 Yarıyıl Sonu Sınavı

1) Pacheco, B. (1992). Academic reading and study skills: A theme-centered approach. Forth Worth: Harcourt Brace Javanovich. 2) Pakenham, Kenneth J. (2005). Making connections: A strategic approach to academic reading. Cambridge, UK; New York: Cambridge University Press. 3) Manarin, K. (2015). Critical reading in higher education: academic goals and social engagement. Bloomington, Indiana; Indianapolis, [Indiana]: Indiana University Press. 4) Wallace, Michael J. (2004). Study skills in English: A course in reading skills for academic purposes. Cambridge [Eng.]; New York: Cambridge University Press. 5) Various articles from newspapers, magazines and journals.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 15 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Toplam İş Yükü (saat) 66

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18
ÖÇ 1 5 5 5 5
ÖÇ 2 4 5 3
ÖÇ 3 5 3 5 5
ÖÇ 4 3 3 3 3
ÖÇ 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek