Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
INGEGT-201 | ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ | Ders | 2 | 3 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Teknoloji, eğitim teknolojisi ve öğretim teknolojisi kavramlarını bilme ve kavramsal farklılıklarını ayırt etme, eğitim teknolojisi ve öğretim teknolojisinin ortaya çıkışını ve tarihsel gelişim süreçlerini bilme, öğretim sürecinde teknoloji ve bilgisayarın rolünü anlama; öğretim teknolojilerine ilişkin yaklaşımlar ve yeni yönelimlerle ilgili farkındalık kazanma; araç ve materyal olarak öğretim teknolojilerini ve işlevini ayırt etme; görsel tasarım ögeleri ve ilkelerini açıklayabilme, Web 2.0 araçlarını tanıyarak bu araçlarla alana özgü tematik öğretim materyali tasarımı yapabilme ve bu bağlamda teorik ve uygulamalı bilgi ve beceri kazanma
Doç. Dr. Selcan KİLİS / Doç. Dr. Mustafa SERKAN ABDUSSELAM/ Dr. Öğr. Üyesi Mithat ÇİÇEK/Dr. Öğr. Üyesi Canan ÇOLAK/Öğr. Gör. Hüseyin KARA
1 | Eğitim teknolojisi ve öğretim teknolojisinin ortaya çıkışı ve gelişimini tarihsel süreç içinde irdeleyebilme |
2 | Araç ve materyal olarak öğretim teknolojilerini ayırt edebilme, |
3 | Öğretim teknolojilerine ilişkin yaklaşımlar ve yeni yönelimleri, güncel okuryazarlıkları, vb. açıklayabilme, |
4 | Öğretim materyali tasarım ögelerini ve ilkelerini açıklayabilme, |
5 | Alana özgü tematik öğretim materyalleri tasarlayabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Teknoloji, eğitimde bilgi teknolojileri, eğitim teknolojisi ve öğretim teknolojisi kavramları ve kavramsal farklar; eğitim teknolojisi ve öğretim teknolojisinin tarihsel gelişim süreçleri, öğretim sürecinde teknoloji ve bilgisayar; öğretim teknolojilerine ilişkin yaklaşımlar ve yeni yönelimler; güncel okuryazarlıklar; araç ve materyal olarak öğretim teknolojileri; öğretim materyali tasarımı; tematik öğretim materyali tasarlama; görsel tasarım ögeleri ve ilkeleri, Çoklu Ortam Öğrenme Kuramı ve İlkeleri, Web 2.0 araçlarını tanıyarak bu araçlarla alana özgü farklı türde öğretim materyalleri tasarımı uygulamaları konuları bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin ve Ders İzlencesinin Tanıtımı, Teknoloji, Eğitim Teknolojisi & Öğretim Teknolojisi Kavramları Eğitim Teknolojisi & Öğretim Teknolojisinin Amaçları ve Kapsamı | ||
2 | Eğitim Teknolojisi ve Öğretim Teknolojisinin Tarihsel Gelişim Süreçleri | ||
3 | Eğitimde Bilgi ve İletişim Teknolojileri (BİT) Entegrasyonu, Dünya ve Türkiye’den Öncü ve Önemli Projeler | ||
4 | Bilgisayar Destekli Eğitim: Avantajları - Sınırlılıkları & Teknoloji ile İlgili Güncel Okuryazarlıklar | ||
5 | Öğretim Materyali Türleri: Avantajları - Dezavantajları & Görsel Tasarım Ögeleri (Bölüm I) | ||
6 | Görsel Tasarım Ögeleri (Bölüm II) & Görsel Tasarım İlkeleri | ||
7 | Çoklu Ortam Öğrenme Kuramı ve İlkeleri & Web 2.0 Araçlarına Giriş | ||
8 | Ara Sınavı | ||
9 | Kavram Haritası / Zihin Haritası Tasarımı, Özellikleri ve Örneklerin İncelenmesi | Uygulama I: Kavram Haritası / Zihin Haritası Tasarımı | Bilgisayar Laboratuvarı |
10 | Broşür Tasarımı, Özellikleri ve Örneklerin İncelenmesi | Uygulama II: Broşür Tasarımı | Bilgisayar Laboratuvarı |
11 | Oyunlaştırılmış Çevrimiçi Test Hazırlama ve Uygulama, Özellikleri ve Genel Hususlar | Uygulama III: Oyunlaştırılmış Çevrimiçi Test Hazırlama ve Uygulama | Bilgisayar Laboratuvarı |
12 | İnfografik Tasarımı, Özellikleri ve Örneklerin İncelenmesi | Uygulama IV: İnfografik Tasarımı | Bilgisayar Laboratuvarı |
13 | Afiş / Poster Tasarımı, Özellikleri, Farkları ve Örneklerin İncelenmesi | Uygulama V: Afiş / Poster Tasarımı | Bilgisayar Laboratuvarı |
14 | Eğitsel Video Tasarımı ile İlgili Genel Hususlar | Uygulama VI: Eğitsel Video Tasarımı | Bilgisayar Laboratuvarı |
15 | Web Sayfası / Blog Sayfası Oluşturma ve Tasarlama ile ilgili Genel Hususlar ve Özellikleri | Uygulama VII: Web Sayfası / Blog Sayfası Tasarlama | Bilgisayar Laboratuvarı |
16 | Yarıyıl sonu sınavı |
-Öğretim üyesinin hazırladığı ders notları ve e-ders sisteminde paylaşılan ek/yardımcı materyaller -Kurt, A. A. (2018). Öğretim teknolojilerinin temelleri. Ankara: Nobel Yayınları. -Şendağ, S. (Ed.) (2019). Öğretim teknolojileri: Etkili ve eğlenceli öğrenme deneyimi tasarım rehberi. Ankara: Nobel Yayınları. -Çağıltay, K. & Göktaş, Y. (Eds.). (2016). Öğretim teknolojilerinin temelleri: Teoriler, araştırmalar, eğilimler. (2. bs). Ankara: Pegem Akademi.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Uygulama/Pratik | 7 | 2 | 14 |
Laboratuvar | 7 | 2 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 16 | 16 |
Performans | 7 | 2 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 90 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 5 |