Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
INGEGT-205 | İNGİLİZCE ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI | Ders | 2 | 3 | 3,00 |
Lisans
İngilizce
Bu dersin amacı yabancı dil öğretiminde geçerli olan yöntem, yaklaşım, görüş, felsefe, psikolojik kavramlar ve tekniklerin neler olduğunun tanıtılması ve bunların en etkili şekilde sınıf içinde dört beceriyi öğretmek amacıyla nasıl kullanılmaları gerektiğinin anlatılması kavratılması, öğretmen adaylarının bu yaklaşımlar ve yöntemleri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmelerini sağlamaktır.
Dr. Öğr.Üyesi Melissa Özlem Grab
1 | Öğrenciler, İngilizce öğrenme ortamındaki temel kavramlarını, yaklaşım, teknik, prosedür ve öğretmen/öğrenci rollerini tanımlayabilecektir. |
2 | Öğrenciler, İngilizce öğretim yaklaşımlarını, İngilizce öğretimindeki temel bilgileri ve öğrenci merkezli yaklaşımlarını analiz edip, değerlendirebilecektir. |
3 | Öğrenciler, değişik yöntemlerin kullandığı teknikleri, bu yöntemlerin temelini oluşturan teoriler yöntemleri analiz edip, tartışabilecektir. |
4 | Öğrenciler, güncel yabancı dil öğretimi yaklaşımlarını ve yöntemlerini birbiriyle karşılaştırabilecek ve bunların sınıf içi uygulamalarını analiz edip, değerlendirebilecektir. |
5 | Öğrenciler, güncel yabancı dil öğretimi yaklaşımlarını ve yöntemlerini sınıf içinde uygulayabileceği ders planları hazırlayıp, sınıf içince sunabilecektir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
İngilizce öğrenmenin ve öğretmenin anlamı; İngilizce öğretiminin amacı ve temel ilkeleri; İngilizce öğretiminin tarihçesi; öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının İngilizce öğretimine yansımaları; İngilizce öğretiminde temel beceriler; sınıf-içi uygulama örnekleri; İngilizce öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar; etkili bir İngilizce öğretiminin bileşenleri; İngilizce öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin ve Ders izlencesinin tanıtımı | ||
2 | Dil öğretiminde kullanılan kavramlar | ||
3 | Yabancı Dil Öğretiminde temel teşkil eden görüş ve felsefeler | ||
4 | Gramer odaklı öğretim yaklaşımları, Audio- Lingual Metod | ||
5 | Hümanistik Yaklaşımlar: Community Language Learning | ||
6 | Hümanistik yaklaşımlar: Silent Way | ||
7 | Hümanistik Yaklaşımlar: (De)Suggestopedia | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Hümanistik Yaklaşımlar: Total Physical Response | ||
10 | İletişimsel Yaklaşımlar: Communicative Language Teaching | ||
11 | İletişimsel Yaklaşımlar: Content-Based Approach Task-Based Approach | ||
12 | İletişimsel Yaklaşımlar: Participatory Approach Cooperative Learning | ||
13 | İngilizce Öğretiminde Teknoloji kullanımı/Technology Enhanced Language Learning(TELL) | ||
14 | Yabancı dil öğretiminde metod sonrası dönem | ||
15 | Genel tekrar ve tartışmalar | ||
16 | Final Sinav |
Brown, H. D. (1994). Principles of language learning and teaching (3rd edition). USA: Prentice Hall. Brown. H. D. (2001). Teaching by principles: an interactive approach to language pedagogy (2nd edition). New York: Longman. Hedge, T. (2000). Teaching and learning in the language classroom. Hong Kong: Oxford University Press. Larsen-Freeman, D. (2000). Techniques and principles in language teaching (2nd edition). China: Oxford University Press. Richards, J.C. and Rodgers, T.S. (2001). Approaches and methods in language teaching (2nd edition). Cambridge: Cambridge University Press.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 2 | 30 | 60 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 93 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |