Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TRH-540 | 20. YÜZYIL SİYASİ TARİHİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 4,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
20. yy siyasi tarihine dair hemen hemen her konudaki siyasi gelişmelerin bütüncül ve kronolojik olarak tarihi bilmek, yorum ve fikir üretebilmek, teorilerle pratiklerin uyumunu test edebilmek ve 19. ve 20 Yüzyıla ait bilinmesi gereken siyasi tarih bilgi altyapısını sunmaktır.
Dr. Öğr. Üyesi Süleyman ÖCAL
1 | 19. yüzyıl Uluslararası İlişkiler Tarihi’ne ilişkin ayrıntılı bilgi sahibi olma. |
2 | Günümüzde yaşanan sorunların tarihsel arka planları konusunda derinlemesine bilgi sahibi olma |
3 | Edinilen tarih bilgisiyle güncel olayları yorumlayabilme |
4 | Tarihsel bilgilerle güncel olayları analiz etme becerisini kazanma. |
5 | Edinilen tarih bilgisiyle günümüz uluslararası ilişkilerinin doğasını kavrayabilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Modern devletlerin kuruluşu ve bugün anladığımız anlamda diplomatik ilişkilerin kurulması daha çok 19. yüzyılın olgusudur. Bu nedenle Siyasal Tarih dersleri, yaydığı düşüncelerin bugün dahi geçerliliğini koruduğu Fransız Devrimiyle başlatılmaktadır. Derste öncelikle Avrupa’nın meydana gelişinde büyük etkileri olan Rönesans, Reform, feodalite gibi olgular özetle anlatıldıktan sonra Fransız Devrimi’nden I. Dünya Savaşı’na kadar olan dönemin önemli olayları, bunların devletlerarası İlişkilere ve dış politikalara yansıyışı incelenmektedir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Rönesans, Reform ve Feodalite | Teorik | |
2 | Fransız Devrimi Öncesi Büyük Devletlerin Jeopolitik Durumları | Teorik | |
3 | Amerikan Devrimi | Teorik | |
4 | Fransız Devrimi | Teorik | |
5 | Napolyon Dönemi ve Napolyon Savaşları | Teorik | |
6 | Viyana Kongresi | Teorik | |
7 | 1830 ve 1848 Devrimleri | Teorik | |
8 | Ara Sınav | ||
9 | Endüstri Devrimi | Teorik | |
10 | İtalyan Ve Alman Ulusal Birlikleri | Teorik | |
11 | Avrupa’da Değişen Güç Dengesi ve Almanya’nın Yükselişi | Teorik | |
12 | Bismarck’ın İttifaklar Sistemi | Teorik | |
13 | Üçlü İttifak ve Üçlü İtilaf | Teorik | |
14 | I.Dünya Savaşı’na giden Yol: Ağır Bunalımlar Dönemi | Teorik | |
15 | I.Dünya Savaşı | Teorik | |
16 | Final Sınavı |
DERS KİTABI: Sander, Oral, (2000), Siyasi Tarih- İlk Çağlardan 1918'e, İmge Kitabevi Yayınları, Ankara YARDIMCI KİTAPLAR: Armaoğlu, Fahir., (1995), 20.Yüzyıl Siyasi Tarihi, Alkim Yayınları, İstanbul Uçarol, Rıfat.,(2010), Siyasi Tarih (1789- 2010), Der Yayınları, İstanbul Hobsbawm, Eric., (1998), Devrim Çağı (1789-1848) (çev. Bahadır Sina Şener), Ankara, Kennedy, Paul,. (2010), Büyük . Güçlerin Yükseliş ve Çöküşleri (1500’den 2000’e Ekonomik Değişme ve Askeri Çatışmalar) (çev. Birtane Karanakçı), İş Bankası Kültür Yayınları İstanbul, DERS ARAÇLARI: Haritalar ve Kısa Belgesel Filmler
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 14 | 14 |
Derse Katılım | 16 | 3 | 48 |
Alan Gezisi | 1 | 3 | 3 |
Proje Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Bireysel Çalışma | 4 | 5 | 20 |
Okuma | 5 | 3 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 |
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 |