GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TRH-557 ERMENİ MESELESİNE GÜNCEL BİR BAKIŞ-I Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Ermeni Meselesi’ne güncel gelişmeler ışığında değinerek meselenin tarihsel gelişimi hakkında da bilgi sahibi olmak


Dr. Öğr. Üyesi Selcan Alperay ERASLAN


1 Ermeni Meselesi’nin tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olur.
2 Amerika, Fransa, Almanya ve Rusya’nın Ermeni Meselesi’ndeki etkisi hakkında bilgi sahibi olur.
3 Sevk ve İskan Kanunu ve uygulanışı ile alakalı bilgi sahibi olur.
4 Sevk ve İskan Kanunu’nun Ermeni Meselesi’nde yeri ve önemi hakkında bilgi sahibi olur.
5 Soykırım iddialarının geçersizliğini bilimsel olarak öğrenir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Ermeni Meselesi’ni tarihsel ve güncel gelişmeler ışığında değerlendirme


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Derse giriş ve bibliyografya
2 Selçuklu Dönemi Türk-Ermeni İlişkileri
3 Kuruluş döneminde Osmanlı Devleti ve Ermeniler arasındaki ilişkiler
4 Osmanlı Devleti idaresi altındaki Ermenilerin Millet-i Sadıka olarak adlandırılmaları ve Ermenilerin Altın Çağı
5 Osmanlı Devleti’nde misyonerler meselesi ve Türk-Ermeni İlişkilerine etkisi
6 Türk-Ermeni ilişkilerinin bozulmaya başladığı ilk dönem ve sebepleri
7 Amerika, Fransa, Almanya ve Rusya’nın Ermeni Meselesindeki etkisi
8 Ara Sınav
9 Ermeni komitelerinin kuruluşu ve isyanlar dönemi
10 1908-1914 yılları arası Türk-Ermeni ilişkileri
11 Birinci Dünya Savaşı ve Ermeniler
12 Sevk ve İskan Kanunu’nun hazırlanışı, sebepleri ve uygulanışı
13 Ermenilerin iskan edildikleri topraklardan dönüşü ve mallarının iadesi
14 İttihat ve Terakki-Ermeni ilişkileri
15 Genel Değerlendirme
16 Dönem Sonu Sınavı

Ersan, Mehmet, Selçuklular Zamanında Anadolu'da Ermeniler, TTK, Ankara, 2019, Bakar, Bülent, Ermeni Tehciri, Ankara 2010, Ayverdi, Samiha, Türkiye'nin Ermeni Meselesi, Kubbealtı Yayınları, İstanbul, 2007, Sarınay, Yusuf, 24 Nisan 1915'te Ne Oldu? Ermeni Sevk ve İskânının Perde Arkası, İdeal Kültür Yayıncılık, İstanbul, 2012, Sevim, Ali, Genel Çizgileriyle Türk- Ermeni İlişkileri, TTK Yayınları, Ankara 2001, Şimşir, Bilal N., Ermeni Meselesi 1774-2005, Bilgi Yayınevi, İstanbul, 2005 vd…



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Bütünleme Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Seminer 1 25 25
Bireysel Çalışma 14 6 84
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 20 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Toplam İş Yükü (saat) 183

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 3 5 5 5 5 5 5 4 5 5 5 5 5
ÖÇ 2 3 4 5 3 4 5 3 4 4 5 5 5 5
ÖÇ 3 4 4 3 4 3 5 5 4 5 5 4 5 5
ÖÇ 4 4 4 3 4 3 5 5 4 5 5 5 5 5
ÖÇ 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek