GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TRH-554 ERMENİ MESELESİNE GÜNCEL BİR BAKIŞ-II Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Ermeni Meselesi’ne güncel gelişmeler ışığında değinerek meselenin tarihsel gelişimi hakkında da bilgi sahibi olmak


Dr. Öğr. Üyesi Selcan Alperay ERASLAN


1 Osmanlı Devleti’nin son döneminde Türk-Ermeni ilişkileri hakkında bilgi sahibi olur.
2 Lozan Barış Antlaşması görüşmelerinde Ermeni meselesi hakkında bilgi sahibi olur.
3 Cumhuriyet dönemi Türk-Ermeni ilişkileri hakkında bilgi sahibi olur.
4 Ermeni Diasporası, propaganda araçları ve amaçları hakkında bilgi sahibi olur.
5 Türkiye Cumhuriyeti’nin sözde Ermeni soykırımı iddialarına dair izlemesi gereken yol hakkında fikir sahibi olur.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Ermeni Meselesi’ni tarihsel ve güncel gelişmeler ışığında değerlendirme


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Derse giriş ve bibliyografya
2 İtilaf Devletleri-Ermeni İlişkileri
3 Sevr ve Lozan’da Ermeni Meselesi
4 Türkiye Cumhuriyeti-Ermeni İlişkileri
5 II. Dünya Savaşı sonrası Türk-Ermeni İlişkileri
6 Diaspora Ermenileri ile Türkiye ilişkileri
7 1980 sonrası Türk Ermeni ilişkileri ve ASALA Terör Örgütü
8 Ara Sınav
9 Ermeni Lobisinin çeşitli ülkelerdeki faaliyetleri
10 Ermeni propaganda araçları ve amaçları
11 Ermeni Soykırımı Adalet Komandoları (JCAG) Terör Örgütü ve Faaliyetleri
12 24 Nisan sözde Ermeni soykırımını anma etkinlikleri
13 Hocalı Katliamı'na giden süreç ve soykırım gerçeği
14 Dağlık Karabağ Savaşı ve Türk-Ermeni ilişkilerine etskisi
15 Türkiye Cumhuriyeti’nin aktif eylem planı ne olmalı?
16 Dönem Sonu Sınavı

Ersan, Mehmet, Selçuklular Zamanında Anadolu'da Ermeniler, TTK, Ankara, 2019, Bakar, Bülent, Ermeni Tehciri, Ankara 2010, Ayverdi, Samiha, Türkiye'nin Ermeni Meselesi, Kubbealtı Yayınları, İstanbul, 2007, Sarınay, Yusuf, 24 Nisan 1915'te Ne Oldu? Ermeni Sevk ve İskânının Perde Arkası, İdeal Kültür Yayıncılık, İstanbul, 2012, Sevim, Ali, Genel Çizgileriyle Türk- Ermeni İlişkileri, TTK Yayınları, Ankara 2001, Şimşir, Bilal N., Ermeni Meselesi 1774-2005, Bilgi Yayınevi, İstanbul, 2005 vd…



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Bütünleme Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Seminer 1 25 25
Bireysel Çalışma 14 6 84
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 20 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Toplam İş Yükü (saat) 183

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 3 4 5 3 4 5 3 4 4 5 5 5 5
ÖÇ 2 4 4 3 4 3 5 5 4 5 5 4 5 5
ÖÇ 3 4 4 3 4 3 5 5 4 5 5 5 5 5
ÖÇ 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 5 3 5 5 5 5 5 5 4 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek