GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TDE-516 DİVAN EDEBİ. MAZMUN. VE MEFHUMLAR II Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Klasik edebiyat büyük ölçüde bir mazmun edebiyatıdır. Bu sebeple Klasik edebiyatın ruhuna nüfuz etmek ancak yaygın mazmunları bilmekle mümkündür. Bu derste konuyla ilgili klasikleşmiş kaynaklar kullanılacaktır.


Doç. Dr. Hamza KOÇ


1 Klasik metinlerde yaygın olarak kullanılan anahtar kavramları/mazmunları çözme ve metne nüfuz etme becerisi kazanır.
2 Mazmun’un tanımı ve çerçevesi hakkında farklı fikirleri öğrenir.
3 Mazmun konulu temel kaynaklar hakkında genel bilgi edinir.
4 Divan şiirinin temel konusu olarak meyhane tabirleri ve mazmunları hakkında bilgi kazanır.
5 Divan şiirinin temel konusu olarak aşk ve sevgili etrafındaki mazmunlar hakkında bilgi edinir.
6 Divan şiirinin temel konularından rezm yani savaş tabirleri ve mazmunları hakkında bilgi edinir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Klasik edebiyatın klişe kavramları-mefhum ve mazmunları


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Mazmun’un tanımı ve çerçevesi ile farklı fikirler
2 Mazmun konulu temel kaynaklar hakkında genel bilgi
3 Divan şiirinin temel konusu olarak aşk ve sevgili etrafındaki mazmunlar: I
4 Divan şiirinin temel konusu olarak aşk ve sevgili etrafındaki mazmunlar: II
5 Divan şiirinin temel konusu olarak aşk ve sevgili etrafındaki mazmunlar: III
6 Divan şiirinin temel konusu olarak aşk ve aşık etrafındaki mazmunlar: I
7 Divan şiirinin temel konusu olarak aşk ve aşık etrafındaki mazmunlar: II
8 Ara sınav
9 Divan şiirinin temel konusu olarak aşk ve rakip etrafındaki mazmunlar
10 Divan şiirinde yıldızlar ve astronomi etrafındaki mazmunlar: I
11 Divan şiirinde yıldızlar ve astronomi etrafındaki mazmunlar: II
12 Divan şiirinde sosyal hayat etrafındaki mazmunlar:I
13 Divan şiirinde sosyal hayat etrafındaki mazmunlar: II
14 Metin üzerinde mazmun çözümlemeleri
15 Metin üzerinde mazmun çözümlemeleri
16 Final sınavı

Özer, Şenödeyici, El-Mazmun, Beyitlerin Ardındaki Gizem, Kut Yay. Çorum, 2020. İskender Pala, Ansiklopedik Divan Şiiri Sözlüğü, Kapı Yay. 2004. A.Talat Onay, “Mazmunlar”, Akçağ Yay. Ankara, 2000. M.Zeki Pakalın, Tarih Deyimleri ve Terimleri Sözlüğü, MEB. Muhtelif Divan Tahlilleri. Fuzuli, Nevi, Hayali, Ahmet Paşa Divanı vs.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Bütünleme Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 1 10 10
Tartışma 1 10 10
Soru-Yanıt 1 10 10
Gözlem 1 10 10
Beyin Fırtınası 1 10 10
Makale Yazma 1 20 20
Makale Kritik Etme 1 10 10
Bireysel Çalışma 1 15 15
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 1 15 15
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 15 15
Okuma 1 15 15
Performans 1 12 12
Ev Ödevi 1 15 15
Toplam İş Yükü (saat) 180

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 1 4 1 1 4 1 4 5 4 1 1 1 1 1 1
ÖÇ 2 1 4 1 1 4 1 4 4 4 1 1 1 1 1 1
ÖÇ 3 1 4 1 1 4 1 4 4 5 1 1 1 1 1 1
ÖÇ 4 1 2 4 1 1 1 1 1 4 1 1 1 1 1 1
ÖÇ 5 1 1 1 1 4 1 4 4 2 1 1 1 1 1 1
ÖÇ 6 1 4 1 1 4 1 5 4 5 1 1 1 1 1 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek