Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TDE-530 | MİTOLOJİ II | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Mitoloji, efsane gibi kavramların birbirlerine benzeyen ve birbirinden ayrılan yönlerinin netlik kazanması, mitoloji ve efsane türlerinin oluşum şartlarının ve tezahürlerinin örnek metinler sayesinde uygulamalı incelenmesi
DOÇ. DR. MEHMET AKİF KORKMAZ
1 | Türk mitolojisi üzerine yapılmış çalışmaları tanır |
2 | Mitolojik hayvanları kavrar |
3 | Efsanelerin teşekkülü, tasnifini yapar |
4 | Efsanelerde motiflerin inceler |
5 | Menkıbeleri ve memoratları kavrar |
Birinci Öğretim
yok
yok
Mitoloji ile ilgili çalışmalar, menşe ve kozmogonik mitler, örnek metinler, efsanelerin teşekkülü, sınıflandırılması konularını içerir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Türk Mitolojisi dersinin işlenişi ve kaynakları | ||
2 | Mitoloji tanımlamaları ve açıklamaları | ||
3 | Mitoloji kavramı, mitlerin sınıflandırılması | ||
4 | Türk mitolojisi üzerine yapılmış çalışmalar | ||
5 | Eski Türklerde inanç sistemleri | ||
6 | Türk Mitolojisinde Teogoni, Kozmogoni | ||
7 | Türk Mitolojisinde Antropogoni, Eskatoloji | ||
8 | ara sınav | ||
9 | Türk Mitolojisinde Hayvanlar | ||
10 | Efsane Kavramı, Efsanelerin Özellikleri | ||
11 | Efsanelerin Teşekkülü, Tasnifi | ||
12 | Efsanelerin İşlevleri | ||
13 | Anadolu Sahası Efsaneleri Üzerine Yapılan Çalışmalar | ||
14 | Efsanelerde Motiflerin İncelenmesi | ||
15 | Dini Efsaneler, Menkıbeler | ||
16 | dönem sonu sınavı |
"ÖRNEK, Sedat Veyis (1995). 100 Soruda İlkellerde Din Büyü Sanat Efsane (bölümünü oku!), İstanbul: Gerçek Yay. ÇOBANOĞLU Özkul (2013). Türk Edebiyatının Mitolojik Kaynakları (1-4 bölüm), Eskişehir: AÜAÖF. ÇOBANOĞLU, Özkul (2012). Halkbilimi Kuramları ve Araştırma Yöntemleri Tarihine Giriş, Ankara: Akçağ.Ögel, ÖGEL, Bahaeddin (1971). Türk Mitolojisi I-II. Ankara: MEB. ÇOBANOĞLU Özkul (2004). Türk Mitolojisi, Türk Dünyası Edebiyatı Tarihi-I, Ankara: AKM Yayını. Makaleleri vize-final notu için seç ve oku, yazılı rapor tut!... Sahadan araştırma için öneri sun veya al! KORKMAZ, Mehmet Akif (2021). Almanya'da Sözlü Edebiyat Türleri Hakkında Yapılmış Çalışmalar Bağlamında André Jolles'in Temel Formlar Tipolojisi Üzerine Bir İnceleme, Uluslararası Halkbilimi Araştırmaları Dergisi, Cilt 4, Sayı 6: s. 140-154. KORKMAZ, Mehmet Akif (2005). Eski Türk Tarihi ve Coğrafyasının Sürekliliğinde Giresun Yöresi ve Bostanlı Köyü’nde Yer-Su Kutsalları, Hacı Bektaş Veli Araştırma Dergisi sayı 34, s. 383–408. KORKMAZ, Mehmet Akif (2023). Âşık Veysel Şatıroğlu'nun Sözlü Metinlerinde Tabiat ve Tarım, Âşık Veysel Kitabı, İstanbul: Ihlamur Yayınevi. KORKMAZ, Mehmet Akif (2024). Mayıs Yedisi Bayramları ve Giresun Ordu Trabzon Kıyı Folklorunda Ritüel-Bereket-Arınma, Uluslararası Deniz ve Kıyı Sempozyumu Bildiri Kitabı, Ankara: AKM Yayını."
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Makale Kritik Etme | 6 | 6 | 36 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 6 | 1 | 6 |
Okuma | 6 | 6 | 36 |
Sözlü Sınav | 3 | 6 | 18 |
Performans | 3 | 7 | 21 |
Ev Ödevi | 3 | 6 | 18 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 2 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |