GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TDE-531 HALK BİLİMİ ARAŞTIRMALARI TARİHİ I Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Genel olarak halk bilimi araştırmalarının tarihini incelemeyi ve bu alandaki önemli gelişmeleri ele almayı hedefleyecek şekilde tasarlanmıştır. Öğrencilerin bu alandaki önemli konuları ve gelişmeleri öğrenmelerini destekleyecek ve her hafta belirli konulara odaklanarak, öğrencilerin tarihsel süreçleri anlamalarını ve modern araştırma yöntemlerini kavramalarını sağlayacaktır.


DOÇ. DR. MEHMET AKİF KORKMAZ


1 Halk biliminin temel kavramlarını ve tarihsel gelişimini kavrar.
2 Erken dönem halk bilimi araştırmalarını ve bu dönemdeki önemli çalışmaları tanır.
3 Bilimsel yöntemlerin halk bilimi araştırmalarındaki rolünü kavrar.
4 Önemli halk bilimi araştırmacılarını ve onların katkılarını öğrenir.
5 Derleme ve belgeleme süreçlerinin tarihsel gelişimini inceleme.

Birinci Öğretim


yok


yok


Bu ders içeriği, halk bilimi araştırmalarının tarihini ve bu alandaki önemli teorik ve metodolojik gelişmeleri kapsamlı bir şekilde öğrenmeye yönelik bir çerçeve sunar.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Giriş ve Halk Bilimi Nedir?
2 Halk kimdir? Temel Kavramsal yaklaşımlar
3 Halk Bilimi Araştırmalarının Temelleri
4 İlk eserler ve çalışmalar
5 Aydınlanma ve sonrası
6 XIX. –XX. yüzyıl Batı’daki gelişmeler
7 Önemli Halk Bilimi Araştırmacıları: Boas, Herder, Grimm vb.
8 ara sınav
9 Önemli Halk Bilimi Araştırmacıları: Boas, Herder, Grimm vb.
10 XIX. –XX. yüzyıl Türkiye’deki gelişmeler
11 Önemli Halk Bilimi Araştırmacıları: Rıza Tevfik, Gökalp, Köprülü, Onay, Boratav, Yıldırım vd.
12 Önemli Halk Bilimi Araştırmacıları: Rıza Tevfik, Gökalp, Köprülü, Onay, Boratav, Yıldırım vd.
13 Halk bilimi derlemeleri ve arşivleri
14 Arşivler, Müzeler ve Kütüphaneler
15 Dönem sonu değerlendirme
16 dönem sonu sınavı

Yükseköğretim kaynakları ve giriş kitapları S.V. Örnek, Halkbilimi Ankara, İşbankası Yayını S. Karabaş, Türk Butun Bilimi, Ankara Yıldırım, Dursun, Türk Bitiği, Ankara, 1998 Çobanoğlu, Özkul, Halkbiliminde Metot ve Yöntemler, Akçağ Yay., Ankara



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Makale Kritik Etme 2 7 14
Bireysel Çalışma 14 2 28
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 2 5 10
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 3 21
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 12 3 36
Okuma 5 5 25
Sözlü Sınav 7 2 14
Performans 1 2 2
Toplam İş Yükü (saat) 180

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 4 4 4 4 4 4 4 4 4 3 4 4 4 4 4
ÖÇ 2 1 4 1 4 5 1 5 5 4 1 1 2 2 5 5
ÖÇ 3 1 5 5 5 4 1 5 5 5 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 4 2 4 3 5 4 1 4 5 5 1 1 1 1 1 1
ÖÇ 5 5 1 5 5 1 2 5 5 5 4 1 4 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek