GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TDE-602 UZMANLIK ALAN DERSİ Ders 1 2 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Dersin amacı öğrencinin lisansüstü ders, seminer ve teziyle ilgili araştırma problemlerini tartışarak çözüme kavuşturulmasında öğrenciye rehberlik etmektir.


Prof. Dr. Hatem Türk


1 Bilimsel bakış açısı kazanabilme
2 Lİteratür taraması yapabilme
3 Alan araştırması yapabilme
4 Çalışma konusuyla ilgili çalışma taslağı oluşturabilme
5 Çalışma konusu hakkında bilimsel etiğe uygun bir metin ortaya koyabilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Lisansüstü tezin hazırlanacağı bilimsel disiplinin tarihçesi hakkında bilgi vermek, Araştırma alanının tanıtımı, Tez taslağı hazırlama çalışmaları, Amaç, Önem, Varsayımlar, Sınırlılıkların belirlenmesi, İlgili Alan Yazın kısmında literatür taramasının nasıl yapılacağına dönük temel bilgiler, Literatür taraması neticesinde elde edilen verilerin nasıl analiz edileceğine dönük temel bilgiler, Alan Araştırması ile ilgili temel bilgiler, Alan araştırmasıyla elde edilen verilerin nasıl analiz edileceğine dönük temel bilgiler, Literatür taraması ve alan araştırmasıyla elde elde edilen verilerin bilimsel etiğe uygun bir şekilde çalışmada nasıl kullanılacağına dönük temel bilgiler, Elde edilen verilerin analizi ve çalışmanın yazım süreciyle ilgili uygulama merkezli çalışmalar,


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Lisansüstü tezin hazırlanacağı bilimsel disiplinin tarihçesi hakkında bilgi verilir
2 Araştırma alanı tanıtılır
3 Tez taslağı hazırlama çalışmaları yapılır
4 Tez taslağı hazırlama çalışmaları yapılır.
5 Çalışmanın Amaç, Önem, Varsayımlar ve Sınırlılıkları belirlenir.
6 Lİteratür taraması hakkında bilgi verilir
7 Lİteratür taraması hakkında bilgi verilir
8 Ara Sınav
9 Alan araştırması hakkında temel bilgiler verilir.
10 Alan araştırması yöntemi hakkında bilgi verilir
11 Çalışma konusuyla ilgili yapılan literatür taramaları değerlendirilir.
12 Çalışma konusuyla ilgili yapılan literatür taramaları değerlendirilir.
13 Alan araştırması yöntemiyle tespit edilen veriler değerlendirilir.
14 Alan araştırması yöntemiyle tespit edilen veriler değerlendirilir.
15 Genel Değerlendirme
16 Yarıyıl Sonu Sınavı

Narlı, M. ve Nazik, M.H. (2003). Bilimsel Araştırmaya Giriş. Ankara: Başak. Day, R.A. (1996). Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır? Çev. Gülay Aşkar Altay. Ankara: TÜBİTAK. Karasar, N. (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler. 15. bs. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Kurbanoğlu, S.S. (2004). Kaynak Gösterme El Kitabı. Ankara: ÜNAK. Neuman, W.L. (2008). Toplumsal Araştırma Yöntemleri: Nitel ve Nicel Yaklaşımlar (2. cilt). 2. bs. Çev. Sedef Özge. İstanbul: Yayınodası. Özdamar, K. (2003). Modern Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Eskişehir: Kaan Kitabevi.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Bütünleme Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 1 10 10
Tartışma 1 10 10
Soru-Yanıt 1 12 12
Gözlem 1 10 10
Rapor Hazırlama 1 10 10
Rapor Sunma 1 10 10
Makale Yazma 1 15 15
Makale Kritik Etme 1 10 10
Bireysel Çalışma 1 15 15
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 15 15
Okuma 1 25 25
Performans 1 10 10
Ev Ödevi 1 15 15
Toplam İş Yükü (saat) 180

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 3 4 5 4 3 3 2 3 3 4 5 4 3 4 4
ÖÇ 2 3 3 4 4 3 3 3 4 2 4 5 4 3 4 4
ÖÇ 3 3 4 5 4 4 3 3 4 3 4 5 4 3 4 4
ÖÇ 4 3 5 5 4 4 3 5 3 4 4 5 4 3 4 4
ÖÇ 5 3 5 5 4 3 3 4 5 2 4 5 4 3 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek