Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FBÖ515 | FEN EĞİTİMİNDE OYUN TABANLI ÖĞRENME YAKLAŞIMI | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
İlköğretim fen konu ve kavramların oyunlarla öğretilmesine ilişkin bilgi ve beceriler kazandırmak. Süreç sonunda yapılan çalışmaları bir makale formatında raporlaştırmak.
Prof.Dr. Çİğdem ŞAHİN ÇAKIR
1 | Eğitsel oyunların fen öğretimindeki önemini tanımlar. |
2 | Dünyada ve ülkemizde oyunlarla öğretimin nasıl yapıldığını tartışır |
3 | Fen öğretimine yönelik oyun etkinlikleri tasarlar |
4 | Tasarlanan oyunlar uygulanarak oyunun etkisi ve uygulanabilirliği araştırılara elde edilen veriler makale formatında raporlaştırılır. |
Birinci Öğretim
yok
Oyun Tabanlı Öğrenme ile ilgili makaleler, tezler ve araştırma raporları ders için kaynaktır.
Fen öğretimi kapsamında yararlanılabilecek oyunların incelenmesi, tasarlanan oyunlar yardımıyla fen kavramlarının anlamlı öğrenilmesinin sağlanması. Bir araştırma önerisi planlayarak süreçte yapılan çalışmaların makale formatında raporlaştırılması.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Oyun tabanlı öğrenmenin felsefesi | Derse hazırlık, ders beklentilerini paylaşama Fen eğitiminde oyun üzerine yapılmış literatürün taranması ve okunması | |
2 | Oyunların çeşitleri Günlük yaşamda oynanan oyunlar Fen eğitimine yönelik hazırlanmış oyunlar | Fen eğitiminde oyun üzerine yapılmış literatürün taranması ve okunması Araştırma önerisi planlama | |
3 | Eğitsel zeka oyunlarının fen öğretiminde kullanımı (Bulmaca, Puzzle ve Tangram) | Fen eğitiminde oyun üzerine yapılmış literatürün taranması ve okunması Araştırma önerisi planlama | |
4 | Dünya’da oyun la öğrenme üzerine yapılan araştırmaların tartışılması | Fen eğitiminde oyun üzerine yapılmış literatürün taranması ve okunması Araştırma önerisi planlama | |
5 | Türkiye'de oyun üzerine yapılmış araştırmaların tartışılması | Fen eğitiminde oyun üzerine yapılmış literatürün taranması ve okunması Araştırma önerisi planlama | |
6 | EĞİTSEL OYUNLAR ÜZERİNE YAPILAN ULUSAL BİLİMSEL ARAŞTIRMALARIN İNCELENMESİ | Fen eğitiminde oyun üzerine yapılmış literatürün taranması ve okunması Araştırma önerisi planlama | |
7 | Eğitsel Amaçlı Sanal Gerçeklik Oyunlarına Yönelik Araştırmaların İncelenmesi: Bir Meta-Sentez Çalışması | Fen eğitiminde oyun üzerine yapılmış literatürün taranması ve okunması (http://acikerisim.trabzon.edu.tr/xmlui/bitstream/handle/20.500.12598/350/10239718%20eda%20saka.pdf?sequence=1&isAllowed=y bağlantısındaki tez araştırması tartışılır.) Araştırma önerisi planlama | |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık Araştırma önerilerinin tamamlanması ve sunulması | |
9 | Eğitsel oyunların geliştirilmesi ve planlanması | Fen eğitiminde oyun üzerine yapılmış literatürün taranması ve okunması Oyun etkinliği geliştirme | |
10 | Öğrenciler tarafından geliştirilen oyun etkinliklerinin incelenmesi | Derse katılım, derse hazırlık (makale okuma, kaynak kitaptan hazırlık vb). Oyun etkinliğini uygulama | |
11 | Öğrenciler tarafından geliştirilen oyun etkinliklerinin incelenmesi | Derse katılım, derse hazırlık (makale okuma, kaynak kitaptan hazırlık vb). Oyun etkinliğini uygulama | |
12 | Öğrenciler tarafından geliştirilen oyun etkinliklerinin incelenmesi | Derse katılım, derse hazırlık (makale okuma, kaynak kitaptan hazırlık vb). Oyun etkinliğini uygulama | |
13 | Oyun hakkında öğretmen ve öğrenci görüşlerinin analizi | Öğrenciler tarafından geliştirilen oyun etkinliklerinin uygulanması ve uygulama sonrası oyun hakkında öğretmen ve öğrenci görüşlerinin belirlenmesi | |
14 | Oyun hakkında öğretmen ve öğrenci görüşlerinin analizi | Elde edilen verilerin analizi, yorumlanması, raporlaştırılması | |
15 | Oyun hakkında öğretmen ve öğrenci görüşlerinin analizi | Elde edilen verilerin analizi, yorumlanması, raporlaştırılması | |
16 | FİNAL | Ödev Sunumu |
Ellington, H., (1981). Games and Simulations in Science Education, Nichols Publishing Company. Karamustafaoğlu, O & Aksoy, S. (2020). “Canlıların Sınıflandırılması” Konusunda Geliştirilen Eğitsel Oyunla İlgili Öğretmen Görüşleri. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(1), 90-109. Karamustafaoğlu, O. & Baran, S. (2020). ‘Kuvvet Kapmaca’ Eğitsel Oyunu ile Fen Öğretimine Yönelik Öğretmen Görüşleri. Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi, 8(1), 76 – 91. Karamustafaoğlu, O. & Gencer, S. (2014). ‘Durgun Elektrik’ Konusunun Eğitsel Oyunlarla Öğretiminde Öğrenci Görüşleri. Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi (ATED), 4(2), 72-87. Karamustafaoğlu, O. & Kaya, M. (2013). Eğitsel oyunlarla ‘yansıma ve aynalar’ konusunun öğretimi: Yansımalı koşu örneği. Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi (ATED), 3(2), 41-49. Karamustafaoğlu, O. & Kılıç, M. (2020). Eğitsel Oyunlar Üzerine Yapılan Ulusal Bilimsel Araştırmaların İncelenmesi. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (40), 1-25. DOI: 10.33418/ataunikkefd.730393. Karamustafaoğlu, O. & Yurtyapan, E. (2016). The teaching of "absorption of light" subject in seventh grade science course with educational games: Color game case. Route Educational and Social Science Journal, 3(4), 81-94. Kaya, S. & Elgün, A. (2015). Eğitsel Oyunlar İle Desteklenmiş Fen Öğretiminin İlkokul Öğrencilerinin Akademik Başarısına Etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(1), 329-342. Korkusuz, M. E. & Karamete, A. (2017). MMORPG türünde geliştirilen bir eğitsel oyunun basit elektrik devreleri ünitesine uygulanması ve çeşitli değişkenler bakımından incelenmesi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi (ESTÜDAM) Eğitim Dergisi, 2(1), 78-96. Liu, E. Z. F., & Chen, P. K. (2013). The effect of game-based learning on students’ learning performance in science learning–A case of “conveyance go”. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 103(26), 1044-1051. ÇAKIR, Ç. Ş., Gülşah, A. K. A. N., NALDEMİR, T., SOYTÜRK, N., & GÜNAY, K. Hücrepoli Oyununun Tanıtılması, Oyun Hakkında Öğrenci, Öğretmen Görüşleri ve Araştırmacı Gözlemleri. Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi, 3(3), 174-196.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Problem Çözümü | 10 | 3 | 30 |
Takım/Grup Çalışması | 10 | 3 | 30 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 182 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 5 | 5 | 3 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 | 2 | 3 | 2 | 5 |
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 5 | 5 | 3 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 | 2 | 3 | 2 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 2 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |