Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KİM-636 | ESER ELEMENT ANALİZLERİ II | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Eser element tayinlerinin önemi ve eser elementlerin tayinleri için kullanılan metot ve cihazların öğretilmesi
Prof. Dr. Aysun TÜRKMEN, Doç. Dr. Murat YOLCU, Doç. Dr. Zekeriyya BAHADIR
1 | Eser elementlerin önemi, kullanım alanları ve toksik etkileri |
2 | Eser elementlerin tayinlerinde kullanılan cihazlar |
3 | Eser elementlerinin zenginleştirilmesinde kullanılan metotlar |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Dersin içeriği doğada eser düzeyde bulunan elemenlerin tanınması bu elementlerin insan ve çevre sağlığı üzerindeki etkilerinin öğrenilmesini kapsamaktadır. Ayrıca doğada çok düşük seviyelerde bulunan elementlerin tayinlerinin yapılabilmesi için gerekli analitik cihazlar ve metotların öğretilmesidir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Eser element tanımı ve önemi | ||
2 | Eser elementlerin zenginleştirilmesi için gerekli genel bilgiler | ||
3 | Deriştirme ve ayırma | ||
4 | Zenginleştirme metotları | ||
5 | Birlikte çöktürme metodu | ||
6 | Katı faz ekstraksiyonu metotları | ||
7 | Bulutlanma noktası ekstraksiyonu metodu | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Sıvı sıvı ekstraksiyon metotları | ||
10 | Mikroekstraksiyon metotları | ||
11 | Mikroekstraksiyon metotları | ||
12 | Eser elementlerin tayinleri için kullanılan analitik cihazlar | ||
13 | Atomik absorbsiyon ile eser element tayini | ||
14 | İndüktif Eşleşmiş Plazma Kütle Spektrometresi (ICP-MS) ile eser element tayini | ||
15 | Eser element tayininde kullanılan cihaz ve metotların karşılaştırılması | ||
16 | Dönem sonu sınavı |
Modern Methods for trace element determinaton, C. Vandecasteele, C.B. Block Methods for Environmental Trace Analysis, 2003, John R. Dean Analytical Solid Phase Extraction, James S. Fritz 1999 Wiley VCH Vogels Textbook of Quantitative Chemical Analysis, Jeffery, Basset, Mendham, Denney, 1989, John Wiley and Sons Principles of Instrumental Analyss, D.A. Skoog, J.J. Leary
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Ev Ödevi | 2 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Tartışma | 11 | 3 | 33 |
Soru-Yanıt | 10 | 3 | 30 |
Makale Kritik Etme | 10 | 5 | 50 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (saat) | 181 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 4 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 4 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 |