Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MAT-577 | BİYOİSTATİSTİK | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Biyoistatistik bilimi hakkındaki temel kavramları tanıtmak ve istatiksel modelleme ve araçların biyolojik ve ekolojik veri setlerine uygulamasını öğretmek
Dr. Öğr. Üyesi Mahir DEMİR
1 | Öğrenciler istatistiksel yöntemler ile çözülebilecek herhangi bir problemle karşılaştığında hangi yöntemle çözeceğine, nasıl çözeceğine, ve elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağına karar verme becerisini elde eder. |
2 | Biyoistatistik yüksek lisans programında kazandığı yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri (Meta analizi, veri madenciliği, çok değişkenli ve boylamsal veri analizi, sağkalım analizi, regresyon vs.) alana yenilik getirecek özgün tanımları, kavramları ve teoremleri kavrar. |
3 | Uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak, kendi alanı ve ilişkili olduğu alanlardaki yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder, sentezler ve yorumlar. |
4 | Biyoistatistik alanında sıklıkla kullanılan teknolojik araç ve yazılımlar hakkında temel düzeyde bilgi sahibidir. |
5 | İstatistiğin tanımını, konusunu ve diğer bilimlerle olan ilişkisini tanır. |
Birinci Öğretim
YOK
YOK
İstatistik ve biyoistatistik kavramlarının öğretilmesi, Temel Tanım ve Kavramların İncelenmesi, hipotez testleri, Merkezi Eğilim Ölçüleri, Değişkenlik Ölçüleri, Biyolojik ve ekolojik veriler için model seçimi, Regresyon ve Korelasyon.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Biyoistatistiğe Giriş ve Temel Kavramlar | ||
2 | Örnekleme, veri toplama yöntemleri ve Verilerin sınıflandırılması | ||
3 | Hipotez testleri (Bağımsız iki örneklem testleri ) | ||
4 | Hipotez testleri (Bağımlı iki örneklem testleri ) | ||
5 | Çapraz tabloların analizi : Pearson ki-kare testi, diğer ki-kare testleri | ||
6 | Merkezi Eğilim Ölçüleri | ||
7 | Değişkenlik Ölçüleri | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Biyolojik veriler için uygun model seçimi | ||
10 | Biyolojik veriler için uygun model seçimi | ||
11 | Lineer Regresyon | ||
12 | Polinom Regresyonu | ||
13 | Lojistik Regresyon | ||
14 | Ridge Regresyonu | ||
15 | Lasso Regresyon | ||
16 | Final Sınavı |
Sümbüloğlu, K., Sümbüloğlu, V.,(1995), Biyoistatistik, Özdemir Yayıncılık (6.baskı), Ankara. Sağlık Bilimlerinde Araştırma ve İstatistik Yöntemler (Prof.Dr.Osman Hayran)
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Ev Ödevi | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
YOK
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 15 | 3 | 45 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 6 | 6 | 36 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 6 | 5 | 30 |
Ev Ödevi | 8 | 8 | 64 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 |
ÖÇ 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |