Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MAT-601 | LİNEER ELASTİSİTEYE GİRİŞ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Lineer elastisite, katı cisimlerin bir iç veya dış kuvvet etkisi altında nasıl bir gerilmeye maruz kaldığını ve nasıl deforme olduğunu gösteren matematiksel bir modeldir. Bu dersin amacı; öğrenciye yer değiştirme, gerilme tensörü, şekil değiştirme tensörü gibi elastisitenin temel kavramlarını hem fiziksel hem de matematiksel olarak tanıtarak bu kavramların bir birleri ile nasıl ilişkili olduğunu göstermektir.
Doç. Dr. Onur ŞAHİN
1 | Elastisitenin temel tanım ve kavramlarını öğrenme |
2 | Gerilme tensörü, şekil değiştirme tensörü ve yer değiştirme vektörünü fiziksel olarak anlayabilme ve bu kavramların matematiksel ifadelerini elde edebilme |
3 | Hooke yasası ile gerilme ve şekil değiştirme arasındaki ilişkiyi elde etme ve daha sonra bu kavramlar ile yer değiştirme vektörünün ilişkisini anlayabilme |
4 | Denge denklemleri yardımıyla elastik cismin korunum denklemlerini elde edebilme |
5 | Elastisite teorisinin öğrenilen tüm kavramlarını elastik çubuk, kiriş, plaka ve kabuk gibi cisimlere uygulayabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Vektörel işlemler; koordinat dönüşümleri; tensör kavramı, gradyan, diverjans ve rotasyon operatörleri; traksiyon ve gerilme vektörleri; elastik cisimlerin deformasyonu; gerilme, şekil değiştirme tensörleri ve yer değiştirme vektörü arasındaki ilişki; denge denklemleri; iki boyutta elastisite denklemleri; düzlem gerilme ve düzlem şekil değiştirme denklemleri; çubuk, kiriş, plaka ve kabuk gibi elastik cisimlerin incelenmesi.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Vektörel işlemler, Skaler ve vetörel alanlar, gradyan, diverjans ve rotasyon operatörlerinin tanımları | ||
2 | Koordinat dönüşümleri, dönüşüm matrisi, tensör kavramı ve tensörel işlemler | ||
3 | Traksiyon ve gerilme vektörleri ve stress vektörünün bileşenlerinin verilmesi | ||
4 | Bazı temel fiziksel ve matematiksel kavramların, lineer ve açısal momentumun verilmesi | ||
5 | Esas gerilme, düzlem gerilme ve lineer gerilmenin verilmesi | ||
6 | Şekil değiştirme tensörünün fiziksel anlamda yorumlanması | ||
7 | Şekil değiştirme tensörünün matematiksel ifadenin elde edilmesi | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Esas şekil değiştirme, hacimsel ve şekilsel değişikliğin verilmesi | ||
10 | Genelleşmiş Hooke yasası, izotropik ve enine izotropik maddeler | ||
11 | Gerilme ve şekil değiştirme tensörleri ile yer değiştirme vektörleri arasındaki ilişkinin verilmesi | ||
12 | Denge denklemleri yardımıyla cismin korunum denklemlerinin elde edilmesi | ||
13 | Elastik cisimlerin uzama, bükülme ve burkulması | ||
14 | İki boyutlu elastisite, düzlem gerilme ve düzlem şekil değiştirme denklemleri | ||
15 | Elastik çubuk, kiriş, plaka ve kabuk gibi cisimlerin incelenmesi | ||
16 | Dönem Sonu Sınavı |
Introduction to Linear Elasticity, P. L. Gould Theory of Elasticity, S. Timoshenko; Wave Propagation in Elastic Solids, J. D. Achenbach; Wave Motion in Elastic Solids, K. F. Graff
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Beyin Fırtınası | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ev Ödevi | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 174 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 |