Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MAT-602 | İLERİ MATEMATİKSEL EKOLOJİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Ekolojik ve biyolojik sistemler ile alakalı problemlerin çözümünde matematiksel denklemler ve modellerinin kullanılması ve analiz yöntemlerinin öğretilmesi.
Dr. Öğr. Üyesi Mahir DEMİR
1 | Matematik de öğrendiğimiz, teorem ve temel kavramların gerçek hayattaki uygulama alanlarının öğrenilmesi |
2 | Ekolojik ve Biyolojik sistemlerin matematiksel denklem ve ifadeler ile ilişkilendirilmesi ve analizleri. |
3 | Tarım, Hayvancılık, Balıkçılık ve Küresel ısınmanın doğurduğu problemlere karşı çözüm üretebilme ve kontrol stratejilerinin geliştirilmesine katkıda bulunma ediniminin kazandırılması |
4 | Sürdürülebilir bir dünya ve çevre bilincinin oluşturulması. |
Birinci Öğretim
YOK
Yok
Diferensiyel denklemler, Kararlılık analizi, Faz-düzlem diyagramı, Nüfus (Büyüme) modelleri, Av-avcı modelleri, Rekabet Modeli, Kemostat modeli, Epidemik modeller (Salgın hastalıkların modellemesi), Balıkçılık Modelleri, Tarımsal ürünlerin modellemesi ve Sürdürülebilirlik, Dinamiksel sistemlerin optimal kontrolü ve optimizasyonu, Bifurkasyon analizi (bölünme analizi), Matematiksel modellerin Parametre Tahmini ve Uygulamaları, Matematiksel modellerin Duyarlılık Analizi ve Uygulamaları.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Temel kavramlar ve matematiksel modellerin diferansiyel denklemler ile inşa edilme prensibi | ||
2 | Denge noktası kavramının açıklanması, bulunması ve kararlılık analizleri | ||
3 | Ekolojik sistemlerin Faz-Düzlem diyagramlarının elde edilmesi | ||
4 | Bifürkasyon analizi | ||
5 | Av-Avcı ve Rekabet Modelleri | ||
6 | Kemostat Modelleri | ||
7 | Salgın Hastalıkların Modellemesi (Epidemik modeller) | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Balıkçılık Modelleri ve Sürdürülebilir Balıkçılık | ||
10 | Tarımsal ürünlerin Modellemesi ve Sürdürülebilirlik | ||
11 | Dinamiksel sistemlerin optimal kontrolü ve optimizasyonu | ||
12 | Matematiksel modellerin Parametre Tahmini | ||
13 | Matematiksel modellerin Parametre Tahmini ve Uygulamaları | ||
14 | Matematiksel modellerin Duyarlılık Analizi | ||
15 | Matematiksel modellerin Duyarlılık Analizi ve Uygulamaları | ||
16 | Final Sınavı |
Kitap: Mark Kot, Elements of Mathematical Ecology
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
YOK
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 15 | 3 | 45 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 6 | 48 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 8 | 6 | 48 |
Ev Ödevi | 6 | 6 | 36 |
Toplam İş Yükü (saat) | 182 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |