GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SBEMÖ-S01 PROBLEM ÇÖZME STRATEJİLERİ VE ÖĞRETİMİ Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Yüksek Lisans



Matematik Öğretiminde uzmanlaşmak isteyen lisans üstü öğrencilerinin matematiksel problem çözme stratejilerinin öğretimi ve bunların ortaokul öğrencilerinde geliştirilmesi ile ilgili bilgi ve becerilerini geliştirme


Doç. Dr. Mihriban HACISALİHOĞLU KARADENİZ


1 1 Problemin ve problem çözmenin ne olduğunu kavrama;
2 2 Problem çözmenin önemini, aşamalarını tartışma
3 3 Problem türlerini, problem çözmenin amaçlarını anlama;
4 4Rutin ve rutin olmayan problem çözmeyi ve öğretimini kavrama;
5 5Muhakeme etmeyi tanımlama ;
6 6Farklı muhakeme türlerini ayırt etme ;
7 7Ulusal ve uluslararası program, standart veya sınavlarda problem çözme ve muhakeme etmenin yerini fark etme

Birinci Öğretim



Yok


Dersi alan öğrencilerin problem çözme ve muhakeme ilgili bakış açıları genişleyecek ve dolayısıyla bunların öğretiminin önemini de kavrayacaklardır


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 1 Problemin ve problem çözmenin ne olduğunu kavrama; Problem Çözme Stratejilerinin çeşitli problemlere uygulanması
2 2 Problem çözmenin önemini, aşamalarını tartışma;
3 3 Problem çözmenin önemini, aşamalarını tartışma
4 4 Problem türlerini, problem çözmenin amaçlarını anlama;
5 5 Problem türlerini, problem çözmenin amaçlarını anlama;
6 6 Rutin ve rutin olmayan problem çözmeyi ve öğretimini kavrama;
7 7 Rutin ve rutin olmayan problem çözmeyi ve öğretimini kavrama;
8 Ara sınav
9 9 Muhakeme etmeyi tanımlama
10 10 Muhakeme etmeyi tanımlama
11 11 Farklı muhakeme türlerini ayırt etme
12 12 Farklı muhakeme türlerini ayırt etme
13 13 Ulusal ve uluslararası program, standart veya sınavlarda problem çözme ve muhakeme etmenin yerini fark etme
14 14 Ulusal ve uluslararası program, standart veya sınavlarda problem çözme ve muhakeme etmenin yerini fark etme
15 Final

Murat Altun, Ortaokullarda (5, 6, 7 ve 8. Sınıflarda) Matematik Öğretimi Yeliz Yazgan, Çiğdem Arslan, Matematiksel Sıradışı Problem Çözme Stratejileri ve Örnekleri George Polya, Nasıl Çözmeli



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ev Ödevi 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Rapor Hazırlama 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Derse Katılım 14 3 42
Bireysel Çalışma 3 30 90
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 21 21
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 21 21
Toplam İş Yükü (saat) 180

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
ÖÇ 1 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 3 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 4 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 6 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 7 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek