Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SBEMÖ-S01 | PROBLEM ÇÖZME STRATEJİLERİ VE ÖĞRETİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Matematik Öğretiminde uzmanlaşmak isteyen lisans üstü öğrencilerinin matematiksel problem çözme stratejilerinin öğretimi ve bunların ortaokul öğrencilerinde geliştirilmesi ile ilgili bilgi ve becerilerini geliştirme
Doç. Dr. Mihriban HACISALİHOĞLU KARADENİZ
1 | 1 Problemin ve problem çözmenin ne olduğunu kavrama; |
2 | 2 Problem çözmenin önemini, aşamalarını tartışma |
3 | 3 Problem türlerini, problem çözmenin amaçlarını anlama; |
4 | 4Rutin ve rutin olmayan problem çözmeyi ve öğretimini kavrama; |
5 | 5Muhakeme etmeyi tanımlama ; |
6 | 6Farklı muhakeme türlerini ayırt etme ; |
7 | 7Ulusal ve uluslararası program, standart veya sınavlarda problem çözme ve muhakeme etmenin yerini fark etme |
Birinci Öğretim
Yok
Dersi alan öğrencilerin problem çözme ve muhakeme ilgili bakış açıları genişleyecek ve dolayısıyla bunların öğretiminin önemini de kavrayacaklardır
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | 1 Problemin ve problem çözmenin ne olduğunu kavrama; | Problem Çözme Stratejilerinin çeşitli problemlere uygulanması | |
2 | 2 Problem çözmenin önemini, aşamalarını tartışma; | ||
3 | 3 Problem çözmenin önemini, aşamalarını tartışma | ||
4 | 4 Problem türlerini, problem çözmenin amaçlarını anlama; | ||
5 | 5 Problem türlerini, problem çözmenin amaçlarını anlama; | ||
6 | 6 Rutin ve rutin olmayan problem çözmeyi ve öğretimini kavrama; | ||
7 | 7 Rutin ve rutin olmayan problem çözmeyi ve öğretimini kavrama; | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | 9 Muhakeme etmeyi tanımlama | ||
10 | 10 Muhakeme etmeyi tanımlama | ||
11 | 11 Farklı muhakeme türlerini ayırt etme | ||
12 | 12 Farklı muhakeme türlerini ayırt etme | ||
13 | 13 Ulusal ve uluslararası program, standart veya sınavlarda problem çözme ve muhakeme etmenin yerini fark etme | ||
14 | 14 Ulusal ve uluslararası program, standart veya sınavlarda problem çözme ve muhakeme etmenin yerini fark etme | ||
15 | Final |
Murat Altun, Ortaokullarda (5, 6, 7 ve 8. Sınıflarda) Matematik Öğretimi Yeliz Yazgan, Çiğdem Arslan, Matematiksel Sıradışı Problem Çözme Stratejileri ve Örnekleri George Polya, Nasıl Çözmeli
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ev Ödevi | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Rapor Hazırlama | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 3 | 30 | 90 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 21 | 21 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 21 | 21 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |